Emaitzak: 8
2013 | ||
Nasa yuwe | hizkuntzaren aldeko jarrerarik badago? | |
Zenbaki osoa framing delakoari eskainita dago eta oso interesgarria da. Are gehiago kontuan hartzen badugu | hizkuntzekiko jarrerei dagokienez aldaketa garai batean gaudela. Gogora dezagun framing horrek ondoko definizioa duela Iñaki Martinez de Lunarentzat: | |
2015 | ||
| Hizkuntza jarrerei dagokienez, Gasteizek, euskararen aldeko neurriak hartu behar diren ala ez galdetuta, EAEko hirien artean emaitzarik okerrenak ditu: biztanleen% 42 euskara sustatzearen alde dago eta% 27, aldiz, ez du uste neurririk hartu litzatekeenik (Gasteizen.com, 2014). | |
Bestalde, | hizkuntza jarrerei dagokionez, jarrera hauek aldatu egiten dira, baina UNESCOren eskala hau hain denez estatikoa, zaila da bilakaera hori islatzea. | |
Bigarren diskurtso gisa identifikatu dena, berriz, bigarren belaunaldian sustraiturik ikusi da, batik bat. Diskurtso horrek eten handia agertzen du aitzindarien belaunaldiarenarekin, bai | hizkuntza jarrerei dagokienez bai lanbide identitatearen eraikuntzari dagokionez, azken hori indarrean dagoen unibertsitate ereduaren eskakizunei erabat egokiturik agertzen baita. | |
2018 | ||
| Hizkuntzaren jarrerei dagokienez, ondarroarren %51, 2k esan du euskaraz egiten duela beti, eta %49k ahal duen guztietan. Bermeon, haatik, %10, 5ek soilik esan du euskaraz egiten duela beti, eta %61, 8k ahal duen guztietan; %11, 6k gaztelaniaz egiten du. | |
2019 | ||
ereduan euskara ikasitako gazteen | hizkuntza jarrerei dagokienez, Ortega eta besteren (2016) liburua erreferentziazko lana da. Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). | |
2021 | ||
Jatorrizko | hizkuntzekiko jarrerei dagokienean, azterketa honek nabaritu du jatorriko atzerritarreko biztanleek euren jatorrizko hizkuntzak seme alabei transmititzeko joera dutela. Gainera, ikusi da jatorrian hizkuntza hedatu edo ofizialez gain hizkuntza minorizatuan hitz egiten dutenen artean hizkuntza ofiziala lehenesten dutela, sarri, etxeko erabileran eta jatorri bereko biztanleekin hitz egiteko, minorizatuaren kaltetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 3 (0,02) |
hizkuntzekiko | 2 (0,01) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
Hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntzaren aldeko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
Jakin | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Anboto | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza jarrera | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza jarrera egon | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |