2007
|
|
landugabeenak: «Soilik forma [gramatikal] horien funtzionaltasun, osotasun, argitasun eta laburtasunean aurkituko dira diferentziak hizkuntzen artean»594; eta 2) edozer gauzaren edozein hizkuntzetara itzultzeko posibilitatea, eta printzipioz edozer eta dena espresatzeko
|
hizkuntza
guztien gaitasuna, herririk landugabeenen mintzairetan ere erlijio errebelatu baten irakaspen misteriozkoenak adierazi ahal direlakoan, ikusten denez595 Ezein hizkuntzak ez du ezintasunik, baldintzak emanez gero, gauzak beste edozein hizkuntzaren tamainan adierazteko.
|
2009
|
|
Iñaki Andueza NIZEko zuzendariak adierazi du
|
hizkuntza
guztien gaitasunak hobetzearen alde daudela. Hizkuntza guztietan gaitasunak hobetzeko behar diren baldintzak bermatu behar dira:
|
|
Iñaki Andueza NIZEko zuzendariak adierazi du hizkuntza guztien gaitasunak hobetzearen alde daudela.
|
Hizkuntza
guztietan gaitasunak hobetzeko behar diren baldintzak bermatu behar dira: metodologia egokia, irakasleen prestakuntza, giza eta material baliabide egokiak eta emaitzen ebaluazioa.
|
2010
|
|
Euskal hezkuntzan lortu dena posible izan da indar asko erabili delako euskara galtze joeratik garatze joerara pasatzeko (Reversing language shift), hezkuntzaz haratagoko eremuetan ere. izatea oso zaila dela. Horrenbestez, euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten
|
hizkuntza
guztietan gaitasun bera lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
|
Euskal hezkuntzan lortu dena posible izan da indar asko erabili delako euskara galtze joeratik garatze joerara pasatzeko (Reversing language shift), hezkuntzaz haratagoko eremuetan ere. izatea oso zaila dela. Horrenbestez, euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guztietan gaitasun bera lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten
|
hizkuntza
guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
|
Euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten
|
hizkuntza
guztietan gaitasun bera lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
|
Euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guztietan gaitasun bera lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten
|
hizkuntza
guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
2011
|
|
3.1 giza zientzien ekarpenak giza zientzia guztiak eleaniztasunaren alde lirateke: hizkuntzalaritzak
|
hizkuntza
guztiak gaitasun linguistiko berdinekoak direla esango digu (Moreno Cabrera, 2000, 2010) eta haien galera giza eraikuntza kultural garrantzitsuena galtzea dela (Crystal, 2000, adibidez). Soziologiak eta antropologiak giza talde elebi/ eleanitzak deskribatu dituenean, hizkuntzarteko harreman onak eta ez hain onak erakutsi ditu; jatorriz eleanitzak diren erkidegoek, normalean bere hizkuntzen arteko elkarren eraginak orekaz mantentzen dituzte; besteetan, hizkuntza arteko desoreka (diglosia) handia denean bitartekoen (diskriminazio positiboa adibidez) beharra erakutsi du aniztasuna mantentzeko; inon ez du erakutsi, alabaina, hizkuntza batek bestea ordezkatu duen kasuetan, berea galdu duen giza taldea pozik eta lasai geratu denik; hizkuntza galerak beti agertzen dira desgrazi, murriztapen eta askotan giza taldearen marjinazio ondorioekin (ikus bestela eeBBetako hainbat indio komunitate, bere hizkuntza eta kultura galdua eta giza talde moduan deseginda erakusten duten hainbat adibide); komunitate berean ematen diren hizkuntza harremanek zailtasuna edo gatazka ekar badezakete ere, inoiz ez dira ondo konpontzen homogeneizazioaren bidetik, bat eta bakarra ezartzearen bidetik. gizataldeen garapena eta orekarako bitartekorik indartsuenetarikoak haien hizkuntza eta kulturen mantentze eta garatzea dela erakutsiko digute soziologia edota politikako ikerlariek (kymlicka, 1996). psikologiak, zer esanik ez. zientzia honek ondo erakusten du adimen nahiz afekzio mailan gizakiaren baliabiderik eraginkorrena, azken batean bere garapen osoa baldintzatzen duena hizkuntza dela; hizkuntzak egiten gaitu adimentsu eta gizakide; bestalde, psikolinguistikak garbi erakusten digu gaitasuna dugula bi, hiru eta hizkuntza gehiago ikasteko eta haiek erabiliz nortasun eta ezagutza mailarik hoberenak lortzeko.
|