Emaitzak: 8
2012 | ||
Horrekin lotuta gaineratzen du: " gauza praktikoak hobeto ulertzeko, nire | hizkuntzan hitz egin behar dut nik". Azken argudio horrek euskaldun osoentzako bakarrik balioko lukeela uste dugu. | |
2016 | ||
HERRIA astekari hunek" Irakurleak mintzo" sailan zenbait iritzi agertu ditu Euskarari buruz. Lekukotasun batek ongi erakusten du nola euskara baztertua den" kortesiaren" izenean" denek ulertzen duten | hizkuntzan hitzegin behar da" zion margolaritza tailer bateko erakasle edo aurkezle batek. Eta ondotik, bertze astean, bertze irakurle baten lekukotasun ber bera bere gogoeta hunekin: | |
Eta ondotik, bertze astean, bertze irakurle baten lekukotasun ber bera bere gogoeta hunekin: denek ulertzen duten | hizkuntzan hitz egin behar bada, mintza gaiten ingelesez, hau baita munduan zehar erabiltzen den hizkuntza. | |
AEKan ari den eta ondoan duen kide bati, euskara praktikatzea, mintzatzea, proposatu zion nere emazteak, eta beste kide batek: " Denek ulertzen duten | hizkuntzan hitzegin behar da, nahiz zuen bien arteko solasa izan"," hau toki publikoa da"," hemen Frantzian gaude". Gero, etxetik nere emazteak e-mail bat bidali du akademiara galdetuz arauak edo zerbait idatzia den hizkuntzaren inguruan, eta idazkariaren erantzuna: | |
Iñaki, zure emaztea euskaraz aritzeagatik leporatu diote" Denek ulertzen duten | hizkuntzan hitz egin behar da!... Hau toki publikoa da!". | |
Errusian, ingelesez aurkitu dut nire bidea... Denek ulertzen duten | hizkuntzan hitz egin behar bazuen, zure emazteak ingelesez behar zuen bere kidearekin mintzatu! Orduan ikusiko zuen nola beste frantsesdun guziek ingelesez parte hartu nahiko zuketen solasean, eta irri egiteko parada ukanen zuen gainera, ikusiz Frantsesek" ze... ze... ze..." handik," ze... ze... ze..." hemendik, zer manera irringarrian ahoskatzen duten ingelesa. | |
2021 | ||
“Askotan, bullying-a jasaten duten haurrek mina izaten dute eskolara ez joateko edo ondo ez daudela esaten dute. Komunikazioa funtsezkoa da, baina ez da ahaztu behar haurrei beren | hizkuntzan hitz egin behar zaiela. Elkar ulertzea nahi badugu, beren testuinguruan jarri behar dugu geure burua. | |
2023 | ||
Jarrera horrek bide ematen du onartzeko: batetik, hiztun omnipotente bat sartzen den edozein taldek haren | hizkuntzan hitz egin beharko lukeela; bestetik, ez dagoela hizkuntza gutxitua ikasteko edo ulertzeko inolako beharrik. Kasu batzuetan, jarrera supremazista hori mendeko hizkuntzarekiko edozein esposizio (hizkuntza paisaia, dokumentuak edo elkarreragin pertsonalak) haiekiko errespetu falta edo iraina dela uste izateraino hedatzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzan | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Herria - Euskal astekaria | 5 (0,03) |
Consumer | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza hitz egin | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |