2002
|
|
Esan ohi da hizkuntza bera dela oztoporik nagusiena kulturarteko komunikaziorako; baina
|
hizkuntza
jakiteak ez du beti bermatzen harreman komunikatibo asebetegarria, baldin eta hizkuntza hori erroturik dagoen kultura ezagutzen ez baldin bada. Ezin da hizkuntza abstrakzio huts legez komunikatu; hizkuntzaren atzetik beti dago beste zerbait, horren atzetik bizitza osoa dago.
|
|
hitz egitea logika, arrazonamendua eta kultura transmititzea da. Beraz, liturgia kulturalak ezagutzeke,
|
hizkuntza
jakitea ez da harreman komunikatibo arrakastatsurako giltza ziur bakarra.
|
2004
|
|
Bata nahiz bestea, elkarrekikoan bakarrik dira gaitasun, faktore erabakitzailea, une oro, erabilera izanik. Erabilerarik gabeko hizkuntza trebakuntza izatez ezinezkoa da,
|
hizkuntza
jakitea ez delako gaitasun kognitibo hutsa, hura gaitasun pragmatikoaren eskuko denez gero.
|
2014
|
|
Testuinguru horri kontrajarriz, Nafarroako lan publikorako egin diren azken deialdietan ingeleseko azterketak ipini dituzte eta froga gainditzeak %10erainoko puntuazioa gehitzeko aukera ematen du. Hori horrela, lanpostu publikoetarako zenbait oposaketatan atzerriko hizkuntza jakitea baloratzen da eta, bertako
|
hizkuntza
jakiteak ez du inongo baliorik.
|
|
Helburu orokorrak ere aldatu egin zituzten: ordura arte ezagutza zuten helburu, euskara ikastea edo irakastea, alegia; aurrerantzean, ordea, erabilera lehenetsi zuten,
|
hizkuntzak
jakiteko ez ezik, erabiltzeko direla jakinik. Euskara interes politikoen gainetik jarri behar zutela erabaki zuten, funtsezko gaia hori baitzen:
|
2015
|
|
" Batetik,
|
hizkuntza
jakitea ez da nahikoa eta erabilerak markatuko du etorkizuna, beraz, euskaldun izatea erabiltzea da. Bestetik terminoa kendu behar dugu behingoz, euskaldun direlako, euskaldun zahar analfabetoz josita gaudelako, ustez euskaraz oso ongi hitz egiten dutenak, baina gerora ez dutenak erabiltzen.
|
2018
|
|
Anastaxia, letaniak amaituta, Oremus, concede nos famulos tuos, quaesumus... delakoa murmurikatzen hasi da latinez, nahiz
|
hizkuntza
jakin ez, esaera zaharrak dionez. Ingurukoek, beste behin, Ur bedeinkatua bota didate hilkutxa gainera.
|
2021
|
|
«Murgilketa eredu arrakastatsuek izan dute oinarrian komunitate engaiatu bat. Murgilketa eredu arrakastatsuetan, gurasoek
|
hizkuntza
jakin ez arren, engaiatuak daude, eta neurriak hartzen dituzte haurrek praktikatu dezaten. Agian ez dute gurasoek haurrekin hitz egingo, baina haurren sozializazioan hizkuntza gutxituan egitea sustatuko dute».
|
2023
|
|
Aipatutako datuen artean bi gorde ditut nire gogoan: bat, israeldarrek sinpleagoa eta denontzat komuna zen hizkuntza baten aldeko apustua egin zutela; eta bi,
|
hizkuntza
zekitenek ez zekitenekiko jarrera laguntzailea zutela, hots —hemen gertatzen denaren kontra—, norbaitek beste baten hizkera entzuterakoan akatsen bat nabaritzen bazuen gozoki zuzentzen zuen, nola esan zukeen adieraziz.
|
|
Addariok, saiatu zelarik talibanen mendeko neska eskola sekretu batean argazkiak egiten, kamera bat" ezkutatu zuen poltsan". 112 Afganiar gizon batek eragozpenak jarri zizkion" bere" emakumeei argazkiak egiteko (badirudi Addariok gizonekin antolatu zuela batik bat bere erreportajea), eta gure erreportari feminista txit eredugarriak ez zien jaramonik egin haren protestei, matxismo nazkagarria zerielakoan; tamalez, baina, ahaztu egin zitzaion bere liburuan kontatzea nola lortu zuen edo lortu ote zuen emakumeen baimenik. Baliteke beste kasu batzuetan kontu handiagoz ibili izana baimena lortzeko (nahiz
|
hizkuntza
jakin ez), baina, aldi hartan, ez dago garbi baimenik eskatu ote zuen, eta, liburuan horri buruz deus esaten ez duenez, pentsa daiteke garrantzitsuena ez zela baimena izatea, baizik eta argazkiak egitea. Ez dago azaldu beharrik nolako kaltea egingo zukeen baldin eta eskola sekretuaren berri eman balu bere argazkien bidez. (Jakina, halako akatsak ez dira emakume zurien kontua soilik.
|