2015
|
|
Zertarako?
|
Hizkuntza
ohitura batzuk izan ditzaten. Hau da, lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egitea nahi genuke.
|
|
Hizkuntza sozializazioaz ari gara. Haur eta gazteek
|
hizkuntza
ohitura batzuk izatea nahiko genuke eta horri begira hizkuntza sozializazio prozesua hartu behar da kontuan.
|
|
— Oinarrizko mezua eleaniztasunean, euskararen erabileran eta gurasoen jarreran kokatzen da: haurrek eta gazteek hizkuntza bat baino gehiago ondo ikastea nahi da eta horretan lan egiten da, baina
|
hizkuntza
ohitura batzuk ere sustatzen dira (euskara askorekin eta egoera askotan erabiltzea). Bi helburu horiei begira ikastetxeak
|
2019
|
|
abenduaren 12koak (ikasle batek); abenduaren 26koak (ikasle batek); abenduaren 27koak (ikasle batek); urtarrilaren 12koak eta urtarrilaren 19koak (ikasle batek); urtarrilaren 16koak (ikasle batek); otsailaren 20koak eta 23koak (ikasle batek); eta otsailaren 21ekoak (ikasle batek). egotekotan, otsaileko hizketaldiak bidali dituzten bi ikasle horien jarduna egon daiteke behatzaileak kutsatuta, baina gainerako ikasleen jardunarekin konparatuta, ez dauka kutsadura zantzu agerikorik. pantaila argazkietan jasotako hizketaldi bakoitzarekin batera, hari lotutako Elkarrizketaren testuingurua7 izeneko fitxa bidali zidaten (2 fitxa). Fitxa horrek informazio garrantzitsua eman dezake hobeto ulertzeko zer garrantzia daukaten berbalagunen soslaiek
|
hizkuntza
ohitura batzuk ala beste batzuk aukeratzeko garaian. Fitxa horretan hizketaldiko parte hartzaileen informazio hau jasotzen da:
|
2020
|
|
... ikasleen zati esanguratsu batek bere eskola giroko
|
hizkuntza
ohituretako batzuk aldatu egiten dituela euskaratik gaztelaniara 10 eta 14 urteen artean. (...) Eskola giroko lau erabilera motak irakurketa longitudinalaren argira aztertuz, ikusten da erabilera mota guztietan gertatzen dela atzerakada.
|
2021
|
|
Euskaraldia hiztunak aktibatzeko3 helburuarekin abiatu zen (Topalabea 2020, 19), eta, funtsean, herritarren arteko ohiko hizkuntza ohituretan eragitea izan du helburu egindako bi urtetan. Zehazki
|
hizkuntza
ohitura batzuk aldatu eta hauek arau sozial berri bihurtu nahi izan dira. Izan ere, bada denbora euskararen biziberritze prozesua bidegurutzean kokatu zuela hainbatek.
|
|
Izan ere, borondate propioz aukeratutako euskal literatur kontsumoa kontuan hartuta, eta musikagintza alde batera utzita, YouTube, Instagram edo Twitch en nerabeek kontsumitzen dituztenak gaztelaniazkoak edo, zenbait kasutan, ingelesezkoak dira, eta eduki horiek mintzagai bihurtzen direnean, horien inguruko elkarrizketak, txantxak edota esamoldeak ere kasu askotan gaztelaniaz gertatzen dira. Ondorioz, gaztelaniaz eta ingelesez ekoizten diren kultur adierazpideekiko identifikazio indibidual eta kolektiboa eta, gainera, kolektiboak norbanakoarena baldintzatzen du zeharo eraikitzen da nerabezaroan, eta horrek kultur kontsumo/ sorkuntza jakin bat sustatzeaz gainera,
|
hizkuntza
ohitura batzuetara eramaten ditu gazteak, nola kulturalak, hala sozialak. Dena den, hor aintzat hartu beharreko bi elementu baldintzatzaile daudela nabarmendu behar da:
|
2022
|
|
Ikerketek erakutsi dute ariketan parte hartu dutenen ehuneko esanguratsu batek lortzen duela
|
hizkuntza
ohitura batzuk aldatzea. Erronka izango da aldaketa horri ea nola eusten diogun denboran aurrera egin ahala.
|
|
«Ikerketek erakutsi dute ariketan parte hartu dutenen ehuneko esanguratsu batek lortzen duela
|
hizkuntza
ohitura batzuk aldatzea»
|
2023
|
|
Ikerketak erakutsi duenez, Euskaraldiak
|
hizkuntza
ohitura batzuk gero eta ohikoagoak bihurtzen ditu: esaterako, lehen hitza euskaraz egin ohi zutenak %55, 8 ziren ariketa aurretik eta% 75,9 ondoren, edo elkarrizketa elebidunetan euskarari eusten ziotenak% 44,6 ziren aurretik eta% 76,6 ondoren.
|