Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2014
‎Espainiako estatuan 2006ko LOE delakoak, bere 21, 29 eta 144 artikuluetan, ezarri zuen ebaluazio diagnostikoak egin behar zirela urtero. Horrela, Espainiako estatuan 2009an egin zen Ebaluazio Diagnostiko Orokorra (Evaluación General de Diagnóstico, gaztelaniaz) eta hartan, hizkuntza komunikaziorako konpetentzian Nafarroak 528 puntuko batez bestekoa erdietsi zuen (Espainia osoko batez bestekoa 500 puntutan finkatu zen).
‎Badira, beraz, eztabaidak hainbat alderditan ea nolako tratamendua eman behar zaion hizkuntza bakoitzari eskolaren esparruan, baina ez du ematen desadostasunak hagitz handiak diren nazioarteko erabilerarako hizkuntzan komunikazio konpetentzia erdiesteari dagokionez. Adibide gisa bi datu apuntatzenditugu:
2018
‎ISEI/ IVEI k argitaratutako txostenetan irakur daitekeen moduan, neskek eta mutilek hizkuntzekin loturiko konpetentzietan agertzen diren aldeak estatistikoki adierazgarriak dira. 2015eko datuek erakusten dutenaren arabera, LH4kovi mailan 7 puntuko aldea dago neska eta mutilen artean euskarazko hizkuntza komunikaziorako konpetentziaren kasuan (nesken alde), eta 5 puntu ingelesezko kasuan. DBHko 2.vii mailan erreparatuta bi sexuen arteko tartea handiagoa dela ikus daiteke:
‎• Hitz gakoak: eremu urriko hizkuntzak biziberritzea, hizkuntzazko komunikazio konpetentzia, EGA, baliagarritasuna.
‎Edozein hizkuntzatan komunikazio konpetentzia egiaztatzeko, estandarizaturiko probak (azterketak) erabiltzen dira. Proben helburua izangaien konpetentzia neurtzea da, eta komunikazio konpetentziaren kasuan, maiz, erreferentetzat EEMB hartzen da.
2019
‎Gabezia horiek kezka iturri larria dira hezkuntza munduan, behin eta berriz agertzen direlako ikasleen gaitasunen neurketetan. 2010 urtean jada, ISEIk (Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundea), DBH2ko ikasleen artean egindako ebaluazioaren arabera, euskarazko hizkuntza komunikaziorako konpetentzian erdiko mailan eta maila aurreratuan zeuden ikasleak %66, 5 ziren, %33, 5 hasierako mailan zeudelarik. Azken hauek %78, 5 ziren A ereduan, %37 ereduan eta %22, 5 ereduan.
‎2019ko ekaineko. Euskal Hezkuntza Sistemaren Diagnostikoa? txostenaren arabera, berriz, euskarazko hizkuntza komunikaziorako konpetentziaren hasierako mailan dauden DBH2ko ikasleak %45 dira, %36 erdiko mailan daude eta maila aurreratuan daudenak %19 dira. Alegia, DBH2ko ia ikasleen erdiek ez dute euskarazko konpetentziaren hasiera maila gainditzen.
2021
Hizkuntza Komunikaziorako konpetentzia
2023
‎Bestalde, ikasleen irteera profilari dagokionez, hizkuntza komunikaziorako konpetentziari erreparatzen badiogu, Nafarroako Curriculumaren8 definizioa
‎Ikasleen ahozko komunikazioa eskolan lantzeko aukerak eta oztopoak 16 aintzat hartzea beharrezkoa da, pertsonen arteko oinarrizko komunikazio trebetasunei egiten baitie erreferentzia: " Hizkuntza komunikaziorako konpetentziaren funtsa interakzioa da —ahozkoa, idatzizkoa, zeinatua eta multimodala—, koherentziaz eta egokitasunaz eginda, hainbat esparru eta testuingurutan eta hainbat asmo komunikatiboarekin aritzeko. (.....)" 9 Ahozkoaren gaitasunaren deskriptoreen artean nabarmentzekoak dira ahozko testuak argitasunez eta erregistro egokia erabilita sortzea, eta sentimenduak adierazteko gai izatea, lotura pertsonalak ezartzeko.
‎11 Nafarroako Foru Komunitateko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren etapako irakaskuntzen curriculuma ezartzen duen 71/ 2022 Foru Dekretuan funtsezko konpetentzia gisa agertzen da Hizkuntza komunikaziorako konpetentzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia