Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2015
‎Zertarako? Hizkuntza ohitura batzuk izan ditzaten. Hau da, lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egitea nahi genuke.
‎Hizkuntza sozializazioaz ari gara. Haur eta gazteek hizkuntza ohitura batzuk izatea nahiko genuke eta horri begira hizkuntza sozializazio prozesua hartu behar da kontuan.
‎— Oinarrizko mezua eleaniztasunean, euskararen erabileran eta gurasoen jarreran kokatzen da: haurrek eta gazteek hizkuntza bat baino gehiago ondo ikastea nahi da eta horretan lan egiten da, baina hizkuntza ohitura batzuk ere sustatzen dira (euskara askorekin eta egoera askotan erabiltzea). Bi helburu horiei begira ikastetxeak
2019
‎abenduaren 12koak (ikasle batek); abenduaren 26koak (ikasle batek); abenduaren 27koak (ikasle batek); urtarrilaren 12koak eta urtarrilaren 19koak (ikasle batek); urtarrilaren 16koak (ikasle batek); otsailaren 20koak eta 23koak (ikasle batek); eta otsailaren 21ekoak (ikasle batek). egotekotan, otsaileko hizketaldiak bidali dituzten bi ikasle horien jarduna egon daiteke behatzaileak kutsatuta, baina gainerako ikasleen jardunarekin konparatuta, ez dauka kutsadura zantzu agerikorik. pantaila argazkietan jasotako hizketaldi bakoitzarekin batera, hari lotutako Elkarrizketaren testuingurua7 izeneko fitxa bidali zidaten (2 fitxa). Fitxa horrek informazio garrantzitsua eman dezake hobeto ulertzeko zer garrantzia daukaten berbalagunen soslaiek hizkuntza ohitura batzuk ala beste batzuk aukeratzeko garaian. Fitxa horretan hizketaldiko parte hartzaileen informazio hau jasotzen da:
2020
‎... ikasleen zati esanguratsu batek bere eskola giroko hizkuntza ohituretako batzuk aldatu egiten dituela euskaratik gaztelaniara 10 eta 14 urteen artean. (...) Eskola giroko lau erabilera motak irakurketa longitudinalaren argira aztertuz, ikusten da erabilera mota guztietan gertatzen dela atzerakada.
2021
‎Euskaraldia hiztunak aktibatzeko3 helburuarekin abiatu zen (Topalabea 2020, 19), eta, funtsean, herritarren arteko ohiko hizkuntza ohituretan eragitea izan du helburu egindako bi urtetan. Zehazki hizkuntza ohitura batzuk aldatu eta hauek arau sozial berri bihurtu nahi izan dira. Izan ere, bada denbora euskararen biziberritze prozesua bidegurutzean kokatu zuela hainbatek.
‎Izan ere, borondate propioz aukeratutako euskal literatur kontsumoa kontuan hartuta, eta musikagintza alde batera utzita, YouTube, Instagram edo Twitch en nerabeek kontsumitzen dituztenak gaztelaniazkoak edo, zenbait kasutan, ingelesezkoak dira, eta eduki horiek mintzagai bihurtzen direnean, horien inguruko elkarrizketak, txantxak edota esamoldeak ere kasu askotan gaztelaniaz gertatzen dira. Ondorioz, gaztelaniaz eta ingelesez ekoizten diren kultur adierazpideekiko identifikazio indibidual eta kolektiboa eta, gainera, kolektiboak norbanakoarena baldintzatzen du zeharo eraikitzen da nerabezaroan, eta horrek kultur kontsumo/ sorkuntza jakin bat sustatzeaz gainera, hizkuntza ohitura batzuetara eramaten ditu gazteak, nola kulturalak, hala sozialak. Dena den, hor aintzat hartu beharreko bi elementu baldintzatzaile daudela nabarmendu behar da:
2022
‎Ikerketek erakutsi dute ariketan parte hartu dutenen ehuneko esanguratsu batek lortzen duela hizkuntza ohitura batzuk aldatzea. Erronka izango da aldaketa horri ea nola eusten diogun denboran aurrera egin ahala.
‎«Ikerketek erakutsi dute ariketan parte hartu dutenen ehuneko esanguratsu batek lortzen duela hizkuntza ohitura batzuk aldatzea»
2023
‎Ikerketak erakutsi duenez, Euskaraldiak hizkuntza ohitura batzuk gero eta ohikoagoak bihurtzen ditu: esaterako, lehen hitza euskaraz egin ohi zutenak %55, 8 ziren ariketa aurretik eta% 75,9 ondoren, edo elkarrizketa elebidunetan euskarari eusten ziotenak% 44,6 ziren aurretik eta% 76,6 ondoren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia