Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Hizkuntzaren funtzio pedagogiko zehatzetara etorrita, jarraian, Lochek" hizkuntzaren funtzio emantzipatzaile" bezala ezaugarritzen duena aztertuko dugu, hain zuzen berori hezkuntzaren antropologia filosofikoaren perspektibatik biziki interesgarria delako. Azken batean," hezkuntza", hark hasieratik azpimarratzen duen bezala," egituraz eta halabeharrez dago emantzipazioaren helburuaren esanetara", alegia, hezkuntzak funtsean gizabanakoaren" bere kabuz jokatzeko gaitasuna" edota" adin nagusitasuna" sustatu nahi du122 Hezkuntzaren helburu antropologiko hori, alabaina, ezin daiteke planteatu ere egin hizkuntza kontuan hartzen ez bada, ze, azken batean, berorri esker bakarrik ahal ditzake gizakiak bere erreakzio automatiko edo instintiboak akzio intentzional edo kontzienteetan eraldatu. Hizkuntzaren zeregin askatzaile hori, zehazki, protesta, kritika, eztabaida edo proiekzio programatikoa gisako hizkuntz formetan zertzen da, baita asmoa eta ebazpena, erantzukizuna eta erabakia, aitorpena eta promesa, deia eta erregua gisako hizkuntz kategorietan.123
2008
‎Sistema komertziala eta garestia da. 15 bat hizkuntza kontuan hartzen ditu (baina ez konbinazio guztiak). Oso hedatuta dago enpresa handitan eta administrazioan, eta duela gutxi arte Googlek ere erabiltzen zuen.
2011
‎Debeku horiek, zentzuzkoak izan ala ez, ez dute espainiera ez den beste hizkuntzarik kontuan hartzen, nonbait. Ezin, hortaz, «Cocinas Cocina» izena ezarri eta marka, zerbitzu edo enpresa izen pribatutzat jo; bai, ordea, «Cocinas Sukalde» (edo Puertas Ateak, Carpintería Zurgintza eta abar7).
2013
‎1 Ahozko hizkuntzak oraindik oso leku txikia dauka testuinguru akademikoan. Ikastetxeetan ahozko hizkuntza kontuan hartzen duen curriculum planifikazio zehatzik ez dago eta geletan gutxi lantzen da ahozko hizkuntza.
2016
‎Edonola ere, erakundearen sustapenik gabe lidergoak erabakigarriak diren edo ez dago egiaztatuta. Hizkuntza kontuan hartzen duen kalitatezko osasun sistema garatzeko ikuspegi sistemikoaren beharra antzematen du Robertsek: hizkuntza lidergoak sortzearen beharra, ebidentzian eta ikerketan oinarritutiko estrategiak garatzea, erakundearen egitura, antolakuntza eta testuingurua kontuan hartuta, eta erakundearen aldetik ekimenen sustapen egokia eta bultzatzailearen ezinbestekotasuna.
2018
‎Aipamen berezia merezi du Bangor-eko Unibertsitateak. Bere plan estrategikoan hizkuntza kontuan hartzen du; horretarako, azpiegitura sendoa garatu du galesaren erabilera babesteko ikerketa mailan. Langile, irakasle zein ikasleen hizkuntzarekiko jokabideak aldatzeko ekimenak sustatzen ditu, eta goi mailako hezkuntzan galesaren gotorlekua dela esan daiteke.
‎Ikastaroak langileon komunikaziorako gaitasuna hobetzea omen du helburu, pazienteei arreta hobeago bat emateko asmoz. Baina ez du hizkuntza kontuan hartzen, non eta eremu elebidun batean. Komunikazio zehatza, objektiboa, enpatia, teknologia berriak, emozioak... hainbat gauza aipatzen dira, baina hizkuntza, ordea, ez.
2021
‎Marko horrek benetako aukerak ematen dizkie ikasleei (guztioi, ez soilik gutxi batzuei) beren ahalmenak garatzeko eta gizartean inklusio osoa lortzeko. Are gehiago, ikerkuntzak frogatu duenaren arabera, murgiltze sistemarekin alderatuta, ikaslearen hurbileko hizkuntza kontuan hartzen duen sistemak abantaila argiak ekartzen ditu irakaskuntzan lortzen diren emaitzei dagokienez.
‎Ikerketaren ebaluazioan giza eta gizarte zientzietan dauden arazoei edo gabeziei erantzun bat emateko eredu alternatiboak jarri dituzte abian herrialde nordikoetan. Eredu berri horietan bai formatu desberdinak, bai tokiko hizkuntzak kontuan hartzen dira. Giza eta gizarte zientzietan argitalpen bide propioak existitzen dira eta artikuluaz gain, monografiek ere indar handia dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia