Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Eta amaiera zein den, denboran behintzat, ez da zaila kokatzen: ikas prozesuaren azken fasean gaude, azken helburua erdietsiko den fasea. Ikaslea, xede hizkuntza ikasteko duen motibazioa asetzeko moduan egotea lortu behardugu prozesu honetan. Zein da helburu hori?
2002
‎Horretaz estatistikarik ez badut ere, 70 eta 80ko hamarkadetan euskara ikasten saiatu baina bukatzeke utzi zuten koadrila kideak, lagunak eta ezagunak hain ugariak izanik, euskalduntze jardunean gabezia handia dela ez dut zalantza izpirik; ikasle horiek bidean jasotakoa, espero zuten uzta narotik urrun gelditu zitzaien: frustrazioa, ustez hizkuntza ikasteko zuten gaitasun ezagatik eta euskalduna izateko asmo zapuztuagatik; baita ikasten emandako hamaika ordu eta gastatutako diruen inbertsio ustelagatik ere. Zer dela-eta, hainbat porrot?
2003
‎Hezkuntzarekin batera, euskalduntzeak hartu zuen urte haietako protagonismoa, bereziki euskaltegien bitartez, milaka eta milaka lagunek ekin baitzioten euskara ikasteari sasoi haietan. Aipatu berri dugun Gallastegik kritika latzak egin zizkion «klarionaren garaiari», ikasgelan ahalik eta eskola ordu gehien emateari, beti maila bereko ikaskideekin aritu beharrari, «pertsona helduak hizkuntza ikasteko duen bide naturalenaren likidazioa» zelakoan. Alfabetatzea bigarren mailan geratu zen, nahiz eta, Bizkaian, bereziki, Labayru erakundeak garrantzi handia eman.
2007
‎Ibiliaren ibiliz, hizkuntzak ikasiak nituen bost edo sei, baina esatekorik ez neukan batere. Zertarako behar nituen orduan haiek denak?
2010
‎Zein estrategia erabili dut? Juli Palou hizkuntzalari katalanaren ustez, ikasleei aukera eman behar zaie hizkuntza ikasterakoan duten esperientzia kontatzeko.Juli Palou Universitat de Barcelonako irakaslea da, Hizkuntzaren Didaktika eta Literatura Sailean. Eskolako Eleaniztasunak eta Hizkuntzen Ikasketa ikerketa taldeko koordinatzailea da.
2011
‎Haurrek etxeko hizkuntza ikastea dute helburu.
2014
‎Giza garapenaren alderdirik harrigarrienetako bat umeek hizkuntza ikasteko duten azkartasuna da. Haurrek, urruma sinpleetatik eta zizakaduretako soinuetatik abiaturik, milaka hitzez osatutako hiztegia eskuratzen dute, sintaxiaren eta gramatikaren oinarrizko arauak ulertzeaz gainera.
‎Antxieta San Cristobal de la Lagunan jaio zen (Tenerife, Espainia), baina 14 urte egin zituenerako, Portugalgo Coimbra hirira joan zen unibertsitateko ikasketak egitera. Unibertsitatean hizkuntzak ikasteko zuen gaitasunagatik eta literaturarako zein poesiarako zuen erraztasunagatik nabarmendu zen.
2015
‎Hori saihesteko neurri batzuk jarri dira martxan, baina ez dira guztiak hartu eta ez dira zentro guztietan aplikatu. Artikulu honetan, desgaitasunen bat duten pertsonek hizkuntzak ikasteko dituzten zailtasunak, azterketek eskatzen dituzten egokitzapenak eta bi kasuetan baldintza egokiak zein diren azaltzen da.
2017
‎Magallanesen espedizioko kide bat topatu zuten han, ezustean. Gonzalo de Vigo galiziarra zen, biluzik zegoen," ilea ipurmasailetaraino" iristen zitzaion eta bertakoen hizkuntza ikasia zuen.
‎Hizkuntzak ikasten ari dela, Molnarrek badu munduko hizkuntzak ikasteak dituen korapiloen berri. " Euskara ikastea, adibidez, zaila zait, baina ez hain zaila ere.
‎Hauek haurtzaroan ikasi dituzte bi mintzairak (A/ A) transmisio naturalaren bidez, baina biak ere landu gabeak dituzte. Gurasoak ama hizkuntza desberdinetakoak dituen haurraren kasua izango litzateke, edo ama hizkuntza ez den batean oso goiz eskolatu denarena, txikiek hizkuntzak ikasteko duten gaitasunaz baliatzen.
‎Erabileraren bidez haurrek hizkuntzak ikasteko duten gaitasuna murriztuz doa urteak pasa ahala; muga hori zortzi hamar urte artean omen dago. Epe hau iraganik ia ezinezkoa da hizkuntza bat (erabileratik abiatuz) entzunez bakarrik propioki ikastea, hizkuntza eskolek eta ikasmetodo zenbaitek kontrakoa sinestarazi nahi duten arren.
2018
‎Ikasle ona izan behar zuen Urretak, batez ere hizkuntzak ikastea zuen gustuko. 16 urte arte Donostiako San Bartolome ikastetxean aritu zen eta han hasi zen frantsesa eta ingelesa ikasten.
‎Izan ere, metodoen bideak euskaran murgiltzea ekarri zuen. Eta bai, hor hasi zen Carlos Garaikoetxea euskarari beldurra galtzen; esan beharra dago hizkuntza ikasteko bazituela dohainak. Gero, beste irakasleren batzuekin jarraitu zuen, besteak beste Iñaki Zabaletarekin, orain EHUko irakaslea denarekin.
2019
‎Helikopteroz bertaratu ziren bi misiolariak, eta tribu bateko emakumeekin eta haien seme alabekin hizketan aritu ziren, aurrez haien hizkuntza ikasia zutelako. Hala ari zirela, gizonak ehizatik itzuli ziren, eta lantzak botata hil zituzten bi misiolariak.
‎Plateruek gaztelera jaso zuten etxean, eta beraien kabuz ikasi euskaraz. Horregatik" zein majoak ziren" esatea erraza litzatekeen arren, fokua gaur egunera ekarri nahi izan dutela diote, Euskal Herrira datozen etorkin gazteek bertoko hizkuntza ikasteko dituzten zailtasunetan arreta jarri asmoz. " Iaz, lanean, 14 urteko bi etorkinen kasua oso gertutik ezagutu nuen.
2020
‎Euskara eta katalana ikasita abantailak izango dituztela konturatzen dira, espainiera ikasteagatik inork ez die ezer emango. Jendeak espero ez duen hizkuntza ikasteak baditu etekinak.
2021
‎Bada, hori izanen da Mintzodromoan eginen duguna. Dakiguna atera, dantzan paratu ikasten ari garen hizkuntza tresna oro, praktikatu, eta bide batez, gure jarioa eta mintzoa indartu eta hizkuntza ikasteko dugun motibazioa elikatu. Bai, elikatu.
2022
‎Zehazki, irakasleek sakon erroturik dute elebidunek hirugarren hizkuntza ikasteko erraztasun handiagoa duten ustea; hau da, elebitasuna egokiera positibo eta onuragarria dela hirugarren hizkuntza ikasteko garaian. Gainera, hori bakarrik ez, irakasleek uste sendoa dute eleaniztunek hizkuntzak errazago ikasten dituztela erraztasun kognitiboak dituztelako, iradokirik eleaniztunek hizkuntzak ikasteko duten iaiotasun hori kognizioari loturik egon daitekeela. Arestian aipatutako ikerlanek baieztatzen dute irakasleen usteak zuzen kokatzen direla eleaniztunak ikasle aurreratu gisa ulertzen; izan ere, aurretiazko ikerketek demostratu dute ikasle eleaniztunek abantaila ugari dutela hizkuntza gehigarriak ikasteko; izan ere, esperientzia, estrategia eta baliabide gehiago eta trebatuagoak dituzte elebakarraren aldean, laburbildurik honako hiru ezaugarri bereizgarrietan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia