2002
|
|
Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste
|
hizkuntza
plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
|
|
Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste
|
hizkuntza
plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
|
2008
|
|
Fishmanek (1991, 2001) azaldu zuen talde desberdinen hizkuntza— eta kultura bizindarraren aldeko eta aurkako jarrera guztiak, jarrera neutralak eta axolarik ez izateko jarrerak barne hartuta, ideologikoak direla oinarrian. Hizkuntza ordezkapena alderantzikatzearen ereduan, Fishmanek dio" ideologia argitzeak" berebiziko garrantzia duela hizkuntzagutxiengoak suspertzeko
|
hizkuntza
plangintzak egiterakoan. SkutnabbKangasek (2000) azaldu zuen hizkuntzarekin eta kulturarekin lotutako ideologia sozial desberdinek, kasu batzuetan, hizkuntzak eta kulturak zabaltzen lagundu dutela eta, beste batzuetan, berriz, hizkuntzak eta kulturak desagerrarazi dituztela.
|
2009
|
|
Aztergai dugunari beste ertz batetik begiratuta, esan dezagun, lege gehienen antzera zenbait puntutan agian zurrunegi gerta litekeen arren, oro har, beste lege asko ez bezala, garapenerako aukera ugari eskaintzen dituen araua dela, ezbairik gabe. Hori berez da positiboa, are gehiago hizkuntzarena bezain arlo irristakor batean; legearen irekitasunak, bere ondorengo
|
hizkuntza
plangintza egiterakoan, aukera ugari ematen baititu zurruntasun larregirik ezak.
|
2011
|
|
Bada,
|
hizkuntza
plangintza egitean, hainbat alderdi kontuan izan behar ditugula; besteak beste: errealitatea adierazteko gaitasuna eta hizkuntzak ikasteko gaitasuna. hizkuntzak hiztunen ikuspuntutik aintzatestea, beraz, elkarri loturiko hiru zirkuluak aintzatestea da; hots, hizkuntzak ikuspuntu aktibotik existitzea ahalbidetzen duten zirkuluak aintzatestea. horregatik jartzen dut" languages"" in"" ing".
|
2014
|
|
Eta nazio proiektuan batera ekiteaz gainera, hona hemen proiektu horrek jarraitu lukeen xedea: «Nazio proiektu amankomun horren helburu nagusia, lehena, hizkuntz berreskurapena izango litzateke eta helburu horri dagokion neurriko
|
hizkuntz
plangintza egitea, euskarak euskal lurralde osoan normalkuntza lor dezan» (ibid., 54).
|
2016
|
|
Baztarrikak aitortu du «sinergia gehiago» lor daitezkeela, eta zereginak ere badituztela bi aldeek: «Herri erakundeen egitekoa da hizkuntza politika aurreratua egitea, ekintza positiboa egitea, eta errealitatea kontuan hartuz
|
hizkuntza
plangintza egitea, erabiltzeko aukerak sortzea horizontean jarriz. Euskalgintza sozialaren funtzio nagusia da erabileraren aldeko gizarte sentsibilizazioan jardutea, eta, noski, euskararen erabilera hedatzeko gizarte proiektuak sortu eta aurrera ateratzea».
|
2019
|
|
6 ARnASgUnEA:
|
hIZKUnTZA
plAngInTZA EgITEKO ARRAZOI ETA JUSTIfIKAZIO nAgUSIA, hasieran mikel zalbidek aipatzen duen moduan, arnasguneak funtsezkoak dira. hainbat txostenetan adierazi izan dudan bezala, horiek dira hizkuntza plangintza egiteko arrazoi edo justifikazio nagusia.
|
|
hIZKUnTZA plAngInTZA EgITEKO ARRAZOI ETA JUSTIfIKAZIO nAgUSIA? hasieran mikel zalbidek aipatzen duen moduan, arnasguneak funtsezkoak dira. hainbat txostenetan adierazi izan dudan bezala, horiek dira
|
hizkuntza
plangintza egiteko arrazoi edo justifikazio nagusia. Biztanleriaren zati batekiko errespetuan oinarritzen da hizkuntza plangintza:
|
|
familia batean euskararen transmisioan eten izan delarik eta gero, plangintzaren bidez, belaunaldi gazteenek berriz eskuratu dutenean" haien hizkuntza" (Lafont en terminologian) gertatzen da. ...be. azken multzo hori termino ideologikoetara eramaten bada, autore batzuek egiten duten moduan," berriz aurkitutako" multzoan sar daitezke10 eremu geografiko jakinekin identifikatu izan ohi dira bi fenomeno horiek euskal herrian. une historikoaren arabera bi indarrak norabide berekoak izan dira, edota elkarren kontra jardun izan dute. garai historiko jakin batzuetan, euskararen kontrako
|
hizkuntza
plangintza egin izan da, berariaz eta ondo jakinaren gainean edo bide batez, albo emari gisa. mintzajardunaren inertziak euskararen alde egin izan du, aldiz, oro har. Beste une historiko batzuetan alderantziz gertatu izan da:
|
2023
|
|
Epaiak ez du kontuan hartu arauz ezarritako plangintza sistema.
|
Hizkuntza
plangintza egitea ez dagokio auzitegiari, udal administrazioari baizik, legearen arabera. Horregatik, harrigarria da EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak Laudioko udaltzainen epaian honako iritzi hau jaso izana:
|