2001
|
|
Clement ek (1980) aurkezten duen bigarren hizkuntzaren jabekuntza ereduhonek garrantzi handia ematen dio ingurune kulturalari eta hizkuntz komunitateenbizitasun erlatiboari. Eredu horrek asumitzen du bigarren hizkuntzaren jabekuntzakez duela
|
hizkuntza
ikasteko gaitasuna bakarrik hartzen kontuan, baita bigarrenhizkuntza duen komunitatearekiko hartzen diren jokabide ereduak ere. Ondorioz, hizkuntzaren jabekuntzak norbanakoaren identitatearen aldaketak ere barneratzenditu.
|
2011
|
|
Bada, hizkuntza plangintza egitean, hainbat alderdi kontuan izan behar ditugula; besteak beste: errealitatea adierazteko gaitasuna eta
|
hizkuntzak
ikasteko gaitasuna. hizkuntzak hiztunen ikuspuntutik aintzatestea, beraz, elkarri loturiko hiru zirkuluak aintzatestea da; hots, hizkuntzak ikuspuntu aktibotik existitzea ahalbidetzen duten zirkuluak aintzatestea. horregatik jartzen dut" languages"" in"" ing". Ideia hori Maturana eta Varela biologo kulturalena da –zinez dira apartak– haien arabera, hizkuntzak ez dira hizkuntzak, baizik eta" languaging":
|
2012
|
|
Eta ze zerikusi du horrek
|
hizkuntzak
ikasteko gaitasunarekin?
|
2013
|
|
Mundu globalizatu honetan, eleanitza izatea ezinbestekoa da lanbide askotarako. Multinazionalek hizkuntza bat baino gehiago menperatzea eskatzen dute kontratatzeko orduan, eta oso baloratzen da hainbat
|
hizkuntza
ikasteko gaitasuna; batetik, lanerako oso baliagarria delako, bestetik, profesionalaren adimen gaitasuna frogatzen duelako.
|
|
gogo handia izanda ere, gutxi ikasten duenik ere badago. Ez dakigu zeren araberakoa den
|
hizkuntzak
ikasteko gaitasuna: neur dezakegu, antzeman dezakegu pertsona batzuentzat besteentzat baino errazagoa dela, baina ez dakigu zergatik.
|
2015
|
|
Hil zela ehun urte bete ziren 1982an, eta aitzakia horrekin heltzen zion gaiari Izagirrek. Borrowen soslai abenturazalea eta
|
hizkuntzak
ikasteko gaitasun berezia nabarmendu ondotik, euskaldunoi buruz Borrowek idatzitakoei ipini zien arreta. Haietako batzuk jaso ondoren, euskarari buruzko Borrowen iritziak azpimarratu zituen.
|
2018
|
|
Haurtxo babesgabeak ez du gaitasunik bere kasa elikatzeko, eta amarik gabe ezin du iraun. Lehenengo egun eta hilabeteetan haurrek negarra dute adierazpide eta,
|
hizkuntza
ikasteko gaitasuna garatu ahala, esan ohi duten lehenengo hitza munduko hizkuntza guztietan ia berbera da: " ama".
|
|
Haurtxo babesgabeak ez du gaitasunik bere kasa elikatzeko eta amarik gabe ezin du iraun. Lehenengo egun eta hilabeteetan haurrek negarra dute adierazbide eta,
|
hizkuntza
ikasteko gaitasuna garatu ahala, esan ohi duten lehenengo hitza munduko hizkuntza guztietan ia berbera da: " ama".
|
|
Problema, batez ere, soziolinguistikoa baita: hizkuntza gutitu bat hedatzeko eginahalean, hizkuntza berrian xarmanki moldatuko direnekin batera nahitaez hizkuntza hori ikasiko dute
|
hizkuntzak
ikasteko gaitasunik ez edo gaitasun mugatua dutenek, natiboekin ibiltzeko aukerarik ez dutenek, giro itogarriki erdaldunean bizi direnek, ergatiboa ongi sekulan erabiliko ez dutenek... Eta guzien eginahala da, nire ustez, eskertzekoa.
|