Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2015
‎Kamaradak bildu zituen. Santurtziko antzokian jarri zien hitzordua, izan ere Kamarada Horiak antzerki emanaldia zuen han, atxiloketen aurka eta adierazpen askatasunaren alde Bilbon deitutako manifestazioaren ordu berean. Susmaturik baten batek manifestaziora joatea hobetsi zezakeela, hil ala biziko kontu bat aztertzeko zela adierazi zien.
2020
‎Aktore bezala telebistan lanean hasi bazen ere, berehala uztartu zuen lan hori antzerkiko lanekin. Gidoilari eta dramaturgo geroago hasi zen.
2021
‎Zentzu horretan antzerki politikoa da, bazterretatik erdigunera abiatzen den indarra delako, zerbait mugitzeko asmoz.
2022
‎Ez dugu inor hilko gure obra sekuentziazio dramatiko “normal” baten faltan badago. Gehienez, norbait deseroso sentiaraz dezakegu… eta ez al da ba hori antzerkia?; zirikatzeko tresna bat, gizartea esnatzekoa…
2023
‎Last Tour promotoreak BIME festibala ere antolatzen du udazkenean BECen egin izan den urte bakoitzeko 650.000 euro eman dizkio Bizkaiko Foru Aldundiak [26], eta antzeko politika linguistikoa jarraitzen dute. Anekdota huts baino gehiago, adierazgarria da nola jaialdi horretan Antzerkia izeneko gune bat egon izan den. Gune lasai bat izendatzeko hautatutako hitza da, bakarlariak eta antzekoak baldintza egokietan ikusteko leku bati dagokiona.
‎Antzerkiaren alorrean, berriz, zaila egiten zaigu kodigoak ulertzea. Horretarako antzerkiak eskoletan bere lekua eduki luke: antzerkiak, dantzak, gorputzak...
‎nolakoak diren, nor den agintzen duena, zer rol dituzten... Testuinguru horretan antzerkiaren bidez gauza pila bat eraiki ditzakegu: hori da antzerkiak daukan beste zerbait, emozioen mundua ukitzen duela.
‎Espazio hori antzerki sorkuntza bat egiteko edo antzerki ikastaroak emateko erabiliko da, eta ez diote zentzurik ikusten. Zergatik uste duzu gertatzen dela hori?
‎Orain dela urte batzuk EHAZEn elkarte gisa lehenengo helburuak edo egin beharrak zeintzuk ziren mahaigaineratzen hasi ginenean, ume eta gazteen mundua oso garrantzitsua dela komentatzen genuen guk. Izan ere, txikitan antzerkia egiteak ez du derrigor esan nahi antzerkilaria izango zarenik, baina zaleak sortzen ditu, eta horrek antzerki sare osoa elikatzen du: gero ikusle bezala joan eta antzerkia baloratuko dutelako.
‎Tronpeta jotzen zuen baina ez zen jende aurrean jotzera ausartzen eta, azkenik, Kafe Antzokian ausartu zen antzezlan batean. Hori antzerkiak bakarrik eskaintzen du. Izan ere, musika instrumentu bat jotzen ikasten duzunean ez dizute jende aurrean nola jo irakasten, hori kontzertuz kontzertu egin ahala ikasten duzu, praktikarekin.
‎Normalean, antzerkiaren inguruan hitz egiten dugunean, antzokietan egiten den produkzio horien inguruan aritzen gara, baina hori antzerkiaren parte txiki bat baino ez da, eta, nire ustez, ez da interesgarriena. Icebergaren punta izan luke.
‎gizarteak antzerkilarioi aitortzen digun tokia, zilegitasun gehien ematen duena, eraikin bezala dotorea. Hala eta guztiz ere, zuk esan duzun bezala, hori antzerkiaren icebergaren puntaren erakusle besterik ez da. Sakondu dezakezu pixka bat ideia horretan?
‎Indarra ematen dit bide honetan guztian bizitzeko modu propio bat, nire ikuspuntu eta iritzi propioa garatu dudala ikusteak. Hori antzerkiari esker izan da. Nor naizen eta zer interes dauzkadan ikertzeko jakin min handia daukat, gizarteari nire ekarpen propioa egiteko.
‎2021eko urtarril eta otsail bitartean, Euskal Herriko Antzerkizale Elkartearen (EHAZE) ekimenez, euskal antzerki eskolen inguruko ikerketa bat burutu nuen, euskarazko antzerki formakuntza eskaintzen zuten eskolak identifikatu eta datu horiekin direktorio bat osatzeko asmoz. Elkarteko lan ildo edo ardatzei jarraiki, proiektu horrek antzerkia ezagutzera ematea, hura zaintzea eta antzerkizaleak saretzea izan zuen xede.
‎antzerki eskoletan ikasleak asko gutxitu ziren eta, zenbait kasutan, ezin izan zen talderik sortu. Egoera horren aurrean antzerki eskolek ez zuten inolako laguntzarik jaso.
‎Pabiloi 6 deituko zen, Anton Txekhoven izen bereko narrazio baten izenburuari keinu eginez. Pabiloi horretan antzerki tailerrak, topaketak, hitzaldiak eta antzerki emanaldiak eskaintzeko espazio bat eraikiko zen, eta aurrera begira garrantzi handia ematen zioten ekoizpen propioak egiteari ere. Baina, batez ere, denboraldiak egitearena ikusten zuten argi.
‎Publikoak antzerkiarekiko sentitzen duen anorexia sendatu behar dugu, eta horretarako antzerkiaren beharrizanaz mintzatu behar da. Egia bakarra zera da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia