Emaitzak: 8
2004 | ||
Horrenbestez, eskolan bigarren hizkuntza gisa ikasten den mintzairak ez du berez identitate izaririk garatzeko aukera sendorik eskaintzen ikaslearen kultura nortasunean. Zer esanik ez, | hizkuntza hori egoera diglosikoan egonda. | |
2011 | ||
Ez baitzitzaion sekula bururatuko gisako lehentasun irizpiderik egon zitekeenik plangintzaren zer nolakoetan: hots, hizkuntzaren zerizan soziala eta kulturala zertan den jakitea garrantzitsuagoa dela, | hizkuntza horren egoera soziolinguistikoa ezagutzea baino. Bitxi samarra dirudi, ezta? | |
Katalanaren kasuak ere argi xamar erakusten du eskolak berak bakarrik ezin duela hizkuntza gutxitua indarberritu. Eskolan katalanez ikasita ere, eskolaz kanpo | hizkuntza horren egoera soziolinguistikoa ahula baldin bada, ikasleek ez dute katalanez egiten eskolatik kanpo (Galindo eta Vila i Moreno, 2009). Adibidez,, ikasleek katalanez egingo dute, baldin eta eskolaz kanpoko esparruetan hizkuntza hau erabili egiten baldin bada. | |
2014 | ||
Laburpena. Hizkuntza baten hiztunen jarrera linguistikoek eragin handia izan dezakete | hizkuntza horren egoeran eta bilakaeran, batik bat hiztun komunitateen arteko ukipena dagoen kasuetan. Ikerlan honetan, Kataluniako eta La Franja deritzon Aragoiko mugako eremu katalanduneko zenbait herritako DBHko lehen mailako nerabeen jarrera linguistikoen analisi konparatibo bat egiten da. | |
2015 | ||
Margaret Floreyk (2007) eta bere lan taldeak Indonesiako hizkuntza askoren egoera neurtzeko test hau proposatu zuen. Test honen berezitasuna da hizkuntzaren ezagutza bakarrik hartzen duela kontutan | hizkuntza horren egoera neurtzeko. Hau ulergarria da Indonesiako testuingurua aztertuz gero, eleaniztasunera ohitutako tokia izanda eta gure errealitate lehiakor eta global honetatik urrunago egonda. | |
Aztertu diren eskalen hutsune nabariena faktoreen eta faktore horien arabera ebaluatzeko tresnen zehaztapen falta da, izan ere, kasu gehienetan emandako irizpideak ez dira garbiak eta ebaluatzaileak berak bere irudipenaren arabera puntuatu behar du | hizkuntza horren egoera, horrek dakartzan arazoekin. NILS eskalak hutsune hori estali du nolabait, baina oraindik pausu gehiago eman behar dira. neurtzen duten eskalak aztertzen: | |
| hizkuntza horren egoera soziolinguistikoa ona denik. | |
2016 | ||
Hizkuntza batek Interneten presentzia ona izateak ez du ziurtatzen | hizkuntza horren egoera soziolinguistikoa ona denik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
ELKAR | 3 (0,02) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
UEU | 1 (0,01) |
Ikaselkar | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza hori | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza hori egoera | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |