Emaitzak: 4
2011 | ||
Beraz, akademikoa ez den erronka bat daukagu (erabat politikoa) aurretik: espainiarekiko mendekotasun administratiboak | hizkuntza komunitate katalana mendean jartzen du, menpeko adimenak eta adimen automugatzaileak bereizten ditu, hizkuntza komunitate katalana zatitzen du eta berrintegratze soziolinguistikoa oztopatzen du; espainolak eta frantsesak egiten duten katalanaren ordezkatze fenomenoa ikusezin bihurtzen du, ekintza norZergatik behar da heziketa soziolinguistiko bat? " Hain zuzen ere, soziolinguistikak jarrera guztiz gizatiarra harrarazten digu hizkuntzaren aurrean orokorki". | |
Beraz, akademikoa ez den erronka bat daukagu (erabat politikoa) aurretik: espainiarekiko mendekotasun administratiboak hizkuntza komunitate katalana mendean jartzen du, menpeko adimenak eta adimen automugatzaileak bereizten ditu, | hizkuntza komunitate katalana zatitzen du eta berrintegratze soziolinguistikoa oztopatzen du; espainolak eta frantsesak egiten duten katalanaren ordezkatze fenomenoa ikusezin bihurtzen du, ekintza norZergatik behar da heziketa soziolinguistiko bat? " Hain zuzen ere, soziolinguistikak jarrera guztiz gizatiarra harrarazten digu hizkuntzaren aurrean orokorki". | |
Herrialde Katalanetan heziketa soziolinguistikoa dibulgatzea eta lantzea diak egituratzen ditu, eta diziplinan erabilitako kontzeptuen definizio argi eta zehatzak ematen ditu. Bigarren hezkuntzako ikasleei zuzendutako hainbat lan proposamen egiten ditu. ematen dituen azalpenak | hizkuntza komunitate katalanaren errealitatearekin lotzen ditu. egilearen tesiek, argi eta garbi, hizkuntza babestearen aldeko mugimenduarekin bat egiten dute. | |
Irakaskuntzako profesionalei eta hizkuntzaren fenomenoetan interesa duten irakurleei zuzendua dago. hala ere, egileak bere liburuetan erabiltzen duen estiloa oso ulergarria da eta, beraz, Batxilergoko ikasleentzat ere aproposa da. helburu nagusia hizkuntza dibertsifikazioaren mekanismoak azaltzea da; hau da, ingurura egokitzeko bitartekaritza lanak egiten dituen fenomeno naturala dela ulertaraztea, eta ez, ostera, komunikaziorako oztopo bat. Beste hizkuntzetako maileguak diren hitz katalanen zerrenda interesgarri bat ere topatuko dugu, baita hizkuntza zerrenda luze bat ere. unibertsitateko gidaliburu honek hizkuntzek gizartean duten paperean sakondu nahi du. gainera, ikerketa soziolinguistikoaren joera nagusiak aurkezten ditu gure errealitate soziolinguistikoko adibideekin. | hizkuntza komunitate katalaneko egoera soziolinguistikoa hobeto ulertzeko jarduera praktiko asko proposatzen ditu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 4 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza komunitate | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |