Emaitzak: 4
2012 | ||
Abiaburu gisa, honako hau aipatzen da artikuluan: | hizkuntza irizpideak zehaztuta dituen enpresak hizkuntza lehentasuna, laneko hizkuntza, kanpo komunikazioa… sare sozialetan ere ildo berari eutsi behar diola, sare sozialak komunikaziorako beste kanal batzuk dira eta. | |
2020 | ||
“Orduan esan genuen epaiak jasotzen zuen ahal terminoaren alde positiboa ulertu behar zutela instituzioek; hortaz; legeak ezarritako eremu mistoan eta ez euskaldunean neurriak hartzen jarraitzen ahal zutela, langileen euskara gaitasunak baloratzen zein euskararen erabilera orokortuan, eta Nafarroako Kontseiluaren irizpenak hori berretsi besterik ez du egiten” azaldu du Bilbaok. Horretaz gain, abenduan Europako Kontseiluak Eskualdeko edo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako Gutunaren betetze mailaren gomendioetan ere bide hori irekitzen zitzaion Gobernuari. “Ez dugu ulertzen zergatik den beharrezkoa horrenbeste denbora Gobernuak | hizkuntza irizpideak zehaztu ditzan” esan du Kontseiluko ordezkariak. Gauzak horrela, Kontseiluko eledunak urratsak behingoz egiteko eskatu dio Gobernuari. “Zein beste txosten edo azterketa juridiko behar du erabakiak hartzeko? ” galdetu du. Azkenik, Bilbaok gogoratu du hizkuntza politika modu prekarioan egiteari uzteko garaia ere iritsi dela, eta alderdiei dei egin die egungo marko juridikoaz hausnartzeko: | |
2021 | ||
Hausnarketa horren ondorioz, hainbat ekintza jarri dira abian. Hasteko, elkartean euskararen presentzia bermatu eta erabilera areagotzeko helburuarekin, Amaikak Bat eko zuzendaritzak | hizkuntza irizpideak zehaztu ditu. | |
Txantiloi baten laguntzarekin, irakasleen zeregina izan zen, besteak beste, saioan zehar bideratu zitezkeen une komunikatiboetarako | hizkuntza irizpideak zehaztea: saioaren hasieran eta amaieran baliatuko zirenak eta jardueran zehar aintzat hartuko zirenak; kontsigna edo zereginen jarraibideak formulatzeko erak Halaber, ekintza bakoitza burutu ahala, gelan espazioa antolatzeko eta harreman afektiboa kudeatzeko estrategia eta gakoak aukeratzea; gelako harreman komunikatiboa sustatzeko galderak eta haien forma aurreikustea; ikasleek gainerako ikasleei egingo zutena azal ziezaieten esku hartzeak aurreikustea; finean, ikasleen parte hartze eta komunikazio aktiboa (zein entzute aktiboa) indartzera bideratutako esku hartzeak aurreikustea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 4 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Argia | 1 (0,01) |
Euskalerria irratia | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Berriketan | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza irizpide | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza irizpide zehaztu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |