2008
|
|
Proposamen horren aurka daude PP eta PSE EE ez ezik, EAJ bera ere. Arantza Aurrekoetxea legebiltzarkide jeltzalearen hitzetan, «euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek
|
hizkuntza
proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien».
|
|
Irakasgai ez linguistikoen %60 euskaraz izatea proposatu zuen Hezkuntza Sailak, baina jeltzaleak ez ziren gutiz bat etorri. Arantza Aurrekoetxea EAJko legebiltzarkideak urrian adierazi zuenez, euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek
|
hizkuntza
proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien.
|
2009
|
|
Horretarako Andoaingo Aita Larramendi Ikastola aukeratu zen arrazoi ezberdinengatik. Batetik, ikastola honek Ikastolen Elkartearen bidez,
|
Hizkuntza
Proiektua garatzen ari da. Bestetik, ikastola hau bere bidea egiten ari da eskola komunitatea eraikitzeko orduan.
|
|
Plataformaren ustez, Zelaak aurkeztutako curriculumaren puntu kritikoa ikastetxeen hizkuntza aukeratzeko askatasuna da. Zentro bakoitzak bere
|
hizkuntz
proiektua garatzeko duen askatasun horrek familien eskubideak urratzen dituela jakinarazi dute, eta, horrenbestez, euskara eta gazteleraren parekotasuna urratzen duela. Plataformak dio ez dakiela nola bateratuko den hizkuntza aukeratzeko eskubidea ikastetxeei arlo horretan eman zaien askatasunarekin
|
2022
|
|
Horren ordez, eskolek beren hizkuntza proiektuan jasoko dute zein hizkuntza erabiliko dituzten: «Ikastetxeko
|
hizkuntza
proiektuak garatu behar ditu ikaskuntza prozesuan hizkuntzak irakasteko eta erabiltzeko irizpideak». Hizkuntza proiektuak jaso ditu euskararen «ingurumen erabilera» ziurtatzera bideratutako eskolaz kanpoko jardueren proposamenak ere.
|
|
Irakurketa plana izenez laburbildu den izen askoz ere luzeagodun proiektu zabal honetako ikasteko jarduera eta ibilbideak memoria baten azaldu eta horretarako beren beregi Hezkuntza Sailak antolatutako web orrian sartzeko txosten, dokumentu azalpena. garatzeko eskatu zitzaizkigun ikasturte mugara iristear ginela. Une hartan, ez arinegi ere, baina gogoetari asti handirik eskaini gabe, erabaki nuen webgune, web orri eta sites direlakoak hain ugari eta aberats antolatzen direnean, berri bat egin ordez horrelakoak hainbat zabaldu ditugu ikastetxean ikasturtero, eta batzuk urtero aberasten diren arren, beste zenbait zokoratuta ere geratu dira, lau urte arinago
|
HIZKUNTZA
PROIEKTUA garatu behar izan nuenean zabaldutakoari emango niola bigarren aukera bat, eta proiektu horri lotutako web-gunean orri berriak zabaldu eta irekiko nituela; irakurketa sustatzeko asmoz hartutako erabakien leihoa, helburuen erakustokia eta ekintza eta asmo iradokitzaileen ataria.
|
2023
|
|
Hezkuntza Sailak hiruna konpromiso hartu ditu legeak ezarritako euskara maila (B2) eta segregazioa gainditzea ziurtatzeko. Lehen kasuan,
|
hizkuntza
proiektuak garatzeko «aholkularitza, gidaritza, jarraipen eta ebaluazio» lanak bere gain hartzea proposatu du; langileek hizkuntza gaitasuna bermatzeko «etengabeko prestakuntza lerroak» garatzea; eta «hezkuntza komunitatearen parte diren familiei begirako euskalduntze programak» gauzatzea. Inklusioaren alorrean, berriz, «ikasleen banaketa orekatua» egiteko tresneria martxan jartzea, plazen eskaintza «benetako eskolatze premietara» egokitzea eta segregazioaren aurkako itun bat lortzeko lan egitea jasotzen ditu testuak.
|
|
Azpimarra egin du legearen beste puntu batean: jasotzen da ikastetxe bakoitzak bere
|
hizkuntza
proiektua garatu ahal izango duela, daukan errealitate soziolinguistikoaren arabera. Eta helburua zehazten da:
|
|
Planteatzen dute hizkuntza konplexutasunaren indizea sortzea eta horrekin zehaztea ikastetxe bakoitzaren konplexutasun soziolinguistikoa zenbatekoa den. «Beraz, jakingo genuke ikastetxe bakoitzaren errealitate soziolinguistikoa zein den eta
|
hizkuntza
proiektuak garatzeko orduan zer abiapuntu eta errealitate duten».
|
|
«Zertarako? Irizpide pedagogiko batzuk definitzeko, era emango dutenak baldintza desberdinetan
|
hizkuntza
proiektuak garatzeko eta helburuak lortzeko», erantsi du. Gainera, nabarmendu du behar gehien dituzten ikastetxeek baliabide gehiago jasoko lituzketela hizkuntza proiektuak garatzeko.
|
|
Irizpide pedagogiko batzuk definitzeko, era emango dutenak baldintza desberdinetan hizkuntza proiektuak garatzeko eta helburuak lortzeko», erantsi du. Gainera, nabarmendu du behar gehien dituzten ikastetxeek baliabide gehiago jasoko lituzketela
|
hizkuntza
proiektuak garatzeko. Hortaz, hizkuntza ereduak bertan behera utzi nahi dituzte proposamen horrekin:
|