2004
|
|
UOC ak (Universitat Oberta de Catalunya) hainbat unibertsitate eta aholkularirekin batera, Europako
|
hizkuntza
gutxituen gaian aditu direnentzat web gunea sortu nahian dabil. Adum (friuleraz «elkarrekin») proiektuaren asmoa informazio andana biltzeaz gain, Europako adituen arteko elkarlana erraztea da.
|
2008
|
|
Bertan, Christine Albanel Kultura Ministroak gogoratu zuen Kontseilu Konstituzionalak Hizkuntza Gutxituen Europar Karta onartzeari uko egin ziola Konstituzioaren 2 artikulua aipatuz. Onartu zuen hizkuntzen eta bereziki
|
hizkuntza
gutxituen gaiak ez zuela garrantzi eta toki bera Frantzian bere osagai instituzional eta politikoetan, Villers Cotterets eko Aginduaz geroztik (1539). Azken horrek legebiltzar eta auzitegiak derrigortzen zituen frantsesa erabiltzera.
|
2014
|
|
Ipar Euskal Herritik ikusita, erantzukizun zuzena du bake prozesuari emandako erantzunean eta euskararen arloan. Kultura, Hezkuntza eta Barne ministerioak kudeatzen dute
|
hizkuntza
gutxituen gaia. Bertzeak bertze, ikusi da ikastolen aurkako jazarpenarekin segitzen duen, hizkuntza gutxituekiko jarrera aldatzen duen edota, Vallsek Europako Hizkuntza Gutxituen Ituna berresteko xedea bere egiten badu, ikastolen garapena laguntzeko bidea libre uzten duen.
|
2017
|
|
Soziolinguistika aplikatuaren ikuspegitik eta euskararen biziberritzerako ezinbestekoa zaigu guraso horien erabakiaren arrazoietan sakontzea. ezbairik gabe, gurasoen praktika eta erabakiek haurren hizkuntza sozializazioan berebiziko eragina dute eta bada gai honetan sakontzeko premia (Morris & Jones, 2008: ...zkuntza gutxituei dagokienez, ikerketa gutxi egin da europan ikuspegi teoriko hori baliatuta (ibid., 127), eta euskal herriko kasuan paula kasaresek erabili du, nafarroari dagokionez, euskararen jarraipenari buruzko bere lanean (kasares, 2014). gure ikerketa diziplina soziologikoaren barne kokatzen dugu, diziplinartekotasunaren balioa eta beharra aldarrikatzen baditugu ere. gehienetan, soziologiak
|
hizkuntza
gutxituen gaiari ikuspegi kuantitatibo eta makro soziologikotik heldu dio (kasares 2014: 41). ikerketa honek, orIkerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak euskarazko murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai.
|
2018
|
|
Pertsonalki, uste dut Bertsozale Elkarteak parte hartu izan duela esfera publikoan, beste kontu bat da nola parte hartu izan duen. Bertsolari Txapelketa Nagusian, oholtza eta oholtzaren ingurua ahalik eta gehien soildu eta bertsoa erdigunean jartzearen aldeko apustua egin genuen; 2016an, Europa Bat Batean topaketak antolatu genituen
|
hizkuntza
gutxituen gaia, transmisioaren gaia eta generoaren gaia erdigunean jarrita; hainbat elkarte eta erakunderekin ari gara lankidetzan… Hori izan da esfera publikoan parte hartzeko gure modua: egiten dugunaren (eta, nahi bada, egiten ez dugunaren) bidez komunikatzea gure diskurtsoa eta gizartean daukagun kokapena zein den.
|
2020
|
|
Lehenik eta behin, eskerrak helarazi nahi dizkiet Telesforo Monzon Laborategiko lagunei. Eskerrak, noski, ekarpena egiteko egin didaten gonbidapenarengatik, baina are gehiago, egun bizi dugun testuinguruak utzi dituen ondorioetako gakoetan
|
hizkuntza
gutxituaren gaia ere kokatzeagatik. Izan ere, askotan, gehiegitan akaso, gizarteak egiturazko arazoak bizi dituenean eta etorkizuneko lehentasunak ezarri behar direnean, hizkuntzaren gaia elementu folkloriko eta apaingarrien kaxan uzteko joera dago.
|
|
Ekofeministak bizitza duinak hartuko dituen eredu batera jotzeko erabakia hartu beharraz mintzo zen, eta, zalantzarik gabe, gaur egun bidegurutze horren aurrean gaude. Eta, esan dezakegu han jasotzen ziren elementuetan errazki kokatzerik dagoela
|
hizkuntza
gutxituaren gaia. Hiru faktore azaltzen zituen:
|