Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2010
‎Eta suposatu egiten dut ezen oparotasun materialean joera ekonomikoa birbanatzailea dela, redistributivoa, baina igarotzen baldin bagara egoera material urrietara, privaziozkoetara, orduan joera aldatu egiten da eta akumulativoa da, metatzailea (paradigmatikoa izango litzateke basamortuetan garatu den kultura orientala, akumulativoa, gerrazale ondorioz, eta patriarkala). Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin.
‎5 Sozialismo aristokratikoa proposatzen dut, baina nire lanetan arakatu duenak badaki ezen niretzat, eta ahal izan dudan ondoen demostratua dut, niretzat hoberenaren alde egotea Jesusen alde egotea da, eta alde ikaragarriz gainera da Jesus hoberena, beraz sozialismo aristokratiko hori nik bihurtzen dut sozialismo kristaua, eta soluzio horrekin katoliko diren sozialistek ba dukete eduki partidu bat eurena demokrazian bere jokoa egingo lukeena eta bere indarrak neurtuko lituzkeena, eta aldi berean katolikook ez genuke zertan ibili behar kontzientzia problemekin politikan ezkerrekoak garenean, abortuaren kasuan ikusten den moduan, edo suicidioa, ezkerretik, justifikatzerakoan, eta hola.
‎Marxismoa erabilgarria daiteke zientzia politikoan (ez da nire irudiz filosofia oso bat, hobea da aristotelismo aktualizatu bat horretarako, baina politikan badu bere lekua marxismoak), diot nik, usura eta joera akumulativoa agertzen denean, eta balekoa da joera redistributivoa nagusitu arte (eta historian zehar, Jainkoak nahi duen arte, sarritan gertatu daitezke joera aldatzeak). Hori diot nik, zeren marxismoan teorizatzen den komunismo paradisiako hori niretzat idealismo materialista da, idealismo dialektikoa, falaziazkoa dena, logika dialektikoa bezala, ez kontradikzioaren printzipioa, zientzia egiteko ezinbestekoa, ignoratzen duelako. Baina, berriro diot, bada balekoa politikan, batez ere joera akumulativoa agertzen delarik, hor analisis ekonomiko marxista, ekonomia politikoa eta hola, balekoa da.
‎Baina miraria oso arraroa da generalean, nahiz eta horrek ni ez nakarren ondorioztatzera subestimatu behar direla halako getakizunak. Balio dute argumentatzeko, eta nik hori egiten dut filosofia lehena salvatzen dudanean, eta salvatu egiten dut mirariak estudiatuz dudan ezagutza logiko apur hori erabiliz, eta daukat ezen zilegi dela guztiz.
‎Hala ere, hori nire sekretua da, gordetzekoa.
2011
‎Badaude hainbat eta hainbat idatzi eta ekintza hori erakusten dutenak. Horregatik nik uste dut Gorrochategui jaunak Tovarren euskalzaletasunari jartzen dizkion sustraiak, urrutiago daudela. Honela dio:
2012
‎Eta bilatzen dut objektu material bakoitzaren definizio unibertala. Hori baina ezinezkoa da cosmos material hutsean (ni ezin naiteke hasi mirariekin nire ikerketa hau, materiazkoa bainaiz, eta materialista), cosmos material hutsean objektu material baten definizio unibertsala, egiazki unibertsala baino da, nire teoriaren arabera, hipotesis bat, eta hipotesis horretan nik suposatu egiten dut definizio hori, hobegarria beti dena, suposatzen dut definizio hori unibertsala dela, inmutablea beraz, eta hor jada zientzia egiten hasi naiteke. Baina, esana dut, egiten dudan zientzia beti da hobegarria.
‎13 Eta Jesusen signoetan ikasten dena da Jainkorik badagoela( hori nik egiten dut a priorizko metodoarekin, eta ez a posteriori), eta Jainkoaren aintzaz esan nahiko nuke zerbait. Gu denok gara momentu historiko batean sortuak, eta deituak gara inmortal izateko, baina Jainkoa (Jesusen arabera, aditu egin behar zaio, Trinitate Santua) eternoa da.
‎17 Nire bidea. Jesus ez zen etorri mundu honetarat bakea ezartzera, baizik eta ezpata, eta ezpata aho zorrotz horrekin nik bereizten ditut filosofiaren arlo diferenteak, eta erlijioan kontserbadorea naiz, baina etika katolikoaren luzapena den politikan progresista naiz, hartu daitezkeen bide posibleetatik (asko dira) hori delako biderik nobleena.Hainbat puntutan Maritain filosofo katoliko frantsesarekin bat nator; filosofo katoliko espainolak, ostera, ez ditut gustuko faxismora (arrazakeriaren eskandalua) lerratz... Adibidez, bizitzaren defentsa bai, baina integrala, bestela fruitu ustelak ematen ditu.
‎Nik ez daukat ia inteligenzia emozionalik, horregatik nago seguridade sozial indartsu eta efiziente baten alde, nire modukoak seguridade minimo batekin bizi ahal ditezentzat (Espiritu Santuak fortalezarekin problema larria ipini dit, eta ez badit laguntzen problema hori idealki nahiko nukeen moduan konpondu gabe hilko naiz, teorian asko aurreratua nagoen arren. Eta horregatik nire idaztankera lehorra da eta sikua, mizkina, nik idealki nahi nukeenaren azpitik dago). Gerraren fenomenoa estudiatu nuen hasi nuelarik idazten, eta fenomeno unibertsal ezin izan zitekeela demostratu nuen.
2013
‎Behin Bizitza Liburua itzuli ondoren, gainerako obrak itzultzeko bidearen erdia baino gehiago egina nuelakoan nengoen; haren euskarazko janzkiaren moldea egoki ebakia eta ia albaindua nuela egin nuen amets, baina hori nire ametsa zen, desirak pizturiko irudipena. Egia da, egitura asko errepikatzen zirela gainerako liburuetan eta horiek pixka bat landuak nituela?
‎No hablo de Kant, que se halla en la confluencia de las corrientes espirituales originadas en estos tres hombres, y que creo, si es licito afirmarlo, como la armadura escolastica del pensamiento moderno.?. Nik badut Kanten gainean hitz egiten, irakurlerik badut horrek badaki, eta irakurlerik ez badut Espiritu Santuak badaki, horrek nire, habilidade, guztiak ezagutzen ditu, eta bromaz aparte erran behar dut ni gehienbat filosofian zentratzen naizela, eta hortik nik bai hitz egitea Kanti buruz.
2014
‎Hori zela eta, hainbatek itaundu didate ea zer egiten nuen ekitaldi horretan edota zertara zetorren telebistako nire agerraldi hura. Hori horrela, eta gainera ekitaldi horretan nire zenbait adiskide izendatuak izan zirenez, Euskaltzaindia nola antolatua dugun eskaini nahi dizuet labur labur lerro hauetan atsegin izango duzuelakoan.
‎Filosofia naturaletik joanez, nik ondorioztatzen dut, ez dugu ezer sobrenaturalik topatzen. Eta hain da indartsua ideia hori nire baitan ezen niretzat Aristotelesek bazuen Moisesen berririk, bakarrik egin zuen hori ez esatea, isilik pasatzea ezagutza historiko hori.
2015
‎Beharbada, barre egingo dute nire lepotik, eta hori argi dagoela esango dute, eta zuzen ibiliko dira; izan ere, garai batean ilun zegoen hori niretzat. Ongi ulertzen nuen arima nuela; baina arima honek zer merezi zuen eta nor zegoen haren barruan ez nuen ulertzen, nik hura ikusteko bizitzako huskeriekin begiak estaltzen nituelako.
‎Bai horixe, ez baita joan behar printze bati hitz egitera, nekazari bati hitz egitera joaten den bezala, edota gu bezalako pertsona gaixo bati bezala, guri nolanahi hitz eginda ere, ongi baitago. Dena dela, Errege honen apaltasunagatik, ni, baldarra izanik, harekin hitz egiten ez badakit, ez da horregatik niri entzun gabe eta nigana etorri gabe geratzen, ezta ez naute kanpora botatzen ere haren zaintzaileek; izan ere, han dauden aingeruek ongi dakite nolakoa den beren Eregea, eta nahiago dituela artzaintxo apal baten arrunkeria hauek, gehiago baleki, gehiago esango lukeela ikusten baitu, oso jakintsuen eta letradunak baino, arrazoirik dotoreenak ontzen badituzte ere, apalatasunez ez badoaz.
2016
‎Goiz afaldu genuen. Goiz ala berant noiz joko nauen herioak, hori nik ezin jakin. Goiz hasi zen bizibide eroso baten bila.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia