2008
|
|
Zentzu horretan, legeak errealitatea ezagutzen du, denborarekin bada ere. Horrek zera esan nahi du, alegia,
|
hizkuntza
gutxituen eskolak, komunikabideak, erakundeak eta enpresak biderkatzen eta garatzen diren neurrian, goiz ala berandu, instituzio publikoen ezagupena lortzen dutela.
|
2010
|
|
ikuspuntu psikologikotik, eta eremu pedagogikoan, burutu izan diren ikerketa linguistiko didaktikoak bereziki emankorrak izan dira hezkuntza elebiduna aztertzerakoan. Kezka nagusia, hor, aipatutako" konpetentzia komunikatiboa" bi hizkuntzetan osoki garatzea da, eta, zentzu horretan, psikolinguistikak garbi azpimarratzen du
|
hizkuntza
gutxituek eskolaren laguntza gehiago behar dutela. Esan dezagun, halaber, hizkuntz konpetentzia hori guztiz garatu ahal izateko —bai zehazki hezkuntza elebidunean bai orokorki hizkuntz irakaskuntzan—, beharrezkoak direla ere jarduera psikopedagogiko interaktiboak, alegia, kognizioa eta komunikazioa integratzen dituztenak.
|
2011
|
|
3.1
|
HIZKUNTZA
GUTXITUAK ESKOLAN: HISTORIARI BEGIRADA AZKAR BAT
|
|
|
Hizkuntza
gutxituak eskolan: historiari begirada azkar bat 65
|
|
Samieraren eta otomieraren adibide hauek munduan zehar
|
hizkuntza
gutxituak eskolan txerta daitezen egiten ari diren ahaleginen halako erakusgarri txiki bat besterik ez dira. Esperientzia ezberdinak izan arren, biek ongi islatzen dute eskolan hizkuntza gutxituen irakaskuntza eta ikaskuntza abian jartzeko erronkaren tamaina.
|
|
Eskolak hizkuntza gutxituari egin diezazkiokeen ekarpenen artean, Cunninghamek (2005) aipatzen du
|
hizkuntza
gutxitua eskolara etxetik dakarten haurrengan autoestimua nabarmen indartzen dela euren etxeko hizkuntza eskolako hizkuntza dela ikusita. Eta hizkuntza hori etxean ez baizik eta eskolan ikasten duten haurren kasuan ere ekarpen positiboak ikusten ditu autore honek:
|
2017
|
|
Hortaz, esan daiteke ikasle horiek argi ikusten dutela euskaren geroa erabilerarekin hertsiki loturikdagoela eta are gehiago,
|
hizkuntza
gutxitua eskola eremutik kanpo ere erabili behar dela adieraztendute. Hala ere, ikasleek euskararen egoerari buruzko kontzientzia linguistikoa izanda eta horriemozionalki hertsiki loturik agertzen badira ere, hizkuntza gutxituaren erabileran eta horren ingurukosentipenean desoreka argia ikusten da.
|
2019
|
|
Gales hiztunek konfiantza handiagoa lortu dute, beraien hizkuntzan ari baikara eskolak ematen. Beste hizkuntza gutxituetako ikasleak ere ohartu dira zer esan nahi duen
|
hizkuntza
gutxituan eskolak emateak. Neska afrikar bat etorri zitzaidan eta esan zidan:
|
2021
|
|
INNOLANG proiektuaren emaitza nagusia kalitate handiko gida metodologikoa da, ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek kendu ahal izan ditzaten gazte etorkinek, edota behar berezia dituztenek,
|
hizkuntza
gutxituetan eskolak ematen dituzten ikastetxeetara sartzeko dituzten oztopoak.
|
|
Proiektu horren emaitza nagusia kalitate handiko gida metodologikoa da, ikastetxeek, irakasleek eta ikasleek kendu ahal izan ditzaten gazte etorkinek edota behar berezia dituztenek
|
hizkuntza
gutxituetan eskolak ematen dituzten ikastetxeetara sartzeko dituzten oztopoak.
|