Emaitzak: 9
2006 | ||
| HIZKUNTZEN HARREMANA ETA KUDEAKETA | |
| Hizkuntzen harremana eta gatazka | |
2009 | ||
Ez euskara ez Euskal Herria dira, zorionez, isolamenduaren harlauzapean bizi izan. Beste | hizkuntzekin harremanetan eta, gainera, beste bi hizkuntza indartsuren ondoan biziraun baldin badu, jada esan dugunez, garaian garaiko premia komunikatiboak asetzeko baliagarri izaten jakin duelako biziraun du euskarak, eta horretarako etengabe egokitzen asmatu duelako [15]. | |
2012 | ||
Horretarako, ikastetxeek euskara eta gaztelania sartuko dituzte Haur Hezkuntzan, ikasleek benetan eskura dezaten bi hizkuntzetan ahoz eta idatziz ulertzeko eta adierazteko gaitasuna. Helburua da bi | hizkuntzak harreman eta erabilera hizkuntza izatea eremu guztietan, direla pertsonalak, sozialak edo akademikoak. Aurreko idatz zatiko helburuak lortzeko, dekretu honetan ezarritako curriculum planteamenduak bere ezaugarrietara moldatu eta egokituko ditu ikastetxe bakoitzak. | |
2014 | ||
Eztabaida taldeetan eta elkarrizketetan topo egindako gazteen artean | hizkuntzarekiko harreman eta kontzientzia ezberdinak daudela konturatu naiz. | |
Eztabaida taldeetan eta elkarrizketetan topo egindako gazteen artean | hizkuntzarekiko harreman eta kontzientzia ezberdinak daudela konturatu naiz. Batzuek beraien identitateari lotuta nabaritzen dute hizkuntza; beste batzuk aldiz ez. | |
2016 | ||
Darwin beren beregi interesatu duen gai bat hizkuntza eta pentsamenduaren arteko harremanarena da, eta erantzun aski burutsua da berak engoitik ematen duena.65 Bigarren: ezohikoagoa, Darwinek bizi borrokaren terminoetan tratatzea da | hizkuntzen arteko harremanak eta hizkuntzaren barruko eboluzioa hitzen eta esamoldeen artean.66 (Eboluzioaren teoriak berehalaxe filologoengan ukan duen eragina ikusten da, eta filologook atzera Darwinengan izan dutena!) Ohargarria, orobat, hizkuntzari bizitza sozialaren ardatz gisa aitortzen zaion garrantzia, moralaren beraren oinarritzapena barne.67 | |
2020 | ||
Baina eragin positiborik ere izan da, eta horietako bat dugu, adibidez, euskarazko hainbat hedabidek inoizko kontsumorik handiena izan dutela. Nire ustez, | hizkuntzen arteko harremanak eta euskararen erabilera bera ere aldatuko dira honen guztiaren ondorioz. | |
2021 | ||
Zentzu horretan, irakasleari dagokio malgu jokatzea literaturaren kasuan, eta bidelagun izaten saiatu (IEE1, NE1). Modu berean, zerekin eta norekin ari garen lanean garbi izatea inportantea dela argitzen dute LIR1 ek nahiz IIR1 ek; hau da, oso kontziente izatea euskal literaturaz ari garela, eta ez beste hizkuntza batzuetan ekoitzitakoaz, gazteek euskal literaturarekiko duten harremana edo gaztelaniaz nahiz frantsesez ekoizten denarekikoa, haien ustetan, | hizkuntzarekiko harremana eta atxikimenduarekin gertatzen den moduan, ez baita batere berdina. Eta urrunago doaz: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 9 (0,06) |
Lehen forma
hizkuntzarekiko | 3 (0,02) |
hizkuntzen arteko | 2 (0,01) |
HIZKUNTZEN | 1 (0,01) |
Hizkuntzen | 1 (0,01) |
hizkuntzak | 1 (0,01) |
hizkuntzekin | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
LANEKI | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza harreman | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza harreman ETA | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |