2002
|
|
Atazatan oinarritutako ikaskuntzak hainbat ekarpen konbinatzen ditu: batetik,
|
hizkuntzak
ikas irakasteko planteamendu komunikatiboetatik datozen ideiarikonenak, eta, bestetik, hizkuntza forman fokalizatutako antolaketa.
|
2006
|
|
Beraz, gaur egun, etorkinen
|
hizkuntza
ikaste irakaste prozesuari buruz egiten hasiak garen azterketan, gogoetan, eta baita ekimenak planteatzerakoan ere, garai hartako integrazio soziolinguistikoaren esparruan eginiko planteamendu eta saiakeren argitan egitea komenigarria dela iruditzen zaigu; baina, bestalde, ezin albo batera utzi egungo migrazio fluxuaren ezaugarriei buruz egin beharreko hausnarketa, ezaugarri bereziak baititu....
|
2007
|
|
Honela bada, 1970aren erdi aldetik aurrera euskara eskolez gainera ekimen berriak hasi ziren jorratzen. Alde batetik
|
hizkuntza
ikas irakasteko ahaleginari fruitua bilatzeko asmoa zegoen, baina, aldi berean, ikuspegi pedagogiko hutsetik ere ikasitakoa erabiltzeko edo, hobeto esanda, praktikatzeko beharra nabaritzen zen, hau da, hizkuntza ondo ikasteko erabili egin behar delako ideia. Ideia hau ez zen (eta ez da gaur egun ere) berria inondik ere, Babelgoaz geroztik seguruenik gure espezieak beste hizkuntza bat ikasteko hau egin behar delako konbentzimendua dauka, eta lehenengo euskaldun berri asko praktika horren bila hasi ziren, dela nekazal mundura, dela literaturara, dela euskaldunen berriketei belarria ipintzera, dela mezatara...
|
2010
|
|
5.1 Atzerriko
|
hizkuntzaren
ikaste irakaste prozesuaren ardatzak
|
2014
|
|
Egoera heterogeneoago batetik abiatzen da eta hiru/ lau hizkuntzatan erdietsi nahi da halako maila bat komunikazio konpetentziari dagokionez. Egoera berri honek eskatzen du alderdi metodologikoetan sakontzea, horrela optimizatzeko
|
hizkuntzen
ikas irakaste prozesuak eskolaren eremuan. Ildo horretan, ikuspegi berriak planteatzen dira, hala nola Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea (zeinen bertsio elebidunean baden Euskal Herrian eskarmentu ez gutiestekomodukoa), eta horrekin konbinatuta baita Hizkuntzen Trataera Bateratua ere (itxura baitu horren garapena bultzatu nahi dela etorkizun hurbilean).
|
|
Ildo horretan, ikuspegi berriak planteatzen dira, hala nola Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea (zeinen bertsio elebidunean baden Euskal Herrian eskarmentu ez gutiestekomodukoa), eta horrekin konbinatuta baita Hizkuntzen Trataera Bateratua ere (itxura baitu horren garapena bultzatu nahi dela etorkizun hurbilean). Alderdi metodologiko horiek, berriz, ikastetxe bakoitzaren Hizkuntza Proiektuan integratzekoak dira, eta dokumentu horretan garatu da zer irizpide eta jokabide erabiliko diren
|
hizkuntzak
ikas irakasteari eta erabiltzeari begira, eta inguruaren ezaugarriei arreta jarririk, nolako trataera eman zaion hizkuntza eta aldaera bakoitzari.
|
|
Eleaniztasunari eta
|
hizkuntzak
ikas irakasteko metodologiei buruzko aipamenak ageri dira, bai EAEko eta bai NFK ko curriculum dekretuetan.
|
2015
|
|
zenbateraino daude testu genero horiek modu kontzientean gure curriculumean?, lanketa espezifikorik egitea posible da?, lanketa hori nork egin behar du?, zer lanketa modu egin litzateke?, zein metodologia erabili?, nola ebaluatu? Gure prestakuntza ereduan helburua da irakasleak hausnartzea, eta horretarako dira horrelako galderak, erakutsi duten argazki horretan agertzen ez diren aukeren inguruan ere pentsarazteko eta ahozko
|
hizkuntza
ikas irakasteko markora gerturatzeko.
|
2020
|
|
Eskola eta institutua gai multzoan, eskolan aurkitu dituzten zailtasunen eta lortu duten laguntzaren inguruan hitz egin dute gazteek, eta beren azalpenetan loturak egiten dituzte beren eskolatzearen eta
|
hizkuntzen
ikas irakaste prozesuaren artean. Toki berezi bat eskaini diote euskararen irakaskuntzan aurkitu dituzten oztopoei eta izan dituzten beharrei, baita eskolan euskarari eta gaztelaniari eskaintzen dioten espazioari ere.
|