Emaitzak: 8
2007 | ||
Aipatu dugu Humboldt-en eboluzioa, eta borroka gero, | hizkuntzaren ulermenaren aurka zeinu arbitrario soil gisa. Hori hizkuntzaren naturaltasuna errebindikatzea baino ez da: | |
Jada Hobbes problema honekin aurkitu da nolabait, gizon emakumearen eta (beste) abereen «hizkuntzak» eta | hizkuntz ulermena (zenbait hitzek esan nahi dietena ederki ulertzen duten zakurrak edo zaldiak, adibidez) bereizi nahi dituenean. Abereen komunikazioa ez da hizkuntza, erabakitzen du? | |
2008 | ||
Atal honen helburua da | hizkuntzaren ulermenaren lehenengo keinuen erabilera ebaluatzea. Hitzen benetako ulermena iritsi baino lehen, badirudi haurrek zenbait hitz eta esaldi ulertzen dituztela; izan ere, nolabaiteko erantzuna ematen dute keinuen aurrean. | |
2010 | ||
10 | Hizkuntza ulermena | |
Gaixoaren | hizkuntza ulermena ebaluatzen da. Alegia, ulertzean egon daitezkeen zailtasunak. | |
2014 | ||
hizkuntzaren prozesamendu automatikoan ikertzen diren hainbat atazatan, hala nolasintaxi mailako desanbiguazioa edo | hizkuntzaren ulermena, eta era berean, aplikazioaurreratuen (itzulpen automatikoa, galderak sortzeko sistemak, etab.) emaitzakhobetzeko erabil daitezke. Hizkuntzalaritza teorikoan, aldiz, fenomeno linguistikoenazterketarako balia daitezke horrelako baliabideak baita hizkuntzen arteko aldeakaztertzeko ere (Estarrona et al., 2013). | |
Haluzinazioetako ahotsak ahots normalaren bolumena izan ohi du, eta eskuarki pertsona ezagunen ahotsak izaten dira, nahiz eta batzuetan ahots ezezagunak ere entzun ditzaketen. Entzumen haluzinazioaren garaian aktibatzen den garun eskualdea ez da | hizkuntzaren ulermenarekin lotua dagoen Wernicke-ren eskualdea izaten, baizik eta hizketaren ekoizpenarekin erlazionatua dagoen Broca-ren eskualdea. Fotoi igorketa bidezko tomografia konputerizatuak agertu duenez, haluzinazio garaian aktiboen dagoen garun eskualdea Brocaren eskualdea da. | |
2019 | ||
Hizkuntzaren prozesamendua (NLP Natural Language Processing) informatika, adimen artifiziala eta hizkuntzalaritza diziplinen arteko arloa da. | Hizkuntzaren ulermena behar duten hizkuntzaren prozesamenduko atazetankorreferentzia ebazpena oinarrizko urratsa da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 4 (0,03) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
Hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntz | 1 (0,01) |
hizkuntza | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza ulermen | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza ulermen behar | 1 (0,01) |
hizkuntza ulermen ebaluatu | 1 (0,01) |
hizkuntza ulermen lehenengo | 1 (0,01) |
hizkuntza ulermen lotu | 1 (0,01) |
hizkuntza ulermen zeinu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |