Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Zenbat eta handiagoa izan hizkuntza jakin bateko hiztunen proportzioa eskualde jakin batean, orduan eta sendoagoak izango dira harreman linguistikoen sareak eta orduan eta aukera gehiago izango ditu gutxiengoaren hizkuntzak talde barruko komunikazioetan erabilia izateko egoera pribatu eta erdi publikoetan. Gutxiengoaren hizkuntzaren bat erabiltzen duten taldeek, kide dezente eta sare sendoa baldin badituzte eskualde jakin batean, beren hizkuntza esparru publikoetan erabiltzeko modua izan dezakete, esaterako, dendetan edota negozioetan, eta litekeena da gobernuaren zerbitzu batzuk gutxiengoaren hizkuntza horretan ematea ere lortzea (Bourhis, 1979). Hizkuntza komunitate baten bizindarrak onurak izan ditzake talde horrek gehiengoa izatea lortzen badu eskualdearen barruko eremuren batean edo jurisdikzio politikoa lortzen badu (esaterako, probintzia edo udalerri izatea), eta kalteak izan ditzake taldea hirietan edo eskualdean sakabanatuegi baldin badago.
2009
‎Gurasoengandik seme alabengana transmititzen ez den hizkuntza, bertsolariak kantatuko lukeenez, segur da hilotza. Egia da irakaskuntza sistema eta helduaroko ikaskuntza ere giltzarri direla hizkuntzaren transmisio betea gerta dadin, baina gurasoek hizkuntza bat jakin eta familiako bizitzan seme alabei transmititu ordez ezkutuan gordetzen baldin badute, bistan da hizkuntza horrek eman beharrekoak eman dituela. Zeren ezkutuan gordetzen den hizkuntza inolako baliorik eta abantailarik aitortzen ez zaiolako gordetzen baita.
2011
‎azal ezazu batere irakasten den ala ez; ea soilik hizkuntza ikasgai modura irakasten den ala gainerako ikasgaiak irakasteko ere erabiltzen den. Azkenik, hizkuntza horren inguruan ematen den informazio guztia kontuan hartuta, saiatu zaitez asmatzen zer nolako irakaskuntza ereduak dauden hizkuntza horrentzat (murgilketa, mantentzea, azpiratzea?).
2012
‎Zeharbidea Mundu osoko unibertsitateek ematen dituzten doako on line ikastaroak gero eta gehiago dira. Prestakuntza zenbait astez luzatzen da, kasu batzuetan aldez aurretik ikasgaiarekin zerikusia duen prestakuntza eskatzen da, beste batzuetan ingelesa jakin beharra dago, ikastaroak hizkuntza horretan ematen baitira, eta gehienek ikasle guztiek proba berdinak gainditu behar dituzte, prestakuntza aldia arrakastaz bukatu ondoren ziurtagiria jasotzen baitute. Ondoren, atzerriko unibertsitateetan eta gure herrialdeko zentroetan ikasteko aukerak azaltzen dira.
2013
‎Euskara eta Euskal Literaturan. Ordea, ikastetxeek eskumena dute beste irakasgai batzuk hizkuntza horretan emateko, eta Uriartek eskatu die haien «errealitatearen» arabera eskumen hori baliatzeko. Hezkuntza Sailak ikastetxeen artean «gogoeta» sustatu nahi du, eta gaur egun autonomia hori garatu duten ikastetxeak daudela gogorarazi zuen Uriartek.
2014
‎Bitartean, aita Villasantek akuilaturik lapurtar klasikoan jarri zi tzaigun Federiko Krutwig heleniko euskara mota batean, Miran de kutsatua izan zen eta gipuzkera osotuan idatzi olerkiak alda tuxe eta hik ere bide horretatik euskara aberastu huen; behin eleberri bat hizkuntza horretan eman nuen.
2017
‎(Lezoko nerabeak, 16 urtekoak) lehenengo arrazoia, beraz, prestigioarekin lotuta dago: guay izatearekin. ulertu daiteke gaztelaniaren bidez mutilek estatus berezia lortuko luketela eta horregatik gaztelaniaz egiten dute hizkuntza horrek ematen dien balore sinbolikoa handitzeko nahian. Mutilak botere estatus batetik abiatzen direnez, gaztelania erabiltzeak ez die ekartzen arazo handirik. lezo eta pasai donibaneko nerabeek maiz jasotzen dute euskara erabiltzeko agindua, baina, mutila izateak mutilei ematen dien posiziotik errazagoa dute agindu horri aurre egitea, batez ere, haurrei eta transmisioari oso lotuta dagoen agindua dela konturatzen direlako. neskak, ordea, beste posizio batean daude, eta gainera, etengabe ikusi dugun bezala euskararen transmisioaren ardura emakumeengan ardaztua jarraitzen duenez, euskaraz egitearen agindua propioago sentitzen dutela pentsatu daiteke. bigarren arrazoia, aisialdiko praktiken lotuta dator, batez ere, kirol praktikekin.
‎guay izatearekin. Ulertu daiteke gaztelaniaren bidez mutilek estatus berezia lortuko luketela eta horregatik gaztelaniaz egiten dute hizkuntza horrek ematen dien balore sinbolikoa handitzeko nahian. Mutilek botere estatus batetik abiatzen direnez, gaztelania erabiltzeak ez die ekartzen arazo handirik.
2020
‎• Euskara kexarekin eta aldarrikapenarekin lotzeak hizkuntza horretan ematen den komunikazioa" nabarmenagoa" gertatzea ekar dezake," gogorragoa"," aldarrikapen plus subjetiboa" izatea, etab.
2021
‎katalanezko eskaintza. Izan ere, hizkuntza horretan ematen ditu aspalditik TVEk makina bat saio. Oriol Nolis Kataluniako RTVEko zuzendariak iragarri duenez, gainera, urtarriletik aurrera La2 kateko larunbat gauetako filma katalanez emango dute; katalanera bikoiztuta, alegia.
2022
‎Kataluniako Auzitegi Nagusiak hamabost eguneko epea eman zion atzo Generalitateari gutxienez eskolen %25 gazteleraz ematera behartzen duen ebazpena «berehala» ezartzeko ikastetxe guztietan. Epaileek Kataluniako Hezkuntza kontseilari Josep Gonzalez Cambrayri eskatu zioten bi asteko epean «argibideak emateko eta egiaztapen bermeak ezartzeko» ikasle guztiek «modu eraginkor eta berehalakoan» jaso ditzaten gazteleraz ikastorduen %25 Horrek esan nahi du, gaztelerazko ikasgaia hizkuntza horretan ematez gain, beste oinarrizko ikasgairen bat ere gazteleraz jasoko dutela ikasleek.
2023
‎Baina sustatu behar da Matematika edo beste irakasgai batzuk ere hizkuntza horretan ematea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia