2011
|
|
Erraza da konturatzen irakasleen hizkuntza prestakuntzan halako jauzi handi bat emateko baliabideak (ekonomikoak zein antolakuntzazkoak) ez daudela munduko hizkuntza gutxitudun komunitate gehienen eskura. Horrexegatik guztiagatik, murgilketa bezalako eredu bat ezartzea izugarrizko erronka da hizkuntza gutxitudun komunitateentzat, irakasleen hizkuntza prestakuntza, hezkuntza elebidunerako prestakuntza edota
|
hizkuntza
gutxituan irakasteko material didaktikoen sorkuntza ez direlako inolaz ere egun batetik bestera lortzen diren erronkak. Euskal murgilketaren adibideak erronka horren tamainaren berri ondo ematen du:
|
|
Eskolaren esparruan
|
hizkuntza
gutxituak irakasteko eta ikasteko ezarri izan diren ereduez jardun dugu orain arteko orrialde guztietan, baina ia batere zehaztu gabe programa horien atzean dauden erronka didaktikoak zein diren. Horretarako, hizkuntzen didaktikako ikerketetara jo beharra dago, iker arlo horrek eskolan gertatzen diren hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak aztertzea baitu helburutzat.
|
|
Eta mantentze programetan, ikasleak etxetik dakarren hizkuntza gutxitua irakasleak bere egiten duelako, baina hizkuntza nagusia inola ere baztertu gabe. Azken finean,
|
hizkuntza
gutxitua irakasteaz gain, hizkuntza nagusia, prestigioduna, ere jakin badakien pertsona da irakaslea, eta horrek nolabait ikasleentzako eredu bihurtzen du.
|
|
Baina aurreko atalean zehaztu dugun moduan, sarritan dialektoek nortasun karga handia izaten dute eta, ondorioz, ikasleek ikasi beharreko dialektoaren hautua kontu oso garrantzitsua bihurtzen da komunitate askorentzat. Beti ez da erraz onartzen haurrei
|
hizkuntza
gutxitua irakatsi behar dien irakasleak haurrek etxetik daramaten dialektoa ez baizik eta beste bat irakastea (Richards eta Burnaby, 2008).
|
2017
|
|
Programa hauei esker, aurrerago azalduko den bezala, hizkuntza gutxituen kasuan ere emaitza positiboak lor daitezkeela frogatu da, Euskal Herria kasu. Hala ere, hizkuntza gutxituaren komunitatearentzat erronka handia da murgilketa bezalako eredu bat jartzea, lan handia eta azpiegitura asko baititu atzean, hala nola, irakasleen hizkuntza prestakuntza, hezkuntza elebidunerako prestakuntza edota
|
hizkuntza
gutxituan irakasteko material didaktikoen sorkuntza, hauek ez baitira egun batetik bestera lortzen diren erronkak. (Manterola & Berasategi, 2011).
|
|
Hizkuntza gutxituaren komunitatearentzat erronka handia da murgilketa bezalako eredu bat jartzea, lan handia eta azpiegitura asko baititu atzean, hala nola, irakasleen hizkuntzaprestakuntza, hezkuntza elebidunerako prestakuntza edota
|
hizkuntza
gutxituan irakasteko material didaktikoen sorkuntza.
|
2022
|
|
Hala, hizkuntzaren irakaskuntza lehentasunetan dute hiru egiturek, eta, tartean, ikasmateriala babesteak duen garrantzia azpimarratu zuten. Bestalde, eskola ibilbide osoan
|
hizkuntza
gutxitua irakasteko «erronka» handia da horien hitzetan. «Erronka handia dugu bigarren mailarekin; baliabide guziak martxan ezarri behar ditugu indartzeko, besteak beste ikasmateriala sortuz», ondorioztatu zuen Kurutxarrik.
|
2023
|
|
A Language Gamification App:
|
hizkuntza
gutxituak irakasteko app baten diseinua.
|