2016
|
|
Azkenengo atal honi hasiera emateko argigarriak jotzen ditut berriz ere Pennycooken hitzak, horien bitartez
|
hizkuntz
praktikak aztertzeak zer suposatzen duen azaltzen baitute (Pennycook 2010, 29):
|
|
• Social planning honetan, Mikel Zalbideren idazkian esplizituki bakarrik hutsune bat somatzen dut: klase sozialen araberako
|
hizkuntz
praktikak aztertzea eta horren ondorioz zelan bilatu lagunduko diguten sektoreak eta hauen barruko azpisektoreak identifikatu.
|
2017
|
|
4 EmAKUmEAREn ROlA EUSKARAREn SOzIAlIzAzIOAn7 egungo
|
hizkuntza
praktikak aztertzeko eta ulertzeko ezinbestekoa zaigu testuinguru sozio historikoari begiratzea. azken bi mendeetan euskal herrian hizkuntza ordezkapen prozesuak eta emakumeen bazterketak antzeko prozesuak izan dituzte. biak arlo publikotik kanpo geratu ziren, eta azken hamarkadetan" etxetik ateratzeko" ahalegina handia egin bada ere, oraindik, bai euskararen biziberritze prozesuan bai ...
|
|
Egungo
|
hizkuntza
praktikak aztertzeko eta ulertzeko testuinguru sozio historikoari begiratzea interesgarria izaten da.Hori dela eta, ikerketa hau euskararen sozializazioan emakumearen rola zein izan den aztertuz hasi naiz. Azkeneko bi mendeetan Euskal Herrian hizkuntza ordezkapen prozesua eta emakumeen bazterketa era paraleloan gertatu dira.
|
2020
|
|
Hala ere," helburua parte hartzaileen hizkuntza ohituretan eragitea eta bakoitzaren harreman sareetan euskara gehiago erabiltzea dela kontuan hartuta", antolatzaileek ariketan parte hartzera animatu nahi dituzte" euskara ulertzeko eta euskaraz aritzeko gai" diren herritarrak. Bakoitzaren harreman sareetan —" etxean, lanean, komertzioetan, lagunartean edo Internet bidezko harremanetan" —"
|
hizkuntza
praktikak aztertzeko, euskara gehiago erabiltzeko aukera baliatzeko eta ariketan parte hartzeko deia" egin dute Euskaraldiaren sustatzaileek.
|
|
Horregatik, praktika horiek jasotzea eta aztertzea funtsezkoa iruditzen zaigu. Bucholtzek berak bultzatzen ditu ikertzaileak, gazteen praktikak eta, batez ere, gazteen
|
hizkuntza
praktikak aztertzera: " as a set of stylistic resources that together produce a multitude of age based identities" (Bucholtz 2000:
|
|
Praktika horien bidez gazteak" ezagutu" ditzakegula uste dugu. Hau da, praktika horietatik abiatzea gazteen
|
hizkuntza
praktikak aztertzeko eta hizkuntzen inguruko balioak, hautuak eta ideologiak ulertzeko bide egokienetako bat dela deritzogu.
|
2021
|
|
Gainera,
|
hizkuntza
praktikak aztertzean sumatu dugunez, ari dira gazteak lidergoa hartzen zenbaitetan, batez ere eskala txikian eta beren erreferentziazko taldeetan.
|
|
Gazteek euskara noiz eta nola darabilten jakin nahi izan dugu
|
hizkuntza
praktikak aztertzean. Norbanakoen dimentsioan, ideologiaz esandakoak balio du hizkuntza praktiketarako ere:
|
2023
|
|
Asko da eskolaren eta kasuan kasuko irakaslearen arabera. Bazen asmoa tesian, baina azkenean ez nintzen sartu irakasleen
|
hizkuntza
praktikak aztertzera, baina beraien erantzunak ditugu. Askotan esaten dute saiatzen direla egunerokoan zehar txertatzen, loturak egiten, ahal duten heinean hizkuntza horiek klasekideei irakasten. " Baliabideak, denbora, espazioa izango bagenu..." da askotan agertzen den erantzuna.
|