Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2004
‎Orobat, corpusaren berariazko bilakaera autonomoaren zenbait alderdi jorratuko ditugu, autonomia erlatibo horren irismena gogoeta gai bihurturik. Euskalari eta euskaltzaleen artean bi pentsaera nagusi nabarmentzen dira funtsean hizkuntza plangintzaren alorrean. Alde batetik, corpusaren berezko autonomia lehenetsi ohi dutenak dauzkagu, gehienbat hizkuntzaren barne sistema formalaren dinamika propioan sinesten dutenak.
2008
‎Esan dugun dena kontuan hartuz, egitura publiko berri hori eta bere hizkuntza politika proiektua urrats beharrezko eta garrantzitsuak direla agertzen zaigu, baina aldi berean nahikoak ez direla oraino" hizkuntzaren aldaketaren alderantzikatzeko". go trukatuak dira, elkarrenganatzen dituzte, hizkuntza plangintzaren alor desberdinetan.
2010
‎Tabu bihurtu da eta, zenbaitetan, hizkuntza normalkuntzaren 1982ko konstruktua bera auziperatu egin du hainbatek. Auziperatze hori eragin duten faktoreak ez dira, soil soilik, hizkuntza plangintzaren alorrekoak. Are gutxiago eskola esparruko hizkuntza plangintzari dagozkionak.
2016
‎a) eskueran ditugun datu eta azterketa soziolinguistikoen argitan euskararen erabilerak azken hamarkadotan gora egin duen, bere hartan dirauen ala gainbehera datorren aztertzea1: leku eta jaurdungune, solastalde eta rol harreman, adierazpide eta adierazmolde bakoitzean erabilera horrek zertan aurrera egin duen, eta zertan ez, zehaztea; b) euskara indarberritzeko hizkuntza plangintzaren alorrean, eta horri buruzko ikerketa lanean, ditugun erronka nagusiak identifikatzea. Xede bikoitz hori neurri eta denboratarte jakinean bideratu ahal izateko2, ondoko galdera hauei erantzuten saiatuko gara:
‎451 Quebec-en 1960ko hamarkadan sortu eta egoitza Laval unibertsitatean duen CIRBICRB (Centre International de Recherche sur le Bilinguisme) delakoa, izenez eta izanez zertxobait aldaturik gero CIRAL (Centre International de Recherche en Amenagement Linguistique) deitzen duena. Hezkuntza elebidunaren eta, bereziki, hizkuntza plangintzaren alorrean harrezkero egin izan dituen ekarpenak funtsezkoak dira, orain ere, mundu zabaleko hiztun herri gehienontzat. Bere lehen zuzendari izandako W.
2021
‎Network to Promote Linguistic Dversity (NPLD) – Hizkuntza aniztasuna sustatzeko sarea Europako sare zabal bat da, Europako hizkuntza konstituzionalei, eskualdekoei eta estatu txikietakoei (Constitutional, Regional and Small States – CRSS languages) dagokienez, hizkuntza politikaren eta hizkuntza plangintzaren alorrean lan egiten duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia