Emaitzak: 8
2003 | ||
Oro har, faktore horiek, | hizkuntza ikasteko zailtasun nekea, euskaraz bizitzeko dagoen aukeren urritasuna, euskalduntze alfabetatze sektorearen anabasa, diru laguntzen desorekak eta aldeak eta zenbait euskaltegitan euskararen kalterako ideologizazioa, neurri batean, matrikula galeraren azalgarriak izan daitezke. Baina neurri batean soilik. | |
2011 | ||
Liburuak %1 dira, eskola tradizionalak %4 eta CD ROMak %1 Hala ere, %21ek erabiltzen dituzten web 2.0 tresnak nabarmen hazi dira. 2011ko Hizkuntza Barometroak azaltzen duenez, | hizkuntzak ikasteko zailtasun nagusiak denbora falta(% 27) eta motibazio falta(% 16) dira. Gainera, espainiarren %14k dio “lotsa sentitzea atzerriko hizkuntza bat hitz egitean”, eta %12k deitoratzen du “natiboekin hitz egiteko ezintasuna”. | |
2014 | ||
AGNHa duten haurren% 30ek zailtasunak ditu hizkuntza arloan (Thorley, 1984). | Hizkuntza ikasteko zailtasunak dituzten gazteen% 30 inguruk AGNHa dute. AGNHa eta hizkuntza arazoak zituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumen memoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992); era berean, solasaldietan arretarik ezin dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute, hartzailearen arabera beren hizkuntza egokitzeko zailtasunak dituzte. | |
2015 | ||
Ezaguera ere bultzatuko du, euskara Euskal Herriaren ondaretzat joko baitu, baina ezin izango du harago joan, euskara ez baita bizitzako arlo gehienetan funtzionalki beharrezko. Bide afektiboak, berriz, kontuan hartu lituzke Euskal Herriko egoera kulturanitza eta | hizkuntzak ikasteko zailtasunak, adinekoen artean batik bat. Aintzat ere hartu luke erdaren nagusitasun funtzionala eta egoera hori aldatzeak denbora luzea eramango lukeela. | |
Maitasuna Pertsona ezinduak: | hizkuntzak ikasteko zailtasunak Joan den martxoan, Alacanten, «I. Mintegia: Unibertsitatea eta ikasle gorrak». Bertan, ikasle gorren aldarrikapen nagusietako bat izan zen atzerriko hizkuntzak ikasteko egokitzapenak eta baliabideak izateko eskubidea bermatzea. | |
2022 | ||
4.3 | Hizkuntza ikasteko zailtasunaren ustea | |
3 Irudia: | Hizkuntza ikasteko zailtasunaren ustea | |
Hirugarrenik, | hizkuntzak ikasteko zailtasun usteak izango ditugu hizpide. Hasteko, kopurua gorabehera, Hegoaldeko irakasleriaren erdiak zailtasun maila ertaina aitortzen die lau hizkuntzei. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzak | 4 (0,03) |
Hizkuntza | 3 (0,02) |
hizkuntza | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 3 (0,02) |
Consumer | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza ikasi | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza ikasi zailtasun | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |