Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste hizkuntza plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
‎Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste hizkuntza plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
2008
‎Fishmanek (1991, 2001) azaldu zuen talde desberdinen hizkuntza— eta kultura bizindarraren aldeko eta aurkako jarrera guztiak, jarrera neutralak eta axolarik ez izateko jarrerak barne hartuta, ideologikoak direla oinarrian. Hizkuntza ordezkapena alderantzikatzearen ereduan, Fishmanek dio" ideologia argitzeak" berebiziko garrantzia duela hizkuntzagutxiengoak suspertzeko hizkuntza plangintzak egiterakoan. SkutnabbKangasek (2000) azaldu zuen hizkuntzarekin eta kulturarekin lotutako ideologia sozial desberdinek, kasu batzuetan, hizkuntzak eta kulturak zabaltzen lagundu dutela eta, beste batzuetan, berriz, hizkuntzak eta kulturak desagerrarazi dituztela.
2009
‎Aztergai dugunari beste ertz batetik begiratuta, esan dezagun, lege gehienen antzera zenbait puntutan agian zurrunegi gerta litekeen arren, oro har, beste lege asko ez bezala, garapenerako aukera ugari eskaintzen dituen araua dela, ezbairik gabe. Hori berez da positiboa, are gehiago hizkuntzarena bezain arlo irristakor batean; legearen irekitasunak, bere ondorengo hizkuntza plangintza egiterakoan, aukera ugari ematen baititu zurruntasun larregirik ezak.
2011
‎Bada, hizkuntza plangintza egitean, hainbat alderdi kontuan izan behar ditugula; besteak beste: errealitatea adierazteko gaitasuna eta hizkuntzak ikasteko gaitasuna. hizkuntzak hiztunen ikuspuntutik aintzatestea, beraz, elkarri loturiko hiru zirkuluak aintzatestea da; hots, hizkuntzak ikuspuntu aktibotik existitzea ahalbidetzen duten zirkuluak aintzatestea. horregatik jartzen dut" languages"" in"" ing".
2014
‎Eta nazio proiektuan batera ekiteaz gainera, hona hemen proiektu horrek jarraitu lukeen xedea: «Nazio proiektu amankomun horren helburu nagusia, lehena, hizkuntz berreskurapena izango litzateke eta helburu horri dagokion neurriko hizkuntz plangintza egitea, euskarak euskal lurralde osoan normalkuntza lor dezan» (ibid., 54).
2016
‎Baztarrikak aitortu du «sinergia gehiago» lor daitezkeela, eta zereginak ere badituztela bi aldeek: «Herri erakundeen egitekoa da hizkuntza politika aurreratua egitea, ekintza positiboa egitea, eta errealitatea kontuan hartuz hizkuntza plangintza egitea, erabiltzeko aukerak sortzea horizontean jarriz. Euskalgintza sozialaren funtzio nagusia da erabileraren aldeko gizarte sentsibilizazioan jardutea, eta, noski, euskararen erabilera hedatzeko gizarte proiektuak sortu eta aurrera ateratzea».
2019
‎6 ARnASgUnEA: hIZKUnTZA plAngInTZA EgITEKO ARRAZOI ETA JUSTIfIKAZIO nAgUSIA, hasieran mikel zalbidek aipatzen duen moduan, arnasguneak funtsezkoak dira. hainbat txostenetan adierazi izan dudan bezala, horiek dira hizkuntza plangintza egiteko arrazoi edo justifikazio nagusia.
‎hIZKUnTZA plAngInTZA EgITEKO ARRAZOI ETA JUSTIfIKAZIO nAgUSIA? hasieran mikel zalbidek aipatzen duen moduan, arnasguneak funtsezkoak dira. hainbat txostenetan adierazi izan dudan bezala, horiek dira hizkuntza plangintza egiteko arrazoi edo justifikazio nagusia. Biztanleriaren zati batekiko errespetuan oinarritzen da hizkuntza plangintza:
‎familia batean euskararen transmisioan eten izan delarik eta gero, plangintzaren bidez, belaunaldi gazteenek berriz eskuratu dutenean" haien hizkuntza" (Lafont en terminologian) gertatzen da. ...be. azken multzo hori termino ideologikoetara eramaten bada, autore batzuek egiten duten moduan," berriz aurkitutako" multzoan sar daitezke10 eremu geografiko jakinekin identifikatu izan ohi dira bi fenomeno horiek euskal herrian. une historikoaren arabera bi indarrak norabide berekoak izan dira, edota elkarren kontra jardun izan dute. garai historiko jakin batzuetan, euskararen kontrako hizkuntza plangintza egin izan da, berariaz eta ondo jakinaren gainean edo bide batez, albo emari gisa. mintzajardunaren inertziak euskararen alde egin izan du, aldiz, oro har. Beste une historiko batzuetan alderantziz gertatu izan da:
2023
‎Epaiak ez du kontuan hartu arauz ezarritako plangintza sistema. Hizkuntza plangintza egitea ez dagokio auzitegiari, udal administrazioari baizik, legearen arabera. Horregatik, harrigarria da EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak Laudioko udaltzainen epaian honako iritzi hau jaso izana:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia