Emaitzak: 6
2004 | ||
Orobat, corpusaren berariazko bilakaera autonomoaren zenbait alderdi jorratuko ditugu, autonomia erlatibo horren irismena gogoeta gai bihurturik. Euskalari eta euskaltzaleen artean bi pentsaera nagusi nabarmentzen dira funtsean | hizkuntza plangintzaren alorrean. Alde batetik, corpusaren berezko autonomia lehenetsi ohi dutenak dauzkagu, gehienbat hizkuntzaren barne sistema formalaren dinamika propioan sinesten dutenak. | |
2008 | ||
Esan dugun dena kontuan hartuz, egitura publiko berri hori eta bere hizkuntza politika proiektua urrats beharrezko eta garrantzitsuak direla agertzen zaigu, baina aldi berean nahikoak ez direla oraino" hizkuntzaren aldaketaren alderantzikatzeko". go trukatuak dira, elkarrenganatzen dituzte, | hizkuntza plangintzaren alor desberdinetan. | |
2010 | ||
Tabu bihurtu da eta, zenbaitetan, hizkuntza normalkuntzaren 1982ko konstruktua bera auziperatu egin du hainbatek. Auziperatze hori eragin duten faktoreak ez dira, soil soilik, | hizkuntza plangintzaren alorrekoak. Are gutxiago eskola esparruko hizkuntza plangintzari dagozkionak. | |
2016 | ||
a) eskueran ditugun datu eta azterketa soziolinguistikoen argitan euskararen erabilerak azken hamarkadotan gora egin duen, bere hartan dirauen ala gainbehera datorren aztertzea1: leku eta jaurdungune, solastalde eta rol harreman, adierazpide eta adierazmolde bakoitzean erabilera horrek zertan aurrera egin duen, eta zertan ez, zehaztea; b) euskara indarberritzeko | hizkuntza plangintzaren alorrean, eta horri buruzko ikerketa lanean, ditugun erronka nagusiak identifikatzea. Xede bikoitz hori neurri eta denboratarte jakinean bideratu ahal izateko2, ondoko galdera hauei erantzuten saiatuko gara: | |
451 Quebec-en 1960ko hamarkadan sortu eta egoitza Laval unibertsitatean duen CIRBICRB (Centre International de Recherche sur le Bilinguisme) delakoa, izenez eta izanez zertxobait aldaturik gero CIRAL (Centre International de Recherche en Amenagement Linguistique) deitzen duena. Hezkuntza elebidunaren eta, bereziki, | hizkuntza plangintzaren alorrean harrezkero egin izan dituen ekarpenak funtsezkoak dira, orain ere, mundu zabaleko hiztun herri gehienontzat. Bere lehen zuzendari izandako W. | |
2021 | ||
Network to Promote Linguistic Dversity (NPLD) – Hizkuntza aniztasuna sustatzeko sarea Europako sare zabal bat da, Europako hizkuntza konstituzionalei, eskualdekoei eta estatu txikietakoei (Constitutional, Regional and Small States – CRSS languages) dagokienez, hizkuntza politikaren eta | hizkuntza plangintzaren alorrean lan egiten duena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 6 (0,04) |
Lehen forma
hizkuntza | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza plangintza | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza plangintza alor | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |