2011
|
|
Irakasleek gai berri bat azaltzeko orduan, bigarren edo oso ondo ez dakiten hizkuntzan egin behar dutenean hobeto, zehaztasun gehiagorekin, ikasleen arreta atentzio handiagoarekin kontrolatuz egiten dutela; aldiz, haurraren ohiko, eta giroan nagusia den hizkuntzan irakasten denean jakintzat edo ulertutzat ematen dira gauzak sarriago, eta ondorioz kontzeptu berrien ulermena ez da hainbeste ziurtatzen. hezkuntza elebi/ eleanitza elebakarra baino zailagoa izan daiteke ondo egiten bada, baina argi dago askoz emankorragoa ere izan daitekeela. Baliagarriagoa, eta batez ere, ezinbestekoa. hizkuntza aniztasuna mantendu eta bereziki
|
hizkuntza
gutxituen biziraupena ziurtatu nahi bada hiztun eleanitzak hezi behar dira. Saihestu ezin daitekeen helburua da. horregatik esaten genuen utopia bezala ikus daitekeen arren, derrigorrezkoa dela. l
|
2013
|
|
Kontziente gara maila sutilagoko eraginak egon daitezkeela eta horretarako ikerketa sakonagoak egiteko beharra ikusten dugu. gutxituak dauden testuinguruetan, tokian tokiko hizkuntza aldaerarik ez dagoen kasuetan, hizkuntza nagusiak bete ohi du funtzio hori. Baina horrek
|
hizkuntza
gutxituaren biziraupenean eduki dezakeen eragina kontuan hartuta, uste dugu garrantzitsua izan litekeela tokian tokiko hizkuntza aldaerek daukaten balioa aitortu, prestigio soziala altxatu eta beren biziraupena bultzatu edo indartzea. Horrek, neurri batean, hizkuntza gutxituaren biziraupena bermatu dezakeela ikusten baitugu.
|
|
Baina horrek hizkuntza gutxituaren biziraupenean eduki dezakeen eragina kontuan hartuta, uste dugu garrantzitsua izan litekeela tokian tokiko hizkuntza aldaerek daukaten balioa aitortu, prestigio soziala altxatu eta beren biziraupena bultzatu edo indartzea. Horrek, neurri batean,
|
hizkuntza
gutxituaren biziraupena bermatu dezakeela ikusten baitugu.
|
2015
|
|
Ikerketan parte hartuduten gazteek esan dutenez, ez dute eskolan erabiltzen duten hizkuntza erabili nahi beren esparruinformalean eta hori egiteko erabiltzen dituzten baliabideen artean euskalkia erabiltzea dago.Lehenago ere aritu gara euskalkiak edo tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioaz, etahemen ere berriro hori azpimarratu nahi genuke.
|
Hizkuntza
gutxituaren biziraupenean eduki dezakeeneragina kontuan hartuta, uste dugu euskararen kasuan garrantzitsua izan litekeela tokian tokikohizkuntza aldaerek daukaten balioa aitortu, prestigio soziala altxatu eta beren biziraupena bultzatu edoindartzea. Eta uste dugu interesgarria ez ezik komenigarria ere badela beste hizkuntza batzuetanantzerako egoerak gertatzen al diren ezagutzea.
|
2016
|
|
Amaitzeko, euskara bezalako
|
hizkuntza
gutxituen biziraupenerako Internetek duen garrantziaz hausnarketa bat, Fundazioko Zuzendari Nagusiak Euskaltzaindiak antolatutako Euskara biziberritzen jarraitzeko erronkakjardunaldietan egina:
|
2017
|
|
Beraz, hizkuntza gutxituak ikasi dituzten hiztunak dira ardatz eta aztergai. Izan ere, hizkuntzen biziraupenerako, eta are gehiago
|
hizkuntza
gutxituen biziraupenerako, berebiziko garrantzia duen talde bat osatzen dute hiztun berriek.
|
2018
|
|
Hau da, mundu osoan hizkuntza gutxituen egoera zaila da, Euskal Herrian ere. Mundu osoan gizarteen bilakaerak ez du laguntzen
|
hizkuntza
gutxituen biziraupena. Pentsa daiteke euskararen kasua ez dela desberdina eta azken urteetan izandako aldaketak (Informazio eta Komunikazio Teknologien hedapena, digitalizazioa, migrazio mugimenduak, krisi ekonomikoak eta aldaketa sozio-politikoak) aukerak eta zailtasun erantsiak dakartzate hizkuntza gutxituak biziberritzeko.
|
2019
|
|
Aurrera egiteko aukerak ditugu, baina jakinik mundu gero eta globalizatuago honetan gero eta zailagoa izango dela
|
hizkuntza
gutxituen biziraupena eta garapena bermatzea. Erantzun berritzaileak eta ausartak eman dizkiegu desafio berriei; indarrak batuz eta ahal ditugun barne eta kanpo konplizitate eta aliantzarik sendoenak bilatuz.
|