Emaitzak: 5
2011 | ||
Halaber, Sofoklesen itzulpenaren harira, Ibiñagabeitiak praxi erdaltzalea zuten euskaltzaleak kritikatu zituen. Izan ere, euskara ezagutzaren transmisiorako | hizkuntza gisa ikusteko gogoz zegoen: | |
2016 | ||
Kontu horietako batzuk teoria soziolinguistikoa formulatu baino guztiz lehenago landu ziren, eta horrek aditzera ematen du bere oinarri historikoa zein garrantzia Asturiaseko hizkuntza kontzientziatik datorrela. Jada XVI. mendetik aurrera, hainbat autorek (Luis Alfonso de Carvallo, besteak beste) gaztelaniaren indarra prestigiozko | hizkuntza gisa ikusten zuten; asturierari dagokionez, ordea, atzeratuta edo ustelduta zegoela ikusten zuten, eta, horretarako, hizkuntzaren beraren jatorrizko garbitasun faltsua islatzen duen irudi idealizatu bat hartu zuten abiapuntutzat. Aitzitik, XVII. mendean, Antón de Marirregueraren antzerki lan batek hizkuntza eta identitate sozialaren arteko erlazio garden bat erakutsi zuen; izan ere, lanaren pertsonai popularren asturierak estatus faltsu bat erakutsi nahi duen norbaiten gaztelania itxuratiaren eta hunkigarriaren aurka egin zuen (Viejo 2002). | |
2017 | ||
Matrikulazio joerak eta egindako inkestak kontuan hartuta, hainbat ondorio azaldu ditu kazetariak. Lehenik eta behin, aipatu du hainbat ikaslek eskola | hizkuntza gisa ikusten dutela euskara, hezkuntza formaleko tresna: " Titulu bat izatera mugatzen dute euskara gaitasuna, euskara ez da hausnarketarako tresna, ezta eztabaidarako tresna ere". | |
Hizkuntza leialtasunaz mintzo gara, egoera soziolinguistiko makurretan ezinbesteko helduleku den atxikimenduaz. Txepetxen ustez euskarari buruz daukagun pertzepzioa irauli beharra daukagu, zeren eta, hizkuntzak nazio hizkuntzaren egitekoa bereganatu behar du, kultura | hizkuntza gisa ikusia eta sentitua izango bada? 301 Euskara hizkuntza oso bezala hauteman behar dugu, ez hizkuntza erdi gisa: izan ere, hizkuntza osoaren funtzioak erdarak betetzen dituenez, euskalduntasun lokalaren eta etnikoaren gatibu gara. | |
2022 | ||
Baikorki baloratu behar da baita ere euskara etorkizuneko | hizkuntza gisa ikustea, nahiz eta etorkizun pertzibitu horren nolakotasunari jarri behar zaion arreta (ikusi erabilera egoerei buruzko datuak). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gisa | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gisa ikusi | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |