Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎hain zuzen. Hala ere, hizkuntza horrek baditu bere, akatsak?, bere auzi arazoak... Hala nola, gehiegikeria, debaldekeria, gauzak modu opakoan ematea, edukia modu zuzenean ez ematea, formak edukiaren aurretikjartzea, etab. Edota astunegia, erritmo gutxikoa, hitz jariotsua... gerta daiteke.
‎Euskarak komunikaziorako tresna baliagarria izan behar du. Herritar batek hizkuntza bat ez mantentzea eta hurrengo belaunaldiari ez uztea aukeratzeko arrazoiak izateak, ez du zerikusirik berak hizkuntza horrekiko duen gutxiespenarekin, baizik eta sentimendu pragmatiko batekin, zeinak hizkuntza honen gaitasuna eta erabilera, nagusitzat hartzen den beste hizkuntza baten erabilerarekin konparatzen duen.
2002
‎Gutxitan aipatzen da Marokoko herritarren %50 edo %60 tamazight hiztuna dela (gobernuarena da kalkulu apalena eta altuena hizkuntzalariena). Izugarrizko nombrea da hori, gero hizkuntza horrek duen onarpen ofizialarekin alderatuta. Marokoko hizkuntza ofiziala arabiera estandarra da.
2006
‎Lehen Hezkuntzako dekretu proiektua Estatuko Eskola Kontseilura bidaliko da orain, eta 3.305 eskola ordutan banatzen ditu irakasgai guztiak sei ikasturteetan (bi urteko hiru ziklo), indarrean dagoen araudian ezarritakoak baino 20 gehiago. Komunitateek beren portzentajeekin osatuko dituzte programak (%35 berezko hizkuntzarik ez dutenek eta %45 hizkuntza hori dutenek). Lehen zikloa 1.085 ordukoa da, bigarrena 20 ordukoa (1.120 ordu) eta hirugarrena 1.100 ordukoa.
2009
‎Halaber, Anduezak hainbat zehaztapen egin ditu: Euskarazko hezkuntza prozesu osoak hizkuntza hori du oinarrizko kultura erreferentziatzat. Printzipio horretan oinarritzen da eredua:
2010
‎Azken urteetan ingelera da gure bidaien motorra. Hizkuntza horrekin badugu nolabaiteko erronka, eta opor garaia berau praktikatzeko aitzakia ezin hobea dela iruditzen zaigu. Hori eta beste arrazoi batzuk bide, lehendik ere ezagutzen genuen Irlandara itzuliko ginela erabaki genuen.
‎Europako Batasuneko gutxiengoen talde linguistikoak hobeki ezagutzearren, Batzordeak azterketa bat egiteko agindu zuen, EuroMoSAiC. ziren hizkuntzen statusaren adierazle eta ezaugarri horiek besterik ez zuten eragiten ondorio juridikorik. deklarazioak sailkapen horrekin hautsi eta horien gaineko ezaugarri bat erabili zuen: berezko hizkuntza. horren arabera, hizkuntza baten berezkotasuna adierazten zuen, lurralde zehatz batean hizkuntza horrek duen antzinakotasun edo historikotasuna, baina ofizial gisa aintzatetsitako beste hizkuntzen aldean, berezko hizkuntza izateak ez zion ezer eransten. bestalde, deklarazioaren arabera eskubide indibidualak eta kolektiboak banaezinak eta elkarren mendekoak dira, hau da, hizkuntza eskubideen dimentsio indibiduala eta kolektiboa ezin dira bereizi. gainera, elkarren osagarri dira hizkuntza komu...
‎Jakinen egitekoa, eta beste askorena, beti izan zen hizkuntzaren maila kulturala gora bultzatzea, bai hizkuntzaren baitatik, eta bai hizkuntza horrek zuen gizartetik, hiztunen aldetik. Hizkuntza trebatzearen arazo horretan, garbi ikusi genuen terminologiaren garrantzia.
2011
‎Hizkuntza bat baino gehiago erakusteko muga bakarra baliabide falta da, izan pertsonalak izan ekonomikoak. Horrez gain, ikasleek hizkuntza horrekiko duten harreman emozionala ikasketarako balazta edo motibazioa izan daiteke?. –Hizkuntza bat baino gehiago erakusteko muga bakarra baliabide falta da?, Berria,.
2012
‎6 Hizkuntzaren erabileran hiztunak hizkuntza horretan duen erraztasuna eta harreman sareak erabakigarriak dira. Hiztun asko, batez ere gazteak, euskaldun berriak dira.
‎Hizkuntzaren erabileran hiztunak hizkuntza horretan duen erraztasuna eta harreman sareak erabakigarriak dira. Hiztun asko, batez ere gazteak, euskaldun berriak dira.
‎perpausaz gaindiko gramatika (gramática transoracional) nahiz elkarrizketaren analisia (análisis de la conversación) izendapenak eman izan zaizkio. Hizkuntza jakin bateko testuak ditu azterkizun; hau da, hizkuntza horrek dituen gramatika arauetan oinarriturik, perpausaren muga gainditzen duten gertakizunak ditu aztergai: hitzen ordena, elipsia, topikalizazioa, numerazioa, anafora, diskurtso antolatzaileak, etab. Hortik datorkio perpausaz gaindiko gramatikaren izendapena ere (Casado Velarde 1993:
‎• Hizkuntzaren erabileran, hiztunak hizkuntza horretan duen erraztasuna, harreman sareak eta erabilera eremu erabakigarriak ezinbestekoak dira. Hiztun asko, batez ere gazteak, euskaldun berriak dira.
2014
‎Jarrerek euskararen ikaskuntzan eta erabileran badutela zuzeneko eragina baieztatu zuen. Beraz, gazteen euskararen ikaskuntza eta erabilera, eurek hizkuntza horrekiko duten jarreren araberakoa izango da.
‎Euskara existitzen da, eta gu hizkuntza horren parte gara. Hizkuntza hori duen herri (errealitate) bat. Gaztelera ere badugu, noski, baina jatorrizkoa euskara da.
2015
‎Hizkuntzaren egoera herrialdeaz kanpo. Kasu honetan diasporan hizkuntza horrek duen indarra neurtzea litzateke.
‎beste ordu erdian gaskoierazko klaseak ematen dira, hizkuntzaren ikasteko. Beste hizkuntza batzuei buruz pentsatu da, nola portugesa, jende asko hizkuntza hori duena bizi baita kostaldean, BAB aldean bereziki.? 123
‎3 Mezu hau zeini zabaltzen ari garen kontuan hartu behar dugu, eta euskararekiko beste ardatzetako bat, asko hitz egin da gaur ezagutza eta erabilera datuei buruz, baina motibazioa eregarrantzitsua da, eta orduan oso ondo jakin behar dugu zeinekin hizketan ari garen, batez ereinteres komunak bilatu nahi baditugu, zein den daukaten motibazioa euskararekiko edo ezduten. Agian oso ekologistak sentitzen dira eta ez dute hizkuntzak horrekin duen lotura ulertzen. Agian, lotura horiek bilatzen, hizkuntzekiko kezkara ere beste jende bat, beste erakundeedo talde batzuk ekartzea.
2017
‎Finlandian esaterako, planteamendu malgua dute: edozein lekutatik etorkinak datozenean, ikasle berriari galdetzen diote zein den bere ama hizkuntza, eta hiruzpalau haur baldin badituzte hizkuntza hori dutenak, hizkuntza horretako maisu maistra bidaliko dute eskolara. Ama hizkuntzan eta bertako hizkuntzan gaitasun maila ona lortzea eta batetik bestera gertatzen diren trantsizioak baloratzea dute abiapuntu".
2019
‎Sinplekeriatan erori gabe, asko dira, noski, herrialde bateko biztanleek atzerriko hizkuntzak jakitean eragin dezaketen faktoreak, baina ezin albo batera utzi ikus entzunezkoak itzultzerakoan egiten diren hautuak. Denbora askotxo pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ezin uka ordu horiek beste hizkuntza bat entzuten pasatuko bagenitu, ulermenak eta, oro har, hizkuntza horretan dugun mailak nabarmen egingo lukeela hobera. Egia da Netflix eta antzeko plataforma digitalek hizkuntza gosez bizi garenontzat mundu berri zoragarri bat ireki dutela, eta hizkuntzak praktikatu nahi dituenak, norbere hautua egitea besterik ez duela.
‎Sinplekeriatan erori gabe, asko dira, noski, herrialde bateko biztanleek atzerriko hizkuntzak jakitean eragin dezaketen faktoreak, baina ezin albo batera utzi ikus entzunezkoak itzultzerakoan egiten diren hautuak. Denbora askotxo pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ezin uka ordu horiek beste hizkuntza bat entzuten pasatuko bagenitu, ulermenak eta, oro har, hizkuntza horretan dugun mailak nabarmen egingo lukeela hobera. Egia da Netflix eta antzeko plataforma digitalek hizkuntza gosez bizi garenontzat mundu berri zoragarri bat ireki dutela, eta hizkuntzak praktikatu nahi dituenak, norbere hautua egitea besterik ez duela.
2020
‎Jakintza arlo baterako diskurtso berezitua eta terminologia lantzeak, ordea, ezinbestean ekarri ohi du garbizaletasunaren eztabaida: maileguz hartu behar dira terminoak ala hitz berriak sortu hizkuntza horretarako dituen arauak baliatuz. Euskarari dagokionez, Larramendiren Hiztegitik hasita, ez zaigu jokabide baten eta bestearen aldeko adibiderik falta (ikus, esaterako, Villasante 1988, Azkarate 1997, Hualde eta Zuazo 2007).
‎Jakintza arlo baterako diskurtso berezitua eta terminologia lantzeak, ordea, ezinbestean ekarri ohi du garbizaletasunaren eztabaida: maileguz hartu behar dira terminoak ala hitz berriak sortu hizkuntza horretarako dituen arauak baliatuz?
2022
‎Santxak, kalean ibilzaleagoa eta ibiliagoa izanik, galtzerdi batzuk hartu zituen eskuan eta galde egin zion mutilari, hazpegi ederrekoa berau, eta ile kixkur kixkurrekoa, nahiz beltz beltza izan, ezpain gorrikoa eta hortz zurikoa, jaioterriaz. Nongoa zen galdetzean, Senegalgoa zela ihardetsi zion mutilak eta Santxak" olof" ahoskatu zuen, bai baitzekien herrialde hartako askok hizkuntza hori zutela mintzaira. Mutilari begiak argitu zitzaizkion, eta ez gutxiago Dultzineari, Santxa zakarraren ezagutzaz jabetzean.
2023
‎Hala adierazten du Giles, Bouhris eta Taylor-ek garatu zuten Hizkuntza komunitatearen bizindar etnolinguistikoaren teoriak (Giles et al. 1977). Teoria horren arabera, hizkuntza komunitatearen bizindarra hizkuntza horrek duen estatusak, balio demografikoek eta babes instituzionalak zedarritzen dute (Giles et al. 1977, 309).
‎Hizkuntza horretan bizi eta pentsatzen duten hiztunak. Dakizkiten gainontzeko hizkuntza guztiekin alderatuta, berezkoa duten hizkuntza hori dute erraztasunik handieneko adierazpide. Berezko hiztunek ardatz duten hizkuntza bihurtzen dute inguratzen dituen errealitatearen ulerbide eta beren hausnarketak arrazoitzeko mintzabide:
‎Berezko hiztunek ardatz duten hizkuntza bihurtzen dute inguratzen dituen errealitatearen ulerbide eta beren hausnarketak arrazoitzeko mintzabide: bere berea duten hizkuntza hori dute beren kolkorako barne mintzo eta gogoetarako tresna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia