Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Euskara edo beste edozein hizkuntza ikastea norbanakoaren ikuspegitik antzerako izan badaiteke ere, sozialki arras desberd inak dira. Alderdi sozial horrek bereizi behar ditu euskararen eta beste edozein hizkuntzaren ikaskuntza prozesuak. Kalitatearen garaiotan esango genuke euskararen abantaila diferentziala hori dela.
2008
‎36). Lehen hizkuntza ikaskuntzaren prozesua, berezkoa, ama hizkuntzaren kasua, hola definitzen du: erabilpena ➛ ezagutza ➛ motibapena
‎Lehenengo konpetentzia bi urtetan gara daiteke. Hizkuntza akademikoan konpetentzia lortzeko, berriz, testu akademikoak ulertzen eta lantzen ahalbidetzen duena eta eskolako edukiak ikasten errazten duena, bost urtetik zazpira dira beharrezkoak, edo are gehiago14 Horrek esan nahi du beharrezkoa dela ikasleei errefortzua ematea haien hizkuntza ikaskuntza prozesuan, ez soilik hasieran eta hilabete batzuetan, baizik eta askoz luzeago izango den denbora tarte batean. Baina batez ere esan nahi du ikasle batzuek —hamar urtetik gorakoek— ez dutela astirik izango eskolako hizkuntzaren ikaskuntza eskolan osatzeko eta emaitzak jasotzeko.
2009
‎Hemen, hezkuntza eta euskararen arteko harremana ezinbesteko jotzen genuen hezkuntza sarean eragiteko prestatzen ari ziren ikasleentzat. Garbi genuen konpetentziaren teoria hizkuntza sistemaren aspektu formalez gain, ikuspegi pragmatikoak eta soziolinguistikoak osatzen dutela; hizkuntzaren ikaskuntza prozesuaz arduratzeak hizkuntzak prozesu sozialekin harremanetan lantzea dakarrela. Prozesu horretan, hizkuntza izaera soziala duen bitarteko gisa ulertzen genuen, eta, beraz, gertaera soziolinguistikoek, kulturalek, eta politikoek eragiten diotela.
‎Hona hemen kategoriak: hizkuntza ikaskuntzaren prozesua; hizkuntzak ikasteko motibazioa; eta hizkuntzak ikastearen inguruan adierazitako sentimenduak. Diskurtso analisia etxeko hizkuntza eta eskolako ereduen argitan egin da.
‎Edukiak aztertzeko orduan, gai hauek hartu ziren irizpide nagusitzat: hizkuntzen ikaskuntza prozesuaz nola mintzatzen diren, hizkuntzak ikasteko motibazioa nola azaltzen duten eta hizkuntzekiko sentimenduak nola adierazten dituzten.
‎Izan ere, hizkuntza baten eskola ordu kopuru bera duten ikasleek emaitza desberdinak eskuratzen baitituzte. Hau ez da hizkuntzen ikaskuntza prozesuetan batere gertaera berria, baina badirudi," euskara/ hezkuntza" binomioaz jarduterakoan, sarri askotan errazegi ahazten dugula. Hori gertatzen da, besteak beste, norbanakoaren testuinguru soziolinguistiko, ekonomiko eta kulturalak ere hizkuntza eskuratzeko prozesuaren emaitzetan zuzenean eragiten duelako.
2010
‎Batetik, lortutako ezagutza maila ez da nahikoa izan erabilera normalizatuan islatzeko. Bestetik, oraingo gizartearen konfigurazio beharrei erantzunez, giza talde berriak hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan sartzen diren bitartean, beste giza talde batzuk (ikas prozesua bukatu dutenak) behar zehatzak erakusten dituzte hizkuntza erabiltzeko. Bestalde, euskara eta gazteak edota familian, aisialdian, kirolean, ikasketetan, hedabideetan edo alor teknologikoan (sare sozialak, internet, softwarean,...) erakusten digute bide asko irekita dagoela normalizazio prozesuan.
‎Kontua da, bada, hizketa ekintza ez dela bakarrik linguistikaren erdigune bihurtu, baizik eta baita hizkuntz irakaskuntzarena ere, zeinek orain, honela Richards eta Rodgers," egituren ezagutza sinpleari baino gehiago konpetentzia komunikatiboari erreparatuko dion" 265 Hizkuntza ez da jada tresna soil edo bitarteko sinple bezala kontsideratzen, baizik eta —antropologikoki— gizakiarekin batera sortzen eta gizakiarekin batera garatzen den gaitasun bezala; jakina, horrek eragin zuzena du didaktika linguistikoa diseinatzeko moduan. " Hizkuntz ikaskuntza prozesua" dela-eta, zera dio Martonek:
2013
‎3 Garrantzitsua, emozioen kudeaketa: ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia duela emozioen alderdiak. Gure datuen arabera, DBH 1 mailako ikasleak dira jendaurrean hitz egiten zailtasun handienak dituztenak.
‎Ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia duela emozioen alderdiak. esker material didaktikoaren bideragarritasun maila baloratu da; horrez gain, metodologikoki hobetu beharreko ideia eta edukiak ere jaso dira. Ondorengo taulan laburtu dira ebaluazio ezberdinetan kontuan hartu diren galdegai nagusiak:
2014
Hizkuntzaren ikaskuntzaren prozesua bizitzako lehen egunetatik aurrera hasten da, haurrek burua biratu eta begiak irekita entzuten dituzten ahotsetara arreta guztia bideratzen dutenean; norbaitek hitz egiten dienean, berotasuna adierazten dute, eta ahots batzuei lehentasuna ematen diete. Denbora pasatu ahala, haurrek intonazio espezifikoarekin bat egiten dute, bai eta hitzen ordenarekin eta egunero entzuten duten hizkuntzaren bereizketa fonetikoekin ere.
2015
‎Ikusi dugu lehen zelan motibazioa faktore ezin garrantzitsuagoa den bigarren hizkuntza bat ikasteko garaian.19 Euskal Herrian jende asko dago egoera horretan, eta ukaezina da jende multzo horrek berebiziko garrantzia daukala euskararen berreskuratze prozesuan. Euskaldun berriengan, beraz, funtsezkoena, faktore erabakigarriena, bigarren hizkuntzaren ikaskuntza prozesua abiarazten duen motorra, motibazioa da.
Hizkuntzaren ikaskuntza prozesu naturala, beraz, erabileratik abiatzen da, zirkuituan barrena behar besteko ezagutza erdietsi eta gero berezko motibaziora iristeko. Hau guztia, ordea, hobeto ulertuko dugu diagrama baten laguntzaz (iturria:
2018
‎Emakumeek (andereño) irakasle gisa historikoki izan duten papera, eskola esparru elebakar gisa ezartzen dituen arauak (zein hizkuntza ideologia) eta hizkuntzen ikaskuntza prozesuan generoak jokatzen duen aime Altuna Ram� rez eta Jone M. Hernández Garc� a– %2, 7a Euskara, generoaz mintzo, papera dira egun jada mahai gainean dauden hainbat auzi.
2023
‎Besteak beste, hizkuntzaren erabilera informala sustatzen delako eta hori hizkuntzarekiko atxikimendua sortuz, jolasaren bitartez esperientzia eta bizipen positiboen artean egiten delako. Zapatak J.M. Sánchez Carrión" Txepetx" en lana aintzat harturik azaltzen du hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan hiru direla parte hartzen duten elementuak: ezagutza, motibazioa eta erabilera (Zapata 2007).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia