2009
|
|
• Haur eta gazteei zuzendutako ekintza ugari bideratu dira arrakasta handiz, horietako asko Donostiako ikastetxeekin elkarlanean aurrera eramandakoak: Haur jaioberrien kanpaina: gutuna eta lo kanten CDa Guraso euskaldunentzako nahiz erdaldunentzako haurren
|
hizkuntza
jarreretan eragiteko hitzaldiak Egutegia eranskailuekin Haurrak beti jolasean Eskola antzerkia Euskara zine aretoetara Haurrentzako Asteburuko aisialdiko jardueren berri ematea Oporretan euskaraz Euskararen eguna: gazteak zinera Auzoka eskola prentsa Gaztezulo aldizkariaren" Irakurriz gozatu" ekimena laguntzea Ahozkotasuna eta bertsolaritza Donostiako eskolarteko literatur lehiaketa Koldo Mitxelena Euskarazko produktuen gida Mugi kirol hilabetekaria Lagunarteko hizkerarekin jolasean
|
2012
|
|
umeak daudenean tartean, adin guztietako hiztunek erabiltzen dute gehiago euskara, umerik ez dagoenean baino. Haurren hizkuntza ohituratan eta
|
hizkuntzarekiko
jarreratan eragiteko kontzientzia ondo txertatua dagoela berresten du datuak, gizarteak ondo barneratu duela haurren ezagutzan eragiteko, etxean ere lan egin behar dela. Baina haurrik ez dagoenean portaera aldatzeak pista berri bat ematen du, kontzientziarekin batera koherentzia landu beharra dugunaren ideia.
|
2022
|
|
Lan honetatik ateratako ondorioei dagokienez, lehenik, EAEko curriculumaren eta testuliburuen artean dagoen desoreka dugu. 4.4 atalean azaldu moduan, Heziberri 2020 Planak hizkuntzaren alderdi sozialaren lanketarako ezarritako helburua ezagutza hutsetik haratago doa, ikasleen
|
hizkuntza
jarreretan eragitea euskararen erabilera sustatzea ere lortu behar dela ezartzen baitu, eta horiek lortzeko eduki zerrenda oso garatua dela esan daiteke. Hori jakinik, testuliburuek biltzen dituzten edukiak aztertzerakoan, oro har, ez dago alerik curriculumak ezarritako eduki guztiak lantzen dituenik; hizkuntza ekologiaren gaia, adibidez, ez da kasik agertzen.
|
|
Kanpo eragileek hezkuntza komunitatean duten presentziak argi uzten du, euskararen erabilera sustatzeko,
|
hizkuntza
jarreretan eragiteko eta hizkuntza aniztasunarekiko jarrera positiboak sustatzeko ikastetxeetan egiten den ahalegina.
|
|
Bigarrenik, kanpo eragileek hezkuntza komunitatean duten presentziak argi uzten du, batetik, euskararen erabilera sustatzeko,
|
hizkuntza
jarreretan eragiteko eta hizkuntza aniztasunarekiko jarrera positiboak sustatzeko ikastetxeetan egiten den ahalegina. Lan honekin hasi eta aholkularitza talde askok eskaintzen dituzten saioez, tailerrez eta formakuntzez ohartzean, hezkuntzan zegoen hutsune batekin, hau da, irakasleen formakuntza faltarekin, lotu genuen, ikasleekin lanketa hori irakasleak egin behar duela interpretatu baikenuen.
|
|
Bestalde, Arizmendi Ikastolak (2010) garatutako Bazara proiektuak, ikasleen
|
hizkuntza
jarreretan eragitea helburu duena, hori lortzeko soziolinguistika eta hizkuntza ekologia lantzea ezinbestekotzat jotzen du. Gainera, proiektu horrek, hots, soziolinguistika eta hizkuntza ekologia oinarri dituenak, orain arte aipatutakoaz gain, beste onura batzuk ere badituela defendatzen dute.
|
2023
|
|
Ikasleek ikasketa prozesuan gozatzea oso garrantzitsua da, bertsolaritzaren oinarrizko ezagutzak barneratzea eta horren bidez beren hizkuntza komunikazioa lantzea bezainbeste. Ikasprozesua gustagarria suertatzeak ikaslearen motibazioan eragin zuzena du, eta motibazioa ezinbestekoa da norbanakoaren zein taldearen
|
hizkuntza
jarreran eragiteko. Horrexegatik, Bertsolaritza Irakaskuntzan programan garrantzi handia du erabilitako metodologiak.
|