2002
|
|
Garai
|
horretan
EAEko industriak imajina daitezkeen arazo guztiak edukizituen: ekonomikoak, politikoak eta ingurugirokoak.
|
|
Egoera
|
horren aurrean
EAEk eta Nafarroak aplikatu dituzten energia politikekhelburu desberdinak izan dituzte. Bat enpresen eraginkortasuna hobetzea izan da, horrela energia kontsumoa beheratzeko.
|
|
deigenezakeen arlora bideratzen dira; hau da, nagusi dira bizi kalitatea hobetzerazuzentzen diren gastuak, hezkuntza eta osasun arloetakoak garrantzitsuenakizanik. Gastu mota
|
horrek
EAEko Jaurlaritzaren aurrekontuaren %64, 7 bildu zuen1998an, eta NFEko kasuan gastu guztiaren %50, 2 Horixe izan da bi aurrekontuenezaugarri nagusia bi eskumen horiek eskuz aldatu zirenetik.
|
2007
|
|
Esan bezala, 2005ean hemeretzi proiektu estrategiko definiturik zeuden.Ikusteko dago ea EAEk gaitasuna duen arlo horietan guztietan oinarrizko ikerketaorientatua edo ikerketa estrategikoa egiteko. Bestalde, Etortek programan bertan, zentro teknologikoek jasotzen duten laguntza oso garrantzitsua da(% 25,442005ean), agente
|
horrek
EAEko I+G politikan duen zentralitatea konfirmatuz.
|
|
Zenbaki horri, 0,01232 eransten bazaio, 0,06875(% 6,875) ematen du, hain zuzen, EAEri dagokion kanpo BEZaren portzentaia. Bestalde, pentsatu behar da, EAEren ekonomia maila eta kontsumo maila, estatuarekiko,% 6,24 baino handiago izan behar duela, eta hortik kopuru gehigarri
|
hori
EAErena dela kontsideratzea. Azken finean, kontsumitzaileek ordaintzen dute BEZa eta EAEko kontsumoa% 6,875 hori da.
|
|
Lanbide heziketan egindako gastuen% 10a ken daiteke kuota osotik eta kopuru horri beste% 15 erantsi ahal izango zaio, portzentaia hau azken bi urteetan egindako batezbestekoaren gainetik dagoen diferentziari aplikatzen zaiolarik. Estatuaren legedian portzentaia
|
hori
EAEkoaren erdia da.
|
2012
|
|
Hala ere, aldaketakantzematen dira XX. mendearen azken laurdenean eta euskara nortasun markatzathartzen duen nolabaiteko atxikimendua agertzen da gizartean, hizkuntza horrenbiziraupenaz kezkatzen hasiz. Era
|
horretan
EAEn eta Nafarroan sasoi berean abiandagoen gizarte mugimenduarekin bat egiten da, neurri batean. (Barandiaran, 2009: 250).
|
|
Gizarte aurreikuspeneko mutualitateen inguruan, EAEko esparruan 5/ 2012Legea dago, otsailaren 23koa, Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Entitateeiburuzkoa (EPSV). Lege
|
horrek
EAEko mutualitateen araubide juridikoa ezartzen du.
|
2015
|
|
Aldiz, beste muturrean, 1981 urtean euskaldunak% 90 baino gehiago zituzten udalerriak 56ziren EAEn, eta bertan 33.600 biztanle bizi ziren, gutxi, garai
|
horretan
EAEn bizi ziren biztanleen %1, 5a. Gaur egun 56 udalerri horietatik 13k eusten diote% 90eko mailari, beste gehienak euskaldungutxiago izatera pasa dira, eta horietan jada 4.000 lagun besterik ez dira bizi.
|
2017
|
|
Artikulu horren garapenaAurrekontu Egonkortasun eta Finantza Jasangarriaren Lege Organikoaren edo2/ 2012 Legearen bidez burutu zuten. Lege Organiko
|
horrek
EAEko eta Nafarroakoaurrekontuen murrizketa larria ekarri zuen; adibidez, 2012an EAEko aurrekontuendefizit publikoak ezin zezakeen gainditu BPGaren% 1,2 Hurrengo urteetan defizithori murriztuz joango da, baina ez dira izango euskal agintari politikoak neurri horiekhartuko dituztenak, baizik gobernu zentralaren agindua bete besterik ez dute egingo.
|