Emaitzak: 10
2006 | ||
Beraz, Jatorrizko Hizkuntza eta Kulturen gaian, Hizkuntza eta Kultura Marokoarraren Programak akats edo puntu ilun asko dituela deritzogu. Zein | hizkuntza landu behar den zehatz jakin arte, edo benetako kulturarteko eta integraziorako programa izan arte, edo erabilpen politiko edo erlijiosoa ondo argitu arte, gure ustez, Mijaresen ustez bezala (Mijares, L: 2006," Las lenguas inmigrantes en la escuela"," Hezkuntza etorkinekin" IV Mintegian emandako hitzaldia, Donostia), Hizkuntza eta Kultura Marokoarren Programa hau bertan behera utzi genuke, hausnarketa sakon bat egin arte. | |
2008 | ||
Hastapenetan ohartu nintzen hasi daitekeela idazten buruan ideia bat edukita non bukatuko duzun jakin gabe, baina askoz gauza borobil eta sakonagoak egin daitezkeela osotasun bat bilatuta. Egia da | hizkuntza landu behar dela, pertsonaiak landu behar direla, baina egitura da lantzen zailena eta askotan lantzen ez dena. Oso zaila da. | |
2014 | ||
Irakaskuntzan denbora luzean ahozkoari baino idatzizko hizkuntzari eskainizaio arreta handiagoa eta gaur egun ahozkoaren garrantziaz ohartu eta merezi duentokian ipintzen ahalegintzen ari dira hezkuntza sisteman (Garcia Azkoaga, 2007: 177). Gainera, unibertsitatea ez dago ahozko | hizkuntza lantzeko beharretik kanpo (Garcia Azkoaga, 2007: 183). | |
2015 | ||
Laburpena. Gure ikasgeletan ahozko | hizkuntza lantzeko beharra ikusi ondoren, ekin genion ahozkoaren lanketa modu sistematikoan eta egingarrian egiteko bideari. Gu jantzi, irakasleei prestakuntza eman eta sekuentzia didaktikoak prestatzen eta gelaratzen hasi ginen haiekin batera. | |
2016 | ||
Bertako testuak benetan ezagutzen ziren ere ez da sumatzen. Ekintza zen lehentasuna eta antzerkiaren | hizkuntzaren lantzeko beharra: keinuak, gorputza... | |
Bere inguruan ikusi, entzun, sumatzen zituen kezkak azaldu zituen. Ikusia dugu «Gazte» astekarian zer nolako | hizkuntza landu behar zen antzerkiak idazteko unean. | |
2017 | ||
ez zegoela gauza handirik. Eta neuk ere baneukala | hizkuntza landu beharra, zeren gauza bat da gauza handirik ez egotea, eta beste bat, berriz, norbera ere noraino iristen den. | |
Itzultzailea naizela esatean, jendeak galdetzen dit ea zenbat hizkuntza dakizkidan, baina jardunean ikasi dut norbere | hizkuntza landu behar dela jatorrizkoa baino gehiago. | |
2023 | ||
EITB euskara batuaren hedapenerako tresna nagusietako bat izan zen, hasieratik aitortu baitzioten hiztun komunitatea kohesionatzeko ahalmena bai Euskaltzaindiak bai Eusko Jaurlaritzak (Moriarty 2007, 102). Estandarraren kodifikazioaz haratago, telebistak euskarari ireki zizkion eremu berrietan erabili beharreko | hizkuntza landu behar izan zen EITBn (Larrinaga 2019, 165). Corpus plangintzan arreta gehien jaso duten alderdiak albistegietako euskararen arautzea eta fikzio saioetan erabiltzeko" batua kolokiala" delakoaren lanketa izan dira. | |
2) Herriaren ama | hizkuntza lantzearen beharra. Arrazoi nagusi hauek ematen ditu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 10 (0,07) |
Lehen forma
hizkuntza | 9 (0,06) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Argia | 3 (0,02) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza landu | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza landu behar | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |