2001
|
|
Gudykunst eta Lim ek (1986) eredu hauek birmoldatzen dituzte, topo egitekomunikatiboak sailkapen bat proposatuz: ...htheir ethnic group, and make insecure comparisons with other groups arepredisposed to act in terms of ethnic solidarity, define intergroup encounters in terms of ethnicity, and try to maintain their distinctive languagefeatures» (319 or.). Autore horientzat, taldearteko salientzia altua eta salientzia baxua direnean, identitate etnolinguistikoa taldeartekojarrera sorburu nagusia izango da (baita
|
hizkuntz
jarrerena ere).
|
2011
|
|
Geroago, ordea, 12 urteetan afektibitateak ez du halako garrantzirik eta umea mundu instituzionalean barneratzen ari da (eskola, lan mundua, lagun taldea,...). Umetan inkontziente zituen ohitura batzuk orain kontziente egin ditu eta
|
hizkuntzarekiko
jarrerekin ere halaxe gertatuko da. Txepetxek ibilbide kulturala deitzen duen hau abiatzeko, beraz, hizkuntzarekiko motibazioa ezinbestekoa da.
|
2012
|
|
...retarako, adibidez, haurrak eta gurasoak euskaraz jolasten jartzea izan liteke aukera bat. ondo pasatzeko dinamiken bidez haurrek haurren artean eta gurasoekin; eta gurasoak euren artean ere euskaraz jolasean jartzea izango litzateke helburu, ahal bada maiztasun batekin. ekintza eta aktibitate horiek aurrera eramateko oso garrantzitsua litzateke jolasen antolatzaileentzat helburuak argi izatea eta
|
hizkuntza
jarrerak ere bai. ezinbestekoa litzateke euskara ulertzen ez dutenak deseroso ez sentitzea, baina aktibitateak euskaraz burutu lirateke. puntu hau errespetatua izateko garrantzitsua izan daiteke euskara elkartearen parte hartzea. oso positiboa izan daiteke euskaraz ez dakien gurasoarentzat bere haurrarekin euskaraz ere jolasteko gai dela erakustea. oso positiboa izan daiteke haurrarentzat eskolat...
|
2014
|
|
“funtzio garrantzitsua bete dute euskararen biziraupenerako”. Hala ere, udalerri euskaldunetan erdarazko komunikabideen kontsumoa euskarazkoen gainetik dagoela nabarmendu zuen; “eta horrek nahi edo ez
|
hizkuntza
jarreretan ere badu eragina”. Euskarazko hedabideak babestu, zabaltzerako eta euskarazko irakurzaletasuna bultzatzeko euskarazko prentsa kontsumitzera deitu zituen udalerri euskaldunetako herritarrak.
|
2015
|
|
Bigarrenik, dokumentaziomota, alfabetatze materiala, hizkuntza politikak eta eremu berriei erantzuna aztertzeko irizpide sendorik ez dago, beraz, ikerlariek eurek ausaz puntuatu behar dituzte item hauek. Hirugarrenik,
|
hizkuntza
jarrerak ere ez dira, eskala diseinatuta dagoen moduan, behintzat, faktore fidagarria, izan ere, eta sardinieraren kasura itzuliz, biztanleriaren %78ak hizkuntza hau erabiltzeko asmoa azaldu zuen (Sardiniako Eskualde Autonomoa, 2006), baina errealitatea guztiz bestelakoa da. Hizkuntza jarrerak modu zehatz eta sistematikoan aztertzea da gakoa, beraz, beste aldagaiekin elkarrekintzan.
|
2017
|
|
Hiru ardatz ditu. Batetik, hizkuntza; lehenengo aldiz irakasten da kaxubieraz eta bertze
|
hizkuntzekiko
jarrera ere inklusiboa da. Bertzetik, IKTen erabileraren alde egin dute, paperik ez baina chromebook ak erabiltzen dituzte; sarean lan egin ahal izateko, bertzeak bertze.
|
2019
|
|
" Gizarte inguruko baldintzek hizkuntza erabileran eragina badute ere, ez dira gizartezko indarrak bakarrik erabilera erabakitzen dutenak, hiztunen
|
hizkuntzarekiko
jarrerek ere eragiten baitute hauen hizkuntza aukeran. (...) Hizkuntza gutxiengotuen erabileran gizakiaren norizana edo izanahia litzateke eraginkorrena.
|
2023
|
|
Erakunde publiko eta pribatuetako euskararen egoera ez ezik, bertan eragiteko
|
hizkuntza
jarrera ere jaso nahi izan dut lan honetan, aurrera begirako bidea argitzeko. Euskararen aldeko jarrera eta jarrera neutroa (ez alde, ez kontra) izan dira nagusi galdetegia bete dutenen artean, baina zenbateko aldea ote dago haientzat euskararen alde egotetik euskararen alde egitera?
|