Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎EGA edo titulazio baliokidealizentziaturaren edo diplomaturaren osagarri egokia da, baina ezin izan dezakehiru, bost urte edo gehiago ikasketak euskaraz eginez lorturiko tituluak baino baliohandiagoa. Badakigu, jakin, unibertsitarioen hizkuntza maila hobetu behar dugula, baina horren aitzakian ezin jar dezakegu zalantzan unibertsitatearen beraren xedea.Geure ikasleak euskaraz jarduteko ondoen prestatutakoak direla guk geuk, unibertsitatean euskaraz dihardugunok, esaten ez badugu, zeinek esango du. Euskaraz ikasteak leialtasunaren araberako hautu hutsala izan behar ote du?
2007
‎Urtero milaka gazte espainiar joaten dira Erresuma Batura ingelesa ikastera. Batzuek akademietan edo unibertsitateetan ikasteko egiten dute, eta beste batzuek hizkuntzaren maila hobetzen duten aldi berean lan egiteko. Lehenengoak 140.000 baino gehiago izan ziren 2006an, baina bigarren multzotik zailagoa da zifra fidagarriak lortzea.
‎3 Euskararen elikadura sendotzea, alegia: a) euskaraz diharduten hedabideak euskara gizartean biziarazteko eta hizkuntzaren maila hobetzeko tresna bihurtzea; b) euskarazko argitalpen kate eraginkorra egituratzea, argitalpen eskaintza erabakigarria eta eskuraerraza jendarteratzeko; eta d) toponimia euskara agerian jartzeko eta publiko berri bat euskarara erakartzeko aukera bezala baliatzea; eta e) hizkuntzaren kalitatearen alde etengabeko indarrak egitea, euskara irakastean, erabiltzean edo zabaltzean....
2008
‎Itun berriak ikastetxeekinHerriko lau ikastetxeetako zuzendariekin Udalak sinatu dituen hitzarmenak berriak dira. Dena den, Ricardo Ortegak nabarmendu zuen ikastetxeek hasiera hasieratik, Udala osatu zenetik, lan egin dutela elkarrekin herriko haur eta gazteen hizkuntza maila hobetzen, baina egokia ikusi dutela burutzen diren programa guztiak hitzarmenean jasotzea. Ondoren diruz lagunduko diren programen zerrenda egin zuen, eta nagusiak aipatu:
‎Dena den, azpimarratu behar da egutegi hauek zuten izaera euskaltzalea. Hainbat lan argitaratu zen bertan herritarren euskotar izaera sendotzeko asmoz eta, batez ere, herritarren hizkuntza maila hobetzeko xedez. Euzkel Egutegiyak herritarren euskaltzaletasuna ahozko zein idatzizko adierazpenean bultzatzea zuen helburu, baina izan zuen arrakastagatik, eta herritarren ohituretan hartu zuen lekuagatik, berau bihurtu zen euskaltzaletasunaren zeinu.
2009
‎Gizonezkoak guztiak; bi europar eta lau errusiar. Gu saiatzen gara haiekin errusieraz hitz egiten eta haiek ingeles erantzuten digute, hizkuntza maila hobetu nahian. Azkenean, ruslish dei daitekeen hizkuntza batean hitz egiten dugu elkarrekin.
2011
‎Lan honekin bi helburu lortu nahi dira: umeen hizkuntza maila hobetzea eta gurasoen hizkuntza gaitasun maila hobetzea.
2021
‎Baina hiztun oso batzuen sortzeko, euskararen transmisioa ez da bakarrik eskolako gelatik pasatzen ahal. Ikasleen hizkuntzaren maila hobetzeko, euskararen erabiltzea biziki garrantzitsua da. Hortarako, Euskal Haziak elkarteak, urtean zehar, ikasleeri euskarazko aisialdiak eskaintzeko, gertakari anitz antolatzen ditu:
‎– Ahozkotasunari lehentasuna ematea, erregistro ez formalaren erabilera bultzatuz eta hizkuntz maila hobetzeko egoerak eskainiz.
‎Mintzalagun egitasmoak euskararen erabilera informala eta ikasgelatik kanpokoa lantzeko berebiziko garrantzia duten tresnak dira, ikasturte osoan martxan egoten direnak aspaldiko urteetan. Partaide gehienak urritik ekainera aritzen diren arren, udan ere eskaintza egiten dugu, ikasleek modu autonomoan eta ez akademikoan beren hizkuntza maila hobetu dezaten eta nahi eta behar dutena adierazteko gaitasuna landu dezaten, euskaraz bizi nahi duten herritarrekin batera.
‎Europan zehar Content and Language Integrated Learning (CLIL) edo Edukien eta Hizkuntzen Ikaskuntza Integratua (EHII) programak ezartzen ari dira atzerriko hizkuntza maila hobetu eta eleaniztasuna bultzatzeko helburuarekin. Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) hezkuntza sistemak ere eman du pauso hori.
2023
‎nola uztartu taldekako ekoizpenen ebaluazioa eta ebaluazio indibiduala, norberarena, batez ere, hizkuntz mailako hutsuneak garaiz betetze aldera. Hau da, ikasle baten hizkuntza maila hobetzeko behar nabarmena eta esanguratsua izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia