2008
|
|
Nazio eskubideen aldeko borroka, eta, bereziki,
|
hizkuntza
indarberritzeko prozesua. Maputxeak Espainiako Koroaren menpeko izan gara, eta Txileren eta Argentinaren menpe gaude orain.
|
2009
|
|
Hala diote bazter guztietako adituek, besteak beste Fishmanek (ikus Fishman, 1991). Eman diezaiogun, beraz, behar beste garrantzia hezkuntzari, ez beza inork bere ahalmena gutxietsi, baina aldi berean nahitaez erlatibizatu behar dugu
|
hizkuntza
indarberritzeko prozesuetan duen eragina, baita euskararenenean ere?, askok uste baino mugatuagoa baita eragin hori.
|
|
Honekin ez dugu esan nahi nahitaez autonomia onuragarriagoa zaienik hizkuntza gutxituei independentzia baino. Honekin esan nahi duguna da independentzia ez dela
|
hizkuntza
indarberritzeko prozesuan gehiago eta azkarrago aurreratzeko berme nahikoa; eta honekin esan nahi duguna da, euskarak Euskal Autonomia Erkidegoan aurreratu duena, neurri batean, autogobernuaren makuluari esker aurreratu duenez gero, autogobernu gehiago edukita ere horri esker ez genuela aurreratu duguna baino gehiago aurreratuko, ez behintzat nahitaez, eta ez dagoela arrazoirik uste izateko ez de...
|
2011
|
|
Eskalaren maila honetan eragitea ez da erraza
|
hizkuntza
indarberritzeko prozesuan, nahikoa urruti geratzen delako belaunaldien arteko transmisioa gertatzen den esparrutik, eta beraz, zaila delako bi esparruen arteko loturak egitea.
|
|
|
Hizkuntzaren
indarberritzeko prozesuan behar larriena eta oinarrizkoena dagoen esparruan hasi behar da. Kaltegarria da okerreko esparrutik abiatzea edo esparru guztietan aldi berean eragiten hastea.
|
2012
|
|
" hezkuntzak gizartearen gaitzak sendatzeko duen berezko balioaren fedearen isla" (1990: 188). Bere esanetan, euskararen indarberritze prozesuaren ardatza ama hizkuntzaren transmisioa da;
|
hizkuntzaren
indarberritze prozesuetako erdigunea etxean, auzoan eta hurbileko elkartean dago. hortik abiatuz, eskola prozesu askoz zabalago eta konplexuagoa den zatia baino ez da. Nekez egingo du eskolak modu esanguratsuan aurrera etxean, auzoan eta lagunartean euskarari ez bazaio eusten, esparru horietan ez bada eragiten. edonola ere, horrek ez du kentzen, mugak ezagutuz eta tokian tokiko eta unean uneko aukerak ongi aztertuz, eskolak funtsezko zereginak izatea.
|
|
Guk ere sarri egin dugu topo ebaluazio ezkorraren harrarekin. Arestian aipatu dugunez
|
hizkuntzen
indarberritze prozesuak ez dira gauetik goizera egiten, euskararena ez behintzat (Azurmendi, Bachoc & zabaleta, 2001; Azurmendi & Martinez de Luna, 2006; Fishman, 1991, 2001; zalbide, 2007, 2010). Gure artean sarri esaten dugu normalizazioa maratoia bezalako lasterketa dela:
|
2016
|
|
Batetik, euskararen transmisioa eta gaitasuna zenbatekoak eta nolakoak diren aztertu ditu, eta bestetik horien emaitzen balantzea burutu du. Sozializazioaren paradigman oinarritu da horretarako, transmisioa eta gaitasunaren balorazioa egiteko ezinbestekotzat jotzen duena, eta
|
Hizkuntza
Indarberritze prozesua hartu du ostertzat.
|
2019
|
|
Ikus daitekeenez, askotariko eremu eta ikuspegietatik jasotako artikuluek osatzen dute zenbaki hau; aktibismoan diharduten" arituek" eta baita ikerlari" adituek" ere. Esan bezala, bi eremuen arteko transferentzia beharrezkoa da
|
hizkuntzaren
indarberritze prozesuan, guztien jakintza eta indar metaketak ahalbidetuko baitu esku artean dugun erronkari behar bezala erantzuten.•
|