Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Proposamen horren aurka daude PP eta PSE EE ez ezik, EAJ bera ere. Arantza Aurrekoetxea legebiltzarkide jeltzalearen hitzetan, «euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek hizkuntza proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien».
‎Irakasgai ez linguistikoen %60 euskaraz izatea proposatu zuen Hezkuntza Sailak, baina jeltzaleak ez ziren gutiz bat etorri. Arantza Aurrekoetxea EAJko legebiltzarkideak urrian adierazi zuenez, euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek hizkuntza proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien.
2009
‎Horretarako Andoaingo Aita Larramendi Ikastola aukeratu zen arrazoi ezberdinengatik. Batetik, ikastola honek Ikastolen Elkartearen bidez, Hizkuntza Proiektua garatzen ari da. Bestetik, ikastola hau bere bidea egiten ari da eskola komunitatea eraikitzeko orduan.
‎Plataformaren ustez, Zelaak aurkeztutako curriculumaren puntu kritikoa ikastetxeen hizkuntza aukeratzeko askatasuna da. Zentro bakoitzak bere hizkuntz proiektua garatzeko duen askatasun horrek familien eskubideak urratzen dituela jakinarazi dute, eta, horrenbestez, euskara eta gazteleraren parekotasuna urratzen duela. Plataformak dio ez dakiela nola bateratuko den hizkuntza aukeratzeko eskubidea ikastetxeei arlo horretan eman zaien askatasunarekin
2022
‎Horren ordez, eskolek beren hizkuntza proiektuan jasoko dute zein hizkuntza erabiliko dituzten: «Ikastetxeko hizkuntza proiektuak garatu behar ditu ikaskuntza prozesuan hizkuntzak irakasteko eta erabiltzeko irizpideak». Hizkuntza proiektuak jaso ditu euskararen «ingurumen erabilera» ziurtatzera bideratutako eskolaz kanpoko jardueren proposamenak ere.
‎Irakurketa plana izenez laburbildu den izen askoz ere luzeagodun proiektu zabal honetako ikasteko jarduera eta ibilbideak memoria baten azaldu eta horretarako beren beregi Hezkuntza Sailak antolatutako web orrian sartzeko txosten, dokumentu azalpena. garatzeko eskatu zitzaizkigun ikasturte mugara iristear ginela. Une hartan, ez arinegi ere, baina gogoetari asti handirik eskaini gabe, erabaki nuen webgune, web orri eta sites direlakoak hain ugari eta aberats antolatzen direnean, berri bat egin ordez horrelakoak hainbat zabaldu ditugu ikastetxean ikasturtero, eta batzuk urtero aberasten diren arren, beste zenbait zokoratuta ere geratu dira, lau urte arinago HIZKUNTZA PROIEKTUA garatu behar izan nuenean zabaldutakoari emango niola bigarren aukera bat, eta proiektu horri lotutako web-gunean orri berriak zabaldu eta irekiko nituela; irakurketa sustatzeko asmoz hartutako erabakien leihoa, helburuen erakustokia eta ekintza eta asmo iradokitzaileen ataria.
2023
‎Hezkuntza Sailak hiruna konpromiso hartu ditu legeak ezarritako euskara maila (B2) eta segregazioa gainditzea ziurtatzeko. Lehen kasuan, hizkuntza proiektuak garatzeko «aholkularitza, gidaritza, jarraipen eta ebaluazio» lanak bere gain hartzea proposatu du; langileek hizkuntza gaitasuna bermatzeko «etengabeko prestakuntza lerroak» garatzea; eta «hezkuntza komunitatearen parte diren familiei begirako euskalduntze programak» gauzatzea. Inklusioaren alorrean, berriz, «ikasleen banaketa orekatua» egiteko tresneria martxan jartzea, plazen eskaintza «benetako eskolatze premietara» egokitzea eta segregazioaren aurkako itun bat lortzeko lan egitea jasotzen ditu testuak.
‎Azpimarra egin du legearen beste puntu batean: jasotzen da ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua garatu ahal izango duela, daukan errealitate soziolinguistikoaren arabera. Eta helburua zehazten da:
‎Planteatzen dute hizkuntza konplexutasunaren indizea sortzea eta horrekin zehaztea ikastetxe bakoitzaren konplexutasun soziolinguistikoa zenbatekoa den. «Beraz, jakingo genuke ikastetxe bakoitzaren errealitate soziolinguistikoa zein den eta hizkuntza proiektuak garatzeko orduan zer abiapuntu eta errealitate duten».
‎«Zertarako? Irizpide pedagogiko batzuk definitzeko, era emango dutenak baldintza desberdinetan hizkuntza proiektuak garatzeko eta helburuak lortzeko», erantsi du. Gainera, nabarmendu du behar gehien dituzten ikastetxeek baliabide gehiago jasoko lituzketela hizkuntza proiektuak garatzeko.
‎Irizpide pedagogiko batzuk definitzeko, era emango dutenak baldintza desberdinetan hizkuntza proiektuak garatzeko eta helburuak lortzeko», erantsi du. Gainera, nabarmendu du behar gehien dituzten ikastetxeek baliabide gehiago jasoko lituzketela hizkuntza proiektuak garatzeko. Hortaz, hizkuntza ereduak bertan behera utzi nahi dituzte proposamen horrekin:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia