Emaitzak: 9
2002 | ||
Hizkuntzak funtzio desberdinak dauzka. Batetik, | hizkuntzak informazioa elaboratzeko, igortzeko eta gordetzeko balio duela esan ohi da. Bestetik, hizkuntzak funtzio afektibo eta emozional garrantzitsua du. | |
2008 | ||
Ezker hemisferioan daude | hizkuntza informazioa prozesatzen duten eremu neurologiko gehienak. Baina ezin dira ahaztu gorputz kailukarak duen funtzioa (bi hemisferioak komunikatzea) eta hemisferio bien ekipotentzialitatea; izan ere, ezker hemisferioaren funtzio urritasun batzuk eskuin hemisferioak ordezka ditzake, garunak oraindik plastikotasuna duen adinetan behintzat. | |
Aldiz, en erabiliko bagenu, ingelesezko informazioa lortuko genuke. | Hizkuntzaren informazioa locale13 izeneko informazioaren partea da, bertan hizkuntza, teklatu, karaktereak sailkatzeko irizpidea, diruaren unitatea, eta hainbat informazio biltzen baitira. Hain zuzen, locale komandoaren bidez lortzen da informazio hori. | |
2011 | ||
eskolan presente dauden kultura eta hizkuntza guztiak kontuan hartu eta ekimen inklusiboak bideratu behar dira: ikasleen | hizkuntzen gaineko informazioa zabaldu eta eskolan hizkuntza horiek horma irudien edo bestelako bitartekoen bidez ikusaraztea izan liteke bide bat. Halaber, askotariko jatorriak dituzten ikasleak ezberdintasunak onartzeko hezi behar dira, eta hortik abiatuta, elkarrekintza komunikatiboetan irakasleek zein jatorriz bertakoak diren ikasleek euren jarduna etorri berrien hizkuntzagaitasunetara egokitzen ikasi behar dute. | |
2 Aipatu behar da lehen atal honetan aurkeztuko diren datu eta taulek munduko | hizkuntzen informazio mugatua ematen dutela, ahozko hizkuntzak soilik hartzen baitira kontuan. | |
Eusko Jaurlaritzaren eta UNESCOren eskutik Unesco Etxeak koordinatuta 1996an hasitako egitasmoa da Hizkuntzen mundua izenburupean argitaratu den txosten hau. 800 bat | hizkuntzari buruzko informazioa bildu da galdetegien bidez. | |
2012 | ||
Hortaz, hiru hedabideak elkartzeko kirolek kultur gaiek baino konbergentzia handiagoa egiaztatu zuten(% 58,7koa, hain zuzen), euskarazko hiru hedabideek komunean zituzten albisteek ez baitzuten euskararen inguruan informatzen. Beraz, hirurek osatutako Euskarazko Komunikazio Esparruaren ezaugarria ez litzateke | hizkuntzari buruzko informazioa izango. | |
2014 | ||
Erregeletan oinarritutako IA sistemetan, sorkuntzako modulua ahalik etagehien bideratzen da xede | hizkuntzako informazioa soilik erabiltzera, birziklapenaukerak areagotzeko. Ikusi dugunez Matxinen kasua ere halakoa da. | |
2017 | ||
Uneko | hizkuntzari buruzko informaziorik izan gabe egitura prosodiko hau erauzteko, tradizio poetikoezberdinen azterketa tipologiko bat egitea beharrezkoa dela uste dugu. Bide horretan lehen pausuak emateko ikerlan hau aurkezten dugu, non poesiaren egitura prosodikoa automatikoki aztertzen dugun hizkuntzaren prozesamenduko oinarrizko algoritmo batzuk erabilita. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 9 (0,06) |
Lehen forma
hizkuntzari buruzko | 3 (0,02) |
Hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntza | 1 (0,01) |
hizkuntzak | 1 (0,01) |
hizkuntzako | 1 (0,01) |
hizkuntzen | 1 (0,01) |
hizkuntzen gaineko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza informazio | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza informazio bildu | 1 (0,01) |
hizkuntza informazio elaboratu | 1 (0,01) |
hizkuntza informazio mugatu | 1 (0,01) |
hizkuntza informazio prozesatu | 1 (0,01) |
hizkuntza informazio soilik | 1 (0,01) |
hizkuntza informazio zabaldu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |