2007
|
|
Kanadako Cape Breton Unibertsitateko Peter Macintyre psikologoak bigarren hizkuntzan ez du zertan gutxiagotua izan komunikatzeko gogoaz eman zuen hitzaldia. Aukera da hitz gakoa; ez dago egun jakin bat bigarren hizkuntza ikasi duen ikaslea
|
hizkuntza
horretan komunikatzen has dadin, azterketa gainditu eta hurrengo egunean ez da hasten ikaslea komunikatzen. Ikaste prozesuan mila aukera ditu eta ikasleak berak hamaika arrazoirengatik berak erabakitzen du noiz erabili hizkuntza hori eta noiz ez.
|
|
Hiztunaren jarrera hori hobeto azaldu nahian Peter Macintyre irakasleak helikopterotik paraxutarekin jauzi egiten duen hasiberriaren adibidea jarri zuen bigarren hizkuntza ikasleak
|
hizkuntza
horretan komunikatzeko aukera bakoitzean sentitzen duena azaltzeko. Paraxutista hasiberriak jauzi egiteko gogo bizia du, baina aldi berean, salto egitetik zenbat eta gertuago orduan eta larriago dago; nahi du, baina beldur da.
|
|
Kanadako Macintyre psikologoak azpimarratu zuen gehiago erabili liratekeela teknika psikologikoak norbanakoaren motibazioa aztertzeko. Izan ere, irakasleak berma dezake ikasleak hizkuntza primeran ikastea, baina ezin du ziurtatu
|
hizkuntza
horretan komunikatzeko gogoa izatea.
|
2009
|
|
–Hizkuntzak gizadi osoaren ondare publikoa dira, nehor ez da haien jabe?.
|
Hizkuntza
horretan komunikatzeko indarra egiten dutenek osatzen dute hizkuntza komunitatea. Horrela, eskubidea ez da norbanakoarena, komunitatearena baizik.
|
2015
|
|
Euskararekiko motibazioa zaindu, landu eta bultzatzeko honela ulertu behar dela uste dugu: motibazioak ikasten ari zaren hizkuntza hori gertu sentitzea dakar, zurea balitz bezala sentitzea; eta, aldi berean, balio afektiboa handitzea eta estutzea motorra da ikasten ari zaren
|
hizkuntza
horretan komunikatzeko, hau da, motibazioak indarra eta kemena ematen dizkizu ikasten ari zaren hizkuntza erabiltzeko. Dena dela, artikulu hau ahozkoaren ingurukoa denez, guk motibazioari garrantzia ematen diogulako, hainbat puntu, sakondu gabe, aipatu baino ez ditugu egingo.
|
2019
|
|
Bestalde, arrunta da elebidunek gaitasun maila ezberdindua izatea gizarte bizitzako alor (domain, jardungune, erabilera eremu) ezberdinetan. Oro har, gaitasuna erabilera maiztasunarekin garatzen delarik, arrunta da elebidunak hobeto moldatzea Hx hizkuntzan
|
hizkuntza
horretan komunikatu izan diren eremuetan eta hobeto moldatzea Hy hizkuntzan nagusiki edo soilik bigarren hizkuntza horretan komunikatu izan diren jardunguneetan (Grosjean, 2015).
|
|
Bestalde, arrunta da elebidunek gaitasun maila ezberdindua izatea gizarte bizitzako alor (domain, jardungune, erabilera eremu) ezberdinetan. Oro har, gaitasuna erabilera maiztasunarekin garatzen delarik, arrunta da elebidunak hobeto moldatzea Hx hizkuntzan hizkuntza horretan komunikatu izan diren eremuetan eta hobeto moldatzea Hy hizkuntzan nagusiki edo soilik bigarren
|
hizkuntza
horretan komunikatu izan diren jardunguneetan (Grosjean, 2015).
|