Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Baina esandakoa-atzerapen nabarmenarekin Estatu espainiarraren kasuan mendebaldeko Europako Estatu-Nazioen eraikitze prozesuen ezaugarri orokorra da. Zein dira Estatu espainiarreko hezkuntza-sistemako curriculumaren ezaugarriak curriculum nazional bereziaz hitz egin ahal izateko, hots, curriculum nazional espainiarraz hitz egin ahal izateko270 Lehenik eta behin hizkuntzaz hitz egin behar da; oinarrizko mailan sei ataletatik hiru hizkuntzarekin lotuta dauden gaiak zehazten dituzte: irakurketa, idazketa eta gramatika.
2008
‎Altsasuarrak berriz, itsu-itsuan, ia han egin behar zirenen berri jakin gabe joan ziren. " Zein hizkuntzatan hitz egin behar genuen ere ez genekien" oroitzen du irribarre artean Josunek. Pozik daude, hala ere, altsasuarrak, lehen eguneko apuruak berehala ahaztu eta esperientzia bikaina izan baita han bizi dutena.
2010
‎oso gazte nintzela Frantziara jo nuen lanera, Tolosa aldera lehendabizi, haurrak txurroak bezala egiten zituen andre batek hartu ninduen apopilo.... Zein hizkuntzatan hitz egin behar zuten jakiteko besterik ez zela, emakume jehovatarrak. Aa..., Marianok, gaizki formulatutako galderaz ahantzita.
2012
‎Horrekin lotuta gaineratzen du: " gauza praktikoak hobeto ulertzeko, nire hizkuntzan hitz egin behar dut nik". Azken argudio horrek euskaldun osoentzako bakarrik balioko lukeela uste dugu.
2013
‎Egun, elebitasunaz baino gehiago, ez al litzateke eleaniztasunaz hitz egin behar? Europan, atzerriko bi hizkuntza hitz egin beharko genituzke, baina ia denek ingelesez baino ez dakite. Txikitatik ikasten hastea da konponbidea:
2015
‎ingurumena, noski, ekonomia eta gizartea. Eta gizartean, dimentsio kulturalaren erdiguneanhizkuntza bete-betean dago, beraz, erditik, ekologiaz hitz egiten badugu hizkuntzaz hitz egin behardugu. Garapen jasangarria, Iratxek aipatu digun egungo garapen ereduaren hautabide bezala planteatzen da, eta definizioz ezagunena hau da:
‎ingurumena, noski, ekonomia eta gizartea. Eta gizartean, dimentsio kulturalaren erdiguneanhizkuntza bete-betean dago, beraz, erditik, ekologiaz hitz egiten badugu hizkuntzaz hitz egin behardugu. Garapen jasangarria, Iratxek aipatu digun egungo garapen ereduaren hautabide bezala planteatzen da, eta definizioz ezagunena hau da:
2016
‎Ez naiz defendatzen ari hizkuntzari buruz hitz egin behar ez denik, liburuen inguruko elkarrizketetan, ezta gutxiago ere: hizkuntza literaturaren osagarri funtsezkoa da.
‎– Zure ustez etorkizunean zein hizkuntzatan hitz egin beharko litzateke Euskal Herrian?
‎HERRIA astekari hunek" Irakurleak mintzo" sailan zenbait iritzi agertu ditu Euskarari buruz. Lekukotasun batek ongi erakusten du nola euskara baztertua den" kortesiaren" izenean" denek ulertzen duten hizkuntzan hitzegin behar da" zion margolaritza tailer bateko erakasle edo aurkezle batek. Eta ondotik, bertze astean, bertze irakurle baten lekukotasun ber bera bere gogoeta hunekin:
‎Eta ondotik, bertze astean, bertze irakurle baten lekukotasun ber bera bere gogoeta hunekin: denek ulertzen duten hizkuntzan hitz egin behar bada, mintza gaiten ingelesez, hau baita munduan zehar erabiltzen den hizkuntza.
‎AEKan ari den eta ondoan duen kide bati, euskara praktikatzea, mintzatzea, proposatu zion nere emazteak, eta beste kide batek: " Denek ulertzen duten hizkuntzan hitzegin behar da, nahiz zuen bien arteko solasa izan"," hau toki publikoa da"," hemen Frantzian gaude". Gero, etxetik nere emazteak e-mail bat bidali du akademiara galdetuz arauak edo zerbait idatzia den hizkuntzaren inguruan, eta idazkariaren erantzuna:
‎Iñaki, zure emaztea euskaraz aritzeagatik leporatu diote" Denek ulertzen duten hizkuntzan hitz egin behar da!... Hau toki publikoa da!".
‎Errusian, ingelesez aurkitu dut nire bidea... Denek ulertzen duten hizkuntzan hitz egin behar bazuen, zure emazteak ingelesez behar zuen bere kidearekin mintzatu! Orduan ikusiko zuen nola beste frantsesdun guziek ingelesez parte hartu nahiko zuketen solasean, eta irri egiteko parada ukanen zuen gainera, ikusiz Frantsesek" ze... ze... ze..." handik," ze... ze... ze..." hemendik, zer manera irringarrian ahoskatzen duten ingelesa.
2020
‎Hizkuntza boterea da eta horretxegatik Estatuek erabaki nahi izan dute herritarrek zein hizkuntzatan hitz egin behar duten. Hizkuntza boterea da, izan ere, hizkuntza Estatuak lehenesten duen hizkuntza hitz egiten dutenentzako aukera ekonomikoa da eta hizkuntzaren erabileraren edo hizkuntza-aukeren ukazioa gatazka etnikoen arrazoi izaten da.
2021
‎“Askotan, bullying-a jasaten duten haurrek mina izaten dute eskolara ez joateko edo ondo ez daudela esaten dute. Komunikazioa funtsezkoa da, baina ez da ahaztu behar haurrei beren hizkuntzan hitz egin behar zaiela. Elkar ulertzea nahi badugu, beren testuinguruan jarri behar dugu geure burua.
‎Euskarari dagokionez, arautua duzue zein hizkuntzatan hitz egin behar den denbora guztian?
‎Badugu arriskua irudikatzeko noizbait euskal errepublika libre batean biziko garela eta errepublika horretan euskaraz hitz egingo dela, baina, niretzat, errepublika horrek gutxienez beste hiru hizkuntza hitz egin beharko lituzke: gaztelania, frantsesa eta ingelesa.
2022
‎Hau da, euskara oso presente dagoen tokian euskara normaltasun handiagoz transmititu eta ikasten da. Dentsitateak agintzen du zein hizkuntzatan hitz egin behar dugun, zer nolako hizkuntzak ikasi behar ditugun, zein testuingururi dagokion hizkuntza bakoitzaren gizarte-praktika zehatza. Indar arrotz eta ikusezina da dentsitatea, baina eraginkorra, berak agintzen baitu.
‎Idazleak dioenez, bere euskalduntasuna nola bizi ezin jakinik dabil euskalduna. «Uneoro zaude zalantzan, zeure umorearen, gogoaren eta militantismoaren arabera, aurrean daukazun pertsonari, dendari, funtzionario edo dena delakoari, zer hizkuntzatan hitz egin behar diozun, adibidez». Eta, hain zuzen ere, euskararen normaltasun eza dago egoera horren muinean, Saizarbitoriaren hitzetan.
2023
‎Jarrera horrek bide ematen du onartzeko: batetik, hiztun omnipotente bat sartzen den edozein taldek haren hizkuntzan hitz egin beharko lukeela; bestetik, ez dagoela hizkuntza gutxitua ikasteko edo ulertzeko inolako beharrik. Kasu batzuetan, jarrera supremazista hori mendeko hizkuntzarekiko edozein esposizio (hizkuntza paisaia, dokumentuak edo elkarreragin pertsonalak) haiekiko errespetu falta edo iraina dela uste izateraino hedatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia