2000
|
|
Batetik, hizkuntz aniztasunak Europako Batasunaren barnean berez dakarren ondare aberastasunaz europarrak jabearaztea eta, bestetik, hizkuntzen ikasketak bizitza osoan bultzatzea. Horrez gainera,
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzari buruzko informazio guztiak bildu eta zabalkundez eskaintzea izango omen da bere lana.
|
2002
|
|
|
Hizkuntzen
ikas irakaskuntza komunikatiboan bilakaera handia izan da azkenurteotan, ezagutzaz hitz egitetik erabileraz hitz egitera pasatu gara. Hizkuntzakomunikatzeko tresna da, eta, komunikazioa, testuinguru eta jardun komunikatibojakinetan garatzen da.
|
2005
|
|
4.2 Hezkuntza eta
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntza 66
|
|
Honi buruzko bere gogoetak hiru puntu hauetan azalduko ditugu: 4.1 Giza-formazioa eta hizkuntza; 4.2 Hezkuntza eta
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntza; eta 4.3 Giza hizkuntzaren estudio" entziklopedikoa".
|
|
4.2 Hezkuntza eta
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntza
|
|
Beste batzuk izango dira, ondorengoak eta jarraitzaileak, hizkuntzari buruzko haren teoria hizkuntz irakaskuntzaren praktikara eramaten saiatuko direnak, alegia, haren hizkuntz kontzepzioarekin bat datozen eskuliburu didaktikoak idatziko dituztenak138 Gure aldetik, ordea, ez gara gehiegi sartuko era honetako aspektu praktiko edo didaktikoetan eta, hark egindakoari jarraituz, hizkuntza ezberdinen ikas irakaskuntzaren sakoneko arrazoiaz eta azkeneko zentzuaz arituko gara jarraian. Helburua orain arte honi buruz esandakoa osatzea da eta, zehatzago,
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntza horrek gizakiaren hezkuntza orokorrarekin," Bildung" arekin, duen zerikusia hobeto ulertzea.
|
|
Honek, jakina, badu eraginik ikas irakas estrategia ezberdinak diseinatzerakoan, ze" hizkuntza, nahiz eta lehen begiradan horrela dirudien, ez da egiaz irakasten uzten baizik eta bakarrik gogoan esnatzen", eta, zentzu honetan, irakasleak ikasleari" hizkuntza bere kabuz eta bere baitatik garatzen hasten deneko haria bakarrik eskain" diezaioke146 Hizkuntzak bere izateari uko egin nahi ez badio eta benetan hizkuntza izan nahi badu, gizakiarengandik pasiboki onartua izatearekin batera, ezinbestekoa du gainera honengandik berpiztua eta etenik gabe berraktibatua izatea.
|
Hizkuntzen
ikas irakaskuntza, beraz, perspektiba honetatik antolatu behar da, ze orduan bakarrik lagundu ahal izango dio honek gizakiari, bai bestelako mundu ikuskerak ezagutzen eta ulertzen, baita hauei esker bere mundu ikuskera propioa aberasten eta bere burua osatzen ere.
|
|
Horrela, bada, gizabanakoak hizkuntza ezberdin gehiago ezagutzen dituen heinean, zabaldu eta aberastu egiten du bere mundu ikuskera propioa, eta, honengatik, hezkuntz proiektu orok ezinbestean kontsideratu behar du haien ikas irakaskuntza. Erreflexio hauek, beti ere, pedagogia linguistikoaren eta
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzaren oinarrizko esanahia eta azken zentzua argitzen digute. Autore honen obrari esker, azken finean, gizakiaren eta hizkuntzaren arteko barne lotura eta, honekin, baita hezkuntzaren eta hizkuntzaren arteko elkarreragina ere hobeto ulertzeko moduan gaude.
|
|
Antzeko zerbait esan dezakegu ere hizkuntzaren psikopedagogiari buruz, ze, R. ...dten hizkuntz kontzeptuaren aberastasuna", zeinek" hizkuntz gaitasunari" eta ez" hizkuntz produktuari" garrantzia ematen dion195 Zentzu honetan aipatzekoa da, baita ere, bere zenbait ideiak badutela ere zeharkako jarraipenik L. S. Vygotsky rengan, hau da, ikerketa eremu honetan hain garrantzitsua den ikertzaile batengan196 Era zehatzago batean, azkenik, gure autorea egungo
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzan nabarmentzen den planteamendu funtzional komunikatiboaren aitzindari bezala kontsidera dezakegu: azken hau XX. mendeko 70eko hamarkadan sortzen da eta, hain zuzen," hizketa ekintzen teorian" (J.
|
|
Ez dugu ahaztu behar, beti ere, ideien balioa orokorrean ez dagoela hainbeste formulatu dituen autoritatearen edo formulatuak izan direneko dataren menpe, baizik eta batez ere ideia horien beraien edukiaren edota horiek guretzat eduki dezaketen esanahiaren menpe. Zentzu honetan, adibidez, eta euskal perspektibatik begiratuta, garrantzitsua da oso berak hizkuntz aniztasunaz egiten duen irakurketa antropologikoa eta, honekin, baita
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzari aitortzen dion zeregin hezitzailea. Gizarte honetan bultzatu nahi den euskararen normalizazioa eta honekin lortu nahi den elebitasun erreala, egiaz, egitasmo humanizatzaile zabalaren barruan ulertu beharreko prozesuak dira, ze, azken batean, hauek ezin dira teknikoki edota kuantitatiboki bakarrik planteatu.
|
2007
|
|
Hizkuntz pedagogiaren edota
|
hizkuntz
ikas irakaskuntzaren esanahi etikoaren kontsiderazioa, alabaina, ezin daiteke ohar orokorretan geratu, eta, zentzu honetan, interesgarria dirudi —adibidez— Bollnowen" elkarrizketarako hezkuntza" 180 aipatzea. Esan dezagun, hasteko, proposamen hori jada aipatutako" erantzukizunerako etika pedagogikoaren" baitan kokatzen dela eta, horrenbestez, berorrek etika komunikatiboaren haria hezkuntzaren eremura ekarri edo luzatu baino ez duela egiten.
|
|
Hemen dago errotua, azken finean, hizkuntzarekiko pedagogiaren interesa eta, horrekin batera, baita hizkuntzaren edota
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzarekiko berorren ardura nagusia. Aztergai hori honako hiru puntutan jorratuko dugu:
|
2009
|
|
Ikasle guztiek ez dituzte behar adina denbora eta ordu Baina irakaskuntza ofizial horiek aukeratzen dituzten ikasle guztiek ez dute behar adina denbora eta ordu libre beren modalitaterik arruntenean, presentzialean, egiteko, astean bitan gutxienez bi orduko klaseetara joan behar baitute. Hori dela eta, 1994 urtean, Hezkuntza Ministerioa urrutiko HEOetan gehien eskatzen den
|
hizkuntza
ikasteko irakaskuntza modalitate berri bat garatzen eta ezartzen hasi zen, hau da, ikastetxe ofizialetan klaseetara joan beharrik gabe. Horrela sortu zen That’s English, hizkuntzen irakaskuntzan programa aitzindaria, hasieratik BBC telebista ingelesaren, Televisión Españolaren eta banku erakunde baten laguntza izan zuena, eta, aurrerago, autonomia erkidegoetako hezkuntza sailen parte hartzea izan zuena.
|
2010
|
|
ikasle bati euskara batuan edota euskalkian hitz egin, neska bati printzesa eta mutikoari txapeldun deitu ala ez, etorri berri den haurrari jatorrizko hizkuntzan hitz egin ala euskaraz jardun lehen egunetik, guraso bilerak zein hizkuntzatan egin, etab. Erabaki horiek hartzeko irizpideak eta hausnarketa gunea eskaini nahi ditu materiak. Modu horretan, gainera, komunikazio trebetasunen lanketa modu testuinguratuan eta ikasleentzat esanguratsuak diren edukiak aintzat hartuz egiten da, eduki bidezko
|
hizkuntza
ikas irakaskuntzako oinarriak kontuan hartuta (Snow, Met eta Genesse, 1989).
|
|
Horren oinarrian, eta Bourdieuri jarraituz, zera dugu: hizkuntz ikerketaren esparruan" barne linguistika eta kanpo linguistika" elkarri loturik daude, alegia," tresna linguistikoa eta berorren produkzioaren eta erabileraren baldintzapen sozialak ezin dira banandu" 202 Horregatik, hain zuzen, lehen hizkuntzaren jabekuntzak eta bestelako
|
hizkuntzen
ikas irakaskuntzak ez dute soilik zerikusia gaitasun linguistiko gramatikalarekin, baizik eta baita hizketaren pragmatikarekin eta berorren gaitasun diskurtsibo testualarekin ere. Bestela ere esan daiteke, Bourdieurekin batera," hizketa ekintzan topatzen direla ‘habitus linguistikoa’ eta ‘merkatu linguistikoa’", eta, ondorioz," hitz baten esanahia ez dela hiztegian aurkitzen, baizik eta berori ‘habitus’ eta ‘merkatu’ horien arteko erlazioan zehazten dela" 203 Hizkuntzaren pedagogia, finean," makrolinguistikaren" baitan kokatzen da, ze —hitz egitea bera jarduera sozio-kulturala bada— orduan ere irakaskuntza linguistikoak ezinbestean erreparatu behar die hizkuntz gaitasunaren eskurapena baldintzatzen duten aldagai sozio-kulturalei.
|
|
Metodo batzuek —honela gure autorea— ikasteari buruzko teoria psikologikoak hartu zituzten abiapuntu, nahiz eta teoria horiek, berez,
|
hizkuntz
ikas irakaskuntza azaltzeko bereziki sortuak ez izan, ikuspegi orokorragoarekin baizik261.
|
2011
|
|
Larringan, L.M. (2009) Testua, testu generoa eta
|
hizkuntzaren
ikas irakaskuntza. euskera 45, 2 1zatia, 505 ISSN: .
|
2021
|
|
Badira ahozko hizkeraren lanketa egituratua egiteko ekarpenak (Vilà i Santasusana; 2004). Badaude, aldiz, joera batzuk ahozko
|
hizkuntzaren
ikas irakaskuntza beste arlo batzuetan integratzea proposatzen dutenak eta interakzioetan arreta jartzen dutenak (Nonnon, 1999), izan alderdi linguistikotik aztertzeko (Garcia Debanc, 1996), izan alderdi kognitibotik begiratzeko (Nonnon, 1996). Baita entzuteak jokatzen duen paperaren gainean ari direnak ere (Nonnon, 2004).
|