Emaitzak: 5
2009 | ||
Emaitza horri beste 1,5 puntu gehituko zaizkio laguntza horietakoren bat inoiz jaso ez duten eskatzaileen kasuan. Frantsesa eta alemana unibertsitarioentzat Ministerioaren beka honi esker, 1.300 ikaslek jaso ahal izango dute aurten 1.700 euroko laguntza, | hizkuntza horiek hizkuntza ofizialak diren edozein herrialdetan frantsesezko edo alemanezko doako ikastaro bat finantzatzeko. 2009ko uztailaren 1etik azaroaren 30era bitartean egin behar den ikastaroak hiru aste iraunen du gutxienez, eta astean gutxienez 15 eskola ordu izanen ditu. | |
2011 | ||
Hiztun gehiago egotean, errazagoa da hizkuntza mantentzea. Baina sarri migrazio | hizkuntza horiek hizkuntza gutxitu izaten dira harrera lurraldean, eta, askotan, sare sozial oso txikietara edo familia inguruko harreman sareetara mugatzen da haien erabilera. Izan ere, maiz eskola edo administrazioa bezalako eremu publikoetan estatuen aldetik hizkuntza hauek sustatzeko egiten diren ahaleginak hutsaren hurrengoa izaten dira. | |
2012 | ||
euskara hizkuntza publiko bihurtzearekin erabilera orokorrerako hizkuntza bat, talde etniko batera edo gizarteko arlo jakin batzuetara soilik mugatzen ez dena (Woolard 2008; Gal eta Woolard 2001). Euskararen eta katalanaren inguruko mugimenduen kasuan, | hizkuntza horiek hizkuntza publiko bihurtzea izan da, neurri handi batean, hizkuntzaren normalizazioaren esanahia. Bi hamarkadatik gorako tarte honetan aldian aldian egin izan diren kaleneurketei esker, zenbait argazki ditugu, eta alderatu egin ditzakegu. | |
2020 | ||
neologismoei eman zieten lehentasuna, nahiz maileguak ere ez zituzten guztiz baztertzen. Hala gertatu ohi da, bestalde, arlo guztietan erabiltzeko egoki izango den aldaera garatu nahian ari diren hizkuntzetan (Kloss ek (1952) ‘Ausbau’ Sprache deitu zituenetan); areago oraindik | hizkuntza horiek hizkuntza nagusitik oso urrun badaude lingustikoki (‘Abstand’ Sprache). Baina jokabide garbizaleak dituen arriskuez ere jabetzen ziren: | |
neologismoei eman zieten lehentasuna, nahiz maileguak ere ez zituzten guztiz baztertzen. Hala gertatu ohi da, bestalde, arlo guztietan erabiltzeko egoki izango den aldaera garatu nahian ari diren hizkuntzetan (Kloss ek (1952) ‘Ausbau’ Sprache deitu zituenetan); areago oraindik | hizkuntza horiek hizkuntza nagusitik oso urrun badaude lingustikoki (‘Abstand’ Sprache). Baina jokabide garbizaleak dituen arriskuez ere jabetzen ziren: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza horiek | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza horiek hizkuntza | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |