Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎• Kontratatuko diren langileek bi hizkuntza ofizialak ezagutu behar dituzte.
2010
‎Eskolentzako laguntza zerbitzu modura sortu ziren barnetegiak; ikasleek nahitaezko ikastaldiak amaitzerako bi hizkuntza ofizialak ezagutu beharraren testuinguruan.
‎1981eko urrian, honako hauek ziren Nafarroako Ikastolen Elkartearen eskaerak: ikastolen instituzionalizazioa hitzarmenaren bidez; euskara Nafarroan hizkuntza ofizialtzat ezagutua izatea; Elebitasun Dekretuaren aplikazioa; euskararen plangintza Nafarroan; diru iturrien normalizazioa ikastolentzat; eta herrialdeko ikastolei, gutxienez, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako ikastolen tratamendu bera ematea. Ordurako, 42 ikastolek osatzen zuten jada NIE.
2011
‎Erakundearen beste jomugetakobat tokiko komunikazioa ahalbidetzea da, hots, kanpoko informazioari uko egin barikEuskadiko herritarrengan pentsatutako programaziodun hedabideak eskaintzea. 8.artikuluan, zuzendari nagusiak bi hizkuntza ofizialak ezagutzearen beharrezkotasunajasotzen da. Ondoren, 1982ko uztailean, Kultura Sailak diru publikoz finantzatutakoEusko Irratia (EI) eta Euskal Telebista (ETB) sozietate anonimoen ezartzea onartuzuen.
2014
‎apustu ausarta egin behar du sistema propioaren alde, inongo justifikazio pedagogikorik ez duten gaur egungo hizkuntza ereduak alde batera utzita. Izan ere, hezkuntza komunitate osoak badaki euskarazko murgiltze ereduak bakarrik bermatzen duela derrigorrezko eskolaldia bukatutakoan ikasleek EAEko bi hizkuntza ofizialak ezagutzea (A eta ereduek ez dute horrelakorik bermatzen, eta beraz, urratzen dute aukera berdintasunaren printzipioa, edozein hezkuntza sistemak bete beharreko printzipioa). Bestalde, Europan, aspaldi deitoratuta daude ikasleak jatorri hizkuntza edo beste arrazoi batengatik bereizten dituzten hezkuntza sistemak, baita kupo politikak ere (ikasleak jatorriaren arabera banatzea; alegia, oztopotzat hartzen dena denen artean banatzea zama hain handia izan ez dadin).
2016
‎«Espainiako Konstituzioak desberdintasunezko trataera ematen die hizkuntza ofizialei: gaztelania ezagutzeko betebeharra ezartzen du, eta gainontzeko hizkuntza ofizialak ezagutzeko eskubidea bai, baina betebeharrik ez. Ikuspegi juridikoa oinarri duen ezberdintasun horrek badu isla soziolinguistikorik:
2017
‎" Herri agintariek erabakiko dute zein lantokitarako izango den beharrezko bi hizkuntzak jakitea." azkenik, bi hizkuntza ofizialak ezagutzea derrigorrezkoa ez den lanpostuetara sartzeko bi hizkuntza ofizialen ezagutza meritu gisa baloratuko dela jasotzen da.
‎Salbuespen moduan, aurreko epaietan jasotakoari jarraituz, hizkuntza bati lehentasuneko izaera emateko aukera dagoela ebazten du, baldin eta helburua bada bi hizkuntza ofizialen arteko oreka lortzea historikoki egondako desorekak zuzentzeko. (14 oinarri Juridikoa) bestalde, estatutuaren 6 artikuluaren bigarren atalean jasotzen da katalanek dutela bi hizkuntza ofizialak ezagutzeko eskubidea eta betebeharra.
2021
‎Gaur, antza denez, gauzak ari dira mugitzen, doi doia, baina ez da nahikoa, ziur. Hizkuntza ofiziala ezaguturik ez deno oreka ahulez segituko du, egiazkoa, jatorrizko herri hizkuntza dena, alde batetik argian berpizten da, beste aldetik amildegian desagertzen. Horrez gain, bide luze horretan, jakin behar da oztopo asko aurkituko direla.
2022
‎Hizkuntzari dagokionez, Kataluniako eskolek% 25 gaztelaniaz egitera behartzen zuen epaia prozeduran arreta jartzeko moduaren adibide bat litzateke. Garrantzitsua litzateke eskolatutako pertsona guztiek bi hizkuntza ofizialak ezagutzea, eta hori, gaur gaurkoz, gaztelaniarekin bakarrik betetzen da. Baina inork ezin izango du erantzukizunik eskatu epaile baten ondorioz katalanaren ezagutzaren emaitza oraindik txikiagoa bada eta eragina Konstituzioaren aginduaren aurkakoa bada, katalanak erabilera soziala eta, beraz, babesa galtzen duelako.
2023
‎Hain zuzen ere, 2 artikuluan," Euskal hezkuntza sistemaren printzipioak" izenekoan, d) atalean hauxe dio: " d) Euskal kultura eta haren bi hizkuntza ofizialak ezagutzen dituzten eta beren ondare ukiezinaren erabilera eta ezagutza baloratzen duten pertsonak prestatzea". Euskal kultura kontzeptua euskarazko sorkuntzaren adieran beste pasarte batzuetan ere aipatzen da, baina pasarte horiek ez dute printzipioen zerrendaren neurriko garrantzirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia