Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎" Zuek elebakartzen ari zarete eta guk hiru hizkuntza ikasteko nahi duzue"
2004
‎Euskara ulertezin hura ere tartean baitzegoen. Zenbait aste zeramatzan Ramírezek hizkuntza ikasi nahian, baina ez zen, inola ere, elkarrizketa bat jarraitzeko gauza.
2007
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Kontuan izateko faktore nabarmena da euskara ikasi nahi izatea Nafarroan hautu pertsonala izatetik haratago ez doan aukera dela. Esan nahi baita ikasleak euskaltegira hurbildu ahal izateko oso garbi izan behar duela, euskaldun sentitu eta bere hizkuntza ikasi nahi duela.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
2008
‎Internet ingurune poliglota da, eta aukera bikaina hizkuntzak ikasi nahi dituztenentzat. Nahiz eta sarean ia edozein hizkuntzatan idatzitako testuak eskura daitezkeen, ikasleentzat interesgarriena hizkuntzak trukatzeko webguneetan dago, IPren gaineko ahots aplikazioen bidez, hala nola Skype, bideoak, hiztegia memorizatzeko guneak eta podcast ak.
2010
‎Hala ere, batzuetan zaila da edukien kalitatea egiaztatzea eta, beraz, ikaskuntzan akatsak eragin ditzakete. Europako 24 erakundek ere bat egin dute beren ahaleginekin, erabiltzaileek kalitate gutxiko baliabide edo edukietara jo ez dezaten Europako Kontseiluko Hizkuntza Modernoetarako Zentroa, Goi mailako Hezkuntzako Hizkuntzen Europako Ikastetxeen Konfederazioa o Espainiako Cervantes Institutua Europako 24 erakundeetako bat da, eta ahaleginak batu dituzte, Internet bidez hizkuntzak ikasi nahi dituzten erabiltzaileek kalitate txikiko baliabideak edo edukiak eskura ez ditzaten. Erakunde horiek, arlo pedagogikoan eta teknikoan duten gaitasunagatik eta esperientziagatik nabarmentzen direnak, Linguanet ataria sortu dute.
‎Oraindik badago hitz bat bera ere euskaraz esaten ez duenik, eta iruditzen zait hori ez dela naturala. Naturala uste dut kontrakoa dela, edozeinek hizkuntza ikasteko nahia izatea eta ikuskizun honetan naturaltasun hori bilatu nahi izan dugu.Adinduek, betiko urnietarrek, hizkuntza tratamendu hori nola hartuko dute. L.M.Z.: Euskal Herriko hizkuntzak ez dira Euskal Herrian jatorria dutenak, baizik Euskal Herrian hitz egiten direnak.
‎Zer ba, zer dela eta ikasi nahi zuen ba haien hizkuntza? Baietz erantzungo zuen berak, haien hizkuntza ikasi nahi zuela:
‎" Bertakoek hitz egiten baino ez dakite, ezin dute inolako argibide gramatikalik eman, ezta hizkuntza ikasi nahi duen arrotzari erakutsi". 244
2011
Hizkuntza ikasi nahiak ondorengo arrazoi nagusiak ditu: beste herrialdeetara bidaiatu ahal izateko(% 39), hizkuntzak jakitea gustuko dutelako(% 28), lanean hobetzeko(% 18), ikasketengatik(% 3) eta beste arrazoi batzuengatik(% 6).
‎Oro har, samieraren irakaskuntzaz eta ikaskuntzaz egin daitekeen balorazioa ez da oso positiboa: hedatuena dagoen eredua samiera ikasgai gisa irakasten duena da, eta gainera, horrelako programa askotan, samiera aparteko geletan irakasten da, eta hizkuntza ikasi nahi duten ikasleak taldetik banatzen dituzte. Hirvonenen ustez, ezinbestekoa da haurrak elebidun izan daitezen plangintzak adostea, haurrak etxetik samieradunak izan ala ez.
2012
‎Esate baterako, mintzapraktika taldeak, gehienetan ingelesa atzerriko hizkuntza batean komunikatzeko aldian behin, astean behin, biltzen diren pertsonak. Hizkuntzak ikasi nahi dituzten pertsonek edo akademiek antolatzen dituzte topaketa hauek. Elkarrizketako gaiei dagokienez, bi modalitate nagusi daude:
2013
‎BBC Trusten finantzazio publikoa lortzeko baldintzek oso argi uzten dute telebista zerbitzua ez dela soilik gaelikodunentzat zuzenduko: " Gaelikoz mintzatzen direnei zuzendu die zerbitzua, baita hizkuntza ikasten ari direnei, hizkuntza ikasi nahiko luketenei, zein hizkuntza eta kulturan interesa dutenei" (BBC Trust 2012). Hori horrela dela ziurtatzeko, asteroko reach edo estaldura 250.000 ikuslekoa3 izan behar dela ere ezarri zuen zerbitzuen 2008ko emakidak.
2015
‎Amak aldizkariak eta bidaltzen dizkit euskara zein gaztelania praktika dezadan, baina akaso ez naiz behar bezala saiatzen. Dakota ere jada hasi zait bi hizkuntzak ikasi nahi dituela esanez, eta erakusteko. Horrek ederki izorratzen diola dio, Euskal Herrira etorri eta ezin hitz egin bertakoekin euren hizkuntzan, alegia.
‎Bere hizkuntza ikasi nahi dut.
2016
‎Zu, ordea, salbuespena zinen garai hartan. Nolatan erabaki zenuen Erresuma Batura joatea irakasle ikasketak amaituta. Irakasle eskolan musika irakasten zigun irakasleari behin baino gehiagotan aipatu nion hizkuntzak ikasi nahi nituela. Izan ere, nahiko ondo moldatzen nintzen.
2017
‎Necocheako gazte batzuek egonaldia egin izan dute Arantzako aterpetxean, barnetegian euskara hobetzeko. Izan ere, hango gazte batzuek arbasoen hizkuntza ikasi nahi izan dute, baita ongi lortu ere helburua. Necochean euskara aditzea ez da kontu arraroa; euskal etxearen inguruan ez, behinik behin.
‎Izan ere, inkesta egindako ikasle guztiak bat datoz aitortzean unibertsitateko hizkuntza ereduak trinkoegiak direla, aukeratu behar izateak alboratzea esan nahi duelako ezinbestean. Proposatzen duten eredu eleanitzean, ikasle bakoitzak aukeratuko luke zein hizkuntzatan ikasi nahi duen ikasgai bakoitza. Zentzu horretan, ereduen arteko muga" trinkoa" euskarazko matrikulazioen kalterako izan daitekeela azaldu du Aiestaranek.
‎Lehenengo atsedenaldiaren ostean Ingalaterran bizi diren etorkinen hizkuntza errepertorioa nola ikusia den azaldu zuen ANDREAS MUSSOLFek. Egoera hobeto ulertzeko honako aldagaiak aipatu zituen egileak, a) hizkuntza ikasi beharra dago hara joateko, b) etorkinek beharra omen dute asimilatzeko, d) kanpoan dauden britainiarrek ez dute bertako hizkuntza ikasi nahi, e) EB vs ez EB etorkinek duten hizkuntza gaitasunaren arteko alderaketa egiten da herrialdean bertan, f) beraien hizkuntza irakasteak dakartzan kostuak eta gastu horien erantzuleak eztabaida sortzen dute eta g) itzulpengintza eta interpreteen kostuak traba gisa ikusi izan ohi dira.
‎Berak aztertutako laginetan ikusi du britainiarrek uste dutela etorkinek ez dutela hizkuntza ikasi nahi, eleaniztasuna eta kultur arteko komunikazioa txarra dela herrialdean eta Britainia Handiaren britainiartasuna kolokan dagoela. Horren aurrean, dauden diskurtsoek bi joera dituzte:
2018
‎Hitz egin besterik ez genuke egingo, azalpenik eman gabe. Eta gurera etorritako batek edo hemengo batek gure hizkuntza ikasi nahi ez badu, hor konpon, ez genuke kontzientzia kargurik izango hari espainolez edo frantsesez egiten segitzeagatik, gu errudun sentitu beharrean. Gainera, egoera irreala izango litzateke.
2019
‎10 helburu nazionala egon badagoenean, zenbait autorek ulertzen du hizkuntza ikasteko nahia asmo nazionalari lotuta dagoela, ezinbestean, eta modu horretan naziotasun helburua duenak, nahiz eta linguistikoki jatorriz kanpokoa izan, balukeela hizkuntzaren gogoa.
2020
‎kolonookin aritu naiz eta ez dute hizkuntza ikasi nahi
2021
‎Nire lur kuttuna da, ondo sentiarazten nau, lagunak ditut bertan, bereziki Gasteizen. Horregatik ere beren hizkuntza ikasi nahia.
‎Ez zaio inporta, hemen, Euskal Herrian, antzeko hizkuntza egoera berezi edota diglosiko ez dakit zer arraio badagoela azaldu, eta atoan beti galdetzen dit nola gure herriko jatorrizko hizkuntza ikasi nahi ez dudan hain iaioa izanda, zeren eta hona heldu baino lehenago gure iparraldeko darijaz, eskolako frantsesaz edota paraboliketako kirol eta kulebroiei esker gazteleraz banekizkien, eta badira bi urte ikastolara sartu nintzela eta euskaraz zein ingelesaz, eta baita, Hâkimi esker, fusah edo Al Jazzirako arabieraren apurraz ere, egia esan hitz bakan batzuk eta zenbait esaldi bakar bakar...
2022
‎Baina, Ipar Euskal Herrian ez bezala, ikastetxeak dira elebidunak; ez dago elebakarrekoekin nahasketarik. «Definizioz, hizkuntza ikastea nahi badugu, ezin ditugu astean hiru ordu korsikera egiten dituzten ikasleekin nahasi». Molac legearen ondotik, elebidunean murgiltzea sartzen entseatzen ari dira, baina zirkularrarekin «ez da argi», Lucianiren hitzetan.
‎Hizkuntza sorpresa galanta izan zen; usainik ere ez nion hartzen, ez nekien nolako itxura zeukan ere. Bestetik, hizkuntzak ikasi nahi nituen: bi hilabetez Katalunian egon nintzen, lau hilabetez Frantzian eta Belgikan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia