2010
|
|
Marton, Waldemar (1991 [1987]):
|
Hizkuntzak
irakasteko metodoak: egiturak eta hautabideak, Donostia:
|
|
Horrexegatik, bada,
|
hizkuntzak
irakasteko metodorik arrakastatsuenak, egiaz, planteamendu komunikatiboetan eta —batez ere— immertsio sisteman oinarritutakoak dira, hain zuzen, horiek ikasgelan hizkuntza erabiltzeko situazio edo testuinguru kuasi errealak sortzen dituztelako. Honela mintzo da Ellis:
|
|
Beti ere esan behar da, aurrera eginez, hizkuntzarekiko psikopedagogiaren interesa bereziki glotodidaktikoa dela; zentzu horretan, interesgarria dirudi —Nunani jarraituz—
|
hizkuntzak
irakasteko metodo ezberdinen panorama historikoa eskaintzea. Hasteko, pedagogia linguistikoaren" tradizio psikologikoa" dugu:
|
|
Bada, 1950eko eta 1960ko hamarkadetan garatutako bi metodo horiek, neurri handi batean bederen, elkarren kontrakoak dira, hain zuzen, lehenengoak ikaste mekaniko memoristikoa hobesten duelako, eta bigarrenak berriz arauen kontrol mentalari ematen diolako lehentasuna. Nunanek, jarraian,
|
hizkuntzak
irakasteko metodoen" tradizio humanistikoaz" hitz egiten du: metodo horiek" klase teknika ugari eta desberdinak defendatzen dituzte" eta, egiaz, ez datoz bat" printzipio linguistiko edo psikologiko" batean, baina" puntu bera dute abialeku", alegia," ikas prozesuan eragile afektibo eta emozionalei ematen diete den denek lehentasuna" 262 Hizkuntz irakaskuntzaren arrakasta, hortaz, ez dator teknika induktibo edo deduktibo bat erabiltzetik
|
2015
|
|
Eskoletan, ikastoletan eta euskaltegi modernoetan
|
hizkuntza
irakasteko metodoak moldatu eta egokitu beharra dago, ikasleak ahozko hizkeraz era automatiko eta espontaneoaz jabe daitezen. Ahozkoa menderatu ahala, idatzizkoaren trukoak ikastea erreza baita.
|
2016
|
|
Horrez gain, irakasteko prestakuntzak duen garrantzia azpimarratu du. Hezkuntza ona izateko, irakasleak ere onak izan behar dute, eta Jersey-n eta Guernesey-n
|
hizkuntza
irakasteko metodo egokirik gabe, ez da hobekuntzarik egongo. Manxerako irakasle batzuek Skye uharteko (Eskozia) Sabhal Mòr Ostaig eskolara joan ziren, han egiten baitira Eskoziako gaelikoa irakasteko prestakuntzak.10 Ez daude antzeko prestakuntza eskolarik normandiera edo antzeko hizkuntzetarako, baina aukera bat da Kanadan Akadiako frantsesa edo Louisianan cajun frantsesa ikasteko murgiltze programetara joatea, bi horiek Kanaleko uharteetako normandieraren antzekoak baitira.
|
2021
|
|
298). Horri erreparatzeko, hainbat iturri balia daitezke; besteak beste, itzultzaileen gutuneria, kritikak,
|
hizkuntzak
irakasteko metodoak, eta itzulpenari buruzko tratatuak; izan ere," Elles peuvent éclairer la conceptualisation historique, la lisibilité, la diffusion des textes, les contraintes institutionnelles, voire la censure, ainsi que la part individuelle ou" biographique" d’une pensée en mouvement" dio D’Hulstek (1995: 17).
|
2023
|
|
Lehenik, komunitateko kideen arabera, hiztunen kopurua eta hizkuntzaren jakite maila handitzeko hizkuntzan murgiltzeko programak garatzea eta txertatzea beharrezkoa da.
|
Hizkuntzak
irakasteko metodoak zaharkituta daude, eta hizkuntza murgilketako estrategiak aplikatu lirateke, hizkuntza bat ikasteko edo berreskuratzeko ikuspegirik arrakastatsuena eta modurik eraginkorrena dela frogatu baita. Oro har, hizkuntza ikasteko eta erabiltzeko denbora gehiago ziurtatu litzateke; eta nahiz eta nagusiki ahozko hizkuntza gisa erabiltzen den, ahozkoan eta entzutezkoan trebatzeaz gain, programek irakurketa eta idazketa gaitasunak ere garatu behar dituzte.
|