Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Irakaslerik onena, berriz, beharra omen da horelakoetan: beharrak eragindako hizkuntza ikasten ez duen gutxi baitago munduan. Aldiz, beharrizan hori gabe, xede hizkuntza ezin da gizarteko komunikazio esparru naturaletan behar bezala txertatu eta landu.
2005
‎hizkuntza bakoitza, historia eta kultura jakin bat duen giza-talde batekin eta batean erreala den unetik, eta hau honela da beti, ezinezkoa da pentsatzea hizkuntza ezberdinen artean erabateko esanahikidetasuna egon daitekeenik ere. Hizkuntzak ez dira informazio objektibo hutsen transmisiorako bitartekari neutralak eta, zentzu honetan," lurreko hizkuntzen estudioak", era batera edo bestera," gizadiaren pentsamenduen eta sentsazioen historia unibertsala" islatzen duela esan dezakegu165 Horrela, bada, bestelako hizkuntzak ikasterakoan ez ditugu tresna erabilgarriak bakarrik eskuratzen, baizik eta baita ere errealitatea bera aztertzeko eta ulertzeko beste hainbeste era: " Hizkuntzen aniztasunari esker, berehala eta guretzat, handitu egiten da munduaren aberastasuna eta bertan ezagutzen dugunaren aniztasuna" 166 Aniztasun linguistikoaren ikerketa sinkronikoa eta diakronikoa, modu honetan, gizakiaren ezagutzarako eta baita beronen formaziorako ere ezinbestekoa den bitarteko bihurtzen da.
2007
‎Alderdi soziokulturalaren aipamena ere hor dago, euskararen dimentsio kulturala, Hizkuntza ikastea ez da hizkuntza honen zeinuez jabetzera mugatzen; horiek bere barnean daramatzaten eduki kulturalak ere bereganatzea eskatzen baitu. Kultura ere ikasten da hizkuntza bat ikastean.
2008
‎Anekdotak argi erakusten du Azkue, bere forma dorpeak gorabehera, kosmopolitagoa zela axalgaineko dotoreziara mugatzen ziren señoritoak baino. Azkuerentzat toki batera joan eta bertako hizkuntza ikasten ez saiatzea ulergaitza zen. Eta beti ahalegindu zen munduko hizkuntzak lantzen.
‎Miguel Siguánek ‘Bigarren hizkuntzaren eskuratze goiztiarra’ liburuan dioenez, “bigarren hizkuntza bat lehenengoarekin batera ikasteak gaitasun bikoitza sortzen du, bizitzako beste garai batzuetan lortzea oso zaila dena”. Bestalde, aldi berean bi hizkuntza ikastea ez da hizkuntza bakar baten ikaskuntzaren oso desberdina, “bi hizkuntzatan hitz egiten ikasten duten haurrei buruzko azterketa guztiek adierazten dute ikaskuntza haur elebakarren modu berean eta etapa berdinetan egiten dela”, dio autoreak, “desberdintasun bakarra da haur elebidun batean hizkuntza batean egindako edozein aurrerapenek eragina izan dezakeela beste hizkuntzan e... Hasieran, hizkuntzak nahasteko joera izan dezakete, baina denborak aurrera egin ahala, arazo hori desagertu egiten da.
‎Baldak Euskara Filologia ikasi zuen. " Haurra zarenean hizkuntzak ikasterakoan ez duzu hanka sartzeko beldurrik ez lotsarik, hizkuntza modu naturalean ikasten duzu, konplexurik gabe. Aldiz, helduak garela edozein hizkuntza ikasten hasten garenean esfortzu asko egin behar izatearen, zailtasunaren eta dirua gastatzearen sentsazioa dugu.
2010
‎Metodologia eta baliabideen hausnarketa eskatu du, Europako beste herrialdeetan bezala, bi, hiru edota lau hizkuntza menperatu behar direlako. Hizkuntza ikasteko ez dira ordu gehiago sartu behar esan du, Hizkuntzak tresna izan behar du gaiak ikasteko eta ez hizkuntza bera ikasteko.LEHEN SEKTOREAArrantza eta nekazaritzan bere alderdiaren arduradun da Benjamin Atutxa. Lehen sektorea oso gaizki ikusten duela aitortu du, izugarrizko laguntza izan arren.
‎Imagen: CONSUMER EROSKI Hizkuntzak ikasteko ez da beharrezkoa akademia batera joatea edo irakasle partikular bat kontratatzea. Internetek aukera eman die hizkuntza ikaskuntzan interesa duten askori zalantzak argitzeko, ezagutzak indartzeko edo beste hizkuntza batzuetako erabiltzaileekin praktikatzeko.
2013
‎Baina nor da hemen diskriminatzen ari dena? Ez du norberak bere burua diskriminatzen bertako hizkuntza ikasten ez duenean. Garai batean euskara ikasteko zailtasunak egon ziren arren, gaur egun aukerak egon badaude (Mankomunitatearen diru laguntzarekin gainera). Larunblai ri dagokionez, Sakanako Mankomunitateak ereduko ikasleak" diskriminatu" dituela kritikatu da. Baina ez dituzte gurasoek eurek diskriminatu ereduan matrikulatzean?
2015
‎Elebakarrekiko aldaketarik badea? Azken hamarkadan garatu dien teoriek diotenbezala (Cummins 1983, Dalgalian 2000, Hagege 1996) bi hizkuntzetan ikasteak ez du eragintxarrik ekartzen, molde egokian egina baldin bada, eta are gehiago, bigarren hizkuntza batenikasteak lehena indartzen du, eta gaitasun kognitibo berezi batzuk gehiago garatzen dituondotik, beste ikaskuntza batzuentzat eraginkorra izanez. Gu ere ideia hauekin bat gatoz, pentsatzen dugu hasteko ez diola bigarren hizkuntza baten ikasteak gaitasunik kentzen lehenari, eta ikusiko dugu ze heinetaraino egiaztatzen ditugun teoria hauek bildu emaitzekin.
‎Ikasle gorrek zeinu hizkuntzaren interpreteak eskatu dituzte klaseei eta laguntza teknikoei jarraitzeko Besteak beste, ikasle horiek zeinu hizkuntzako interpreteak eskatzen dituzte eskolei jarraitu ahal izateko. Gaur egun, ikastetxeek ez dute betebehar hori, hizkuntzak ikastea ez baita araututako prestakuntza. Horri dagokionez, Pilar Escabiasek, Alacanteko Unibertsitateko Hizkuntza Goi Mailako Ikastegiko irakasleak, kezka agertu zuen, behar adinako laguntzarik ez zuenez, ikasle gorenek beste hizkuntza batzuen azterketa alde batera utzi eta «atzerriko herrialdeetan ikasteko, lan bat aurkitzeko edo bertan sustatzekoa» ikasteko.
2016
‎Hala hobeki zitaikela sinetsirik, hango biztanle xehe ainitzek betetzen omen dute boteretsuen errana. Janari eta soinekoen erosteko ahal guti dutenentzat hizkuntzen ikastea ez da lehentasun bat. Halere, elektrikarik ez den lekuetan telebistarik ez baitute ikusten ahal, bertako hizkuntzak bizirik omen dirau.
2017
‎Bazela lehen hainbeste haur, badela oraino han edo hor gure etxaldetan. Ez zutela arras oraikoen euskara lehengoek, izan dela bitartean gure hizkuntza ikasi ez dutenen belaunaldia. Etxaldetan eta auzoen artean eskuratu zutela askok jakitate beroa, ikasbide luzetan biltzen ahal dutela oraikoek erakaskuntza ofizialaren jakitate hotza...
2019
‎Hasieran ez zuten arreta askorik jartzen euskararengan, baina dagoeneko hasi dira galdetzen' hau nola esaten da euskaraz?' eta horrelakoak". Hizkuntzak ikasi ez ezik, baserriko lanak ere ezagutu dituzte Sakonako bizilagun berriek. " Ioritzek eta Mitxelek asko erakutsi digute baserri kontuez.
2023
‎Bada, iritsi berriak diren eta euskara ama hizkuntza ez duten ikasle oro, hizkuntza eta kultura testuinguru berrian murgiltzeko, ezinbesteko premisa da murgiltze eredua. Izan ere, oinarrian hizkuntza ikastea ez ezik, murgiltze ereduak motibazioa ere jartzen du hezkuntza prozesua bideratzeko ardatz gisa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia