2014
|
|
Espainiako estatuan 2006ko LOE delakoak, bere 21, 29 eta 144 artikuluetan, ezarri zuen ebaluazio diagnostikoak egin behar zirela urtero. Horrela, Espainiako estatuan 2009an egin zen Ebaluazio Diagnostiko Orokorra (Evaluación General de Diagnóstico, gaztelaniaz) eta hartan,
|
hizkuntza
komunikaziorako konpetentzian Nafarroak 528 puntuko batez bestekoa erdietsi zuen (Espainia osoko batez bestekoa 500 puntutan finkatu zen).
|
|
Badira, beraz, eztabaidak hainbat alderditan ea nolako tratamendua eman behar zaion hizkuntza bakoitzari eskolaren esparruan, baina ez du ematen desadostasunak hagitz handiak diren nazioarteko erabilerarako
|
hizkuntzan
komunikazio konpetentzia erdiesteari dagokionez. Adibide gisa bi datu apuntatzenditugu:
|
2018
|
|
ISEI/ IVEI k argitaratutako txostenetan irakur daitekeen moduan, neskek eta mutilek hizkuntzekin loturiko konpetentzietan agertzen diren aldeak estatistikoki adierazgarriak dira. 2015eko datuek erakusten dutenaren arabera, LH4kovi mailan 7 puntuko aldea dago neska eta mutilen artean euskarazko
|
hizkuntza
komunikaziorako konpetentziaren kasuan (nesken alde), eta 5 puntu ingelesezko kasuan. DBHko 2.vii mailan erreparatuta bi sexuen arteko tartea handiagoa dela ikus daiteke:
|
|
• Hitz gakoak: eremu urriko hizkuntzak biziberritzea,
|
hizkuntzazko
komunikazio konpetentzia, EGA, baliagarritasuna.
|
|
Edozein
|
hizkuntzatan
komunikazio konpetentzia egiaztatzeko, estandarizaturiko probak (azterketak) erabiltzen dira. Proben helburua izangaien konpetentzia neurtzea da, eta komunikazio konpetentziaren kasuan, maiz, erreferentetzat EEMB hartzen da.
|
2019
|
|
Gabezia horiek kezka iturri larria dira hezkuntza munduan, behin eta berriz agertzen direlako ikasleen gaitasunen neurketetan. 2010 urtean jada, ISEIk (Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundea), DBH2ko ikasleen artean egindako ebaluazioaren arabera, euskarazko
|
hizkuntza
komunikaziorako konpetentzian erdiko mailan eta maila aurreratuan zeuden ikasleak %66, 5 ziren, %33, 5 hasierako mailan zeudelarik. Azken hauek %78, 5 ziren A ereduan, %37 ereduan eta %22, 5 ereduan.
|
|
2019ko ekaineko. Euskal Hezkuntza Sistemaren Diagnostikoa? txostenaren arabera, berriz, euskarazko
|
hizkuntza
komunikaziorako konpetentziaren hasierako mailan dauden DBH2ko ikasleak %45 dira, %36 erdiko mailan daude eta maila aurreratuan daudenak %19 dira. Alegia, DBH2ko ia ikasleen erdiek ez dute euskarazko konpetentziaren hasiera maila gainditzen.
|
2021
|
|
|
Hizkuntza
Komunikaziorako konpetentzia
|
2023
|
|
Bestalde, ikasleen irteera profilari dagokionez,
|
hizkuntza
komunikaziorako konpetentziari erreparatzen badiogu, Nafarroako Curriculumaren8 definizioa
|
|
Ikasleen ahozko komunikazioa eskolan lantzeko aukerak eta oztopoak 16 aintzat hartzea beharrezkoa da, pertsonen arteko oinarrizko komunikazio trebetasunei egiten baitie erreferentzia: "
|
Hizkuntza
komunikaziorako konpetentziaren funtsa interakzioa da —ahozkoa, idatzizkoa, zeinatua eta multimodala—, koherentziaz eta egokitasunaz eginda, hainbat esparru eta testuingurutan eta hainbat asmo komunikatiboarekin aritzeko. (.....)" 9 Ahozkoaren gaitasunaren deskriptoreen artean nabarmentzekoak dira ahozko testuak argitasunez eta erregistro egokia erabilita sortzea, eta sentimenduak adierazteko gai izatea, lotura pertsonalak ezartzeko.
|
|
11 Nafarroako Foru Komunitateko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren etapako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen 71/ 2022 Foru Dekretuan funtsezko konpetentzia gisa agertzen da
|
Hizkuntza
komunikaziorako konpetentzia.
|