2003
|
|
Euskara edo beste edozein hizkuntza ikastea norbanakoaren ikuspegitik antzerako izan badaiteke ere, sozialki arras desberd inak dira. Alderdi sozial horrek bereizi behar ditu euskararen eta beste edozein
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuak. Kalitatearen garaiotan esango genuke euskararen abantaila diferentziala hori dela.
|
2008
|
|
36). Lehen
|
hizkuntza
ikaskuntzaren prozesua, berezkoa, ama hizkuntzaren kasua, hola definitzen du: erabilpena ➛ ezagutza ➛ motibapena
|
|
Lehenengo konpetentzia bi urtetan gara daiteke. Hizkuntza akademikoan konpetentzia lortzeko, berriz, testu akademikoak ulertzen eta lantzen ahalbidetzen duena eta eskolako edukiak ikasten errazten duena, bost urtetik zazpira dira beharrezkoak, edo are gehiago14 Horrek esan nahi du beharrezkoa dela ikasleei errefortzua ematea haien
|
hizkuntza
ikaskuntza prozesuan, ez soilik hasieran eta hilabete batzuetan, baizik eta askoz luzeago izango den denbora tarte batean. Baina batez ere esan nahi du ikasle batzuek —hamar urtetik gorakoek— ez dutela astirik izango eskolako hizkuntzaren ikaskuntza eskolan osatzeko eta emaitzak jasotzeko.
|
2009
|
|
Hemen, hezkuntza eta euskararen arteko harremana ezinbesteko jotzen genuen hezkuntza sarean eragiteko prestatzen ari ziren ikasleentzat. Garbi genuen konpetentziaren teoria hizkuntza sistemaren aspektu formalez gain, ikuspegi pragmatikoak eta soziolinguistikoak osatzen dutela;
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuaz arduratzeak hizkuntzak prozesu sozialekin harremanetan lantzea dakarrela. Prozesu horretan, hizkuntza izaera soziala duen bitarteko gisa ulertzen genuen, eta, beraz, gertaera soziolinguistikoek, kulturalek, eta politikoek eragiten diotela.
|
|
Hona hemen kategoriak:
|
hizkuntza
ikaskuntzaren prozesua; hizkuntzak ikasteko motibazioa; eta hizkuntzak ikastearen inguruan adierazitako sentimenduak. Diskurtso analisia etxeko hizkuntza eta eskolako ereduen argitan egin da.
|
|
Edukiak aztertzeko orduan, gai hauek hartu ziren irizpide nagusitzat:
|
hizkuntzen
ikaskuntza prozesuaz nola mintzatzen diren, hizkuntzak ikasteko motibazioa nola azaltzen duten eta hizkuntzekiko sentimenduak nola adierazten dituzten.
|
|
Izan ere, hizkuntza baten eskola ordu kopuru bera duten ikasleek emaitza desberdinak eskuratzen baitituzte. Hau ez da
|
hizkuntzen
ikaskuntza prozesuetan batere gertaera berria, baina badirudi," euskara/ hezkuntza" binomioaz jarduterakoan, sarri askotan errazegi ahazten dugula. Hori gertatzen da, besteak beste, norbanakoaren testuinguru soziolinguistiko, ekonomiko eta kulturalak ere hizkuntza eskuratzeko prozesuaren emaitzetan zuzenean eragiten duelako.
|
2010
|
|
Batetik, lortutako ezagutza maila ez da nahikoa izan erabilera normalizatuan islatzeko. Bestetik, oraingo gizartearen konfigurazio beharrei erantzunez, giza talde berriak
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuan sartzen diren bitartean, beste giza talde batzuk (ikas prozesua bukatu dutenak) behar zehatzak erakusten dituzte hizkuntza erabiltzeko. Bestalde, euskara eta gazteak edota familian, aisialdian, kirolean, ikasketetan, hedabideetan edo alor teknologikoan (sare sozialak, internet, softwarean,...) erakusten digute bide asko irekita dagoela normalizazio prozesuan.
|
|
Kontua da, bada, hizketa ekintza ez dela bakarrik linguistikaren erdigune bihurtu, baizik eta baita hizkuntz irakaskuntzarena ere, zeinek orain, honela Richards eta Rodgers," egituren ezagutza sinpleari baino gehiago konpetentzia komunikatiboari erreparatuko dion" 265 Hizkuntza ez da jada tresna soil edo bitarteko sinple bezala kontsideratzen, baizik eta —antropologikoki— gizakiarekin batera sortzen eta gizakiarekin batera garatzen den gaitasun bezala; jakina, horrek eragin zuzena du didaktika linguistikoa diseinatzeko moduan. "
|
Hizkuntz
ikaskuntza prozesua" dela-eta, zera dio Martonek:
|
2013
|
|
3 Garrantzitsua, emozioen kudeaketa: ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia duela emozioen alderdiak. Gure datuen arabera, DBH 1 mailako ikasleak dira jendaurrean hitz egiten zailtasun handienak dituztenak.
|
|
Ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia duela emozioen alderdiak. esker material didaktikoaren bideragarritasun maila baloratu da; horrez gain, metodologikoki hobetu beharreko ideia eta edukiak ere jaso dira. Ondorengo taulan laburtu dira ebaluazio ezberdinetan kontuan hartu diren galdegai nagusiak:
|
2014
|
|
|
Hizkuntzaren
ikaskuntzaren prozesua bizitzako lehen egunetatik aurrera hasten da, haurrek burua biratu eta begiak irekita entzuten dituzten ahotsetara arreta guztia bideratzen dutenean; norbaitek hitz egiten dienean, berotasuna adierazten dute, eta ahots batzuei lehentasuna ematen diete. Denbora pasatu ahala, haurrek intonazio espezifikoarekin bat egiten dute, bai eta hitzen ordenarekin eta egunero entzuten duten hizkuntzaren bereizketa fonetikoekin ere.
|
2015
|
|
Ikusi dugu lehen zelan motibazioa faktore ezin garrantzitsuagoa den bigarren hizkuntza bat ikasteko garaian.19 Euskal Herrian jende asko dago egoera horretan, eta ukaezina da jende multzo horrek berebiziko garrantzia daukala euskararen berreskuratze prozesuan. Euskaldun berriengan, beraz, funtsezkoena, faktore erabakigarriena, bigarren
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesua abiarazten duen motorra, motibazioa da.
|
|
|
Hizkuntzaren
ikaskuntza prozesu naturala, beraz, erabileratik abiatzen da, zirkuituan barrena behar besteko ezagutza erdietsi eta gero berezko motibaziora iristeko. Hau guztia, ordea, hobeto ulertuko dugu diagrama baten laguntzaz (iturria:
|
2018
|
|
Emakumeek (andereño) irakasle gisa historikoki izan duten papera, eskola esparru elebakar gisa ezartzen dituen arauak (zein hizkuntza ideologia) eta
|
hizkuntzen
ikaskuntza prozesuan generoak jokatzen duen aime Altuna Ram� rez eta Jone M. Hernández Garc� a– %2, 7a Euskara, generoaz mintzo, papera dira egun jada mahai gainean dauden hainbat auzi.
|
2023
|
|
Besteak beste, hizkuntzaren erabilera informala sustatzen delako eta hori hizkuntzarekiko atxikimendua sortuz, jolasaren bitartez esperientzia eta bizipen positiboen artean egiten delako. Zapatak J.M. Sánchez Carrión" Txepetx" en lana aintzat harturik azaltzen du
|
hizkuntzaren
ikaskuntza prozesuan hiru direla parte hartzen duten elementuak: ezagutza, motibazioa eta erabilera (Zapata 2007).
|