2010
|
|
1 Irudia: Ikergaiaren kokapen teoriko kontzeptualaren eskema
|
hizkuntzen
garapen sozialaren teoriarekin lotutako kontzeptuak, ikuspegiak, datuak edota autoreak aztertu nahi izan dira ikergaia bera hizkuntz esku hartzearen ikuspuntutik soziolinguistikaren esparruan non kokatzen den ulertzeko. baina horrekin batera, organizazioek osatzen duten sistema konplexua aztertu eta horrek duen garrantzia azaldu nahi izan da, organizazioak osotasun eta sistema gisa ulertzeko. nor...
|
|
soziolinguistikarekin edota hizkuntzen gizarte garapenekin zerikusia duena, batetik, eta erakundeen garapenarekin zerikusia duena, bestetik. horregatik, gaiaren kokapen teoriko kontzeptuala egiterakoan ere, bi arlo nagusi aztertu dira: 1) lehenik,
|
hizkuntzen
garapen sozialari buruzko hurbilpen teorikoa egin da, hizkuntzen atzeratze eta indarberritze gizarte prozesuak aztertuz, prozesu horiei buruzko zenbait ikuspegi teoriko eskainiz, eta, euskal herriko kasuan, enpresaren gizarte esparruan atzeratze eta indarberritze gizarte prozesu horiek nola garatu diren laburki azalduz. 2) ondoren, erakundeen garapenari buruzko hurbilpen teorikoa ere egin da, organizazioaren kontzeptua definituz, organizazioa sistema konplexu gisa interpretatuz eta organizazioen baitan aldaketaren esanahia eta ereduak azalduz.
|
2022
|
|
Gainera, proiektu horrek, hots, soziolinguistika eta hizkuntza ekologia oinarri dituenak, orain arte aipatutakoaz gain, beste onura batzuk ere badituela defendatzen dute. ...diote," hizkuntza gatazkek pertsonen arteko elkarbizitza oztopatzen dute [lako] sarritan [eta] gatazkaren jatorria ezagutzea, soluziobideak daudela ulertzea eta jarrera positiboak aktibatzeak gatazka hauek arrazionalizatzea ahalbidetzen du [elako] (Arizmendi Ikastola, 2010: 23); bestetik," hizkuntzaren garrantziaz jabearazten gaituelako, hizkuntzen arteko errespetua sustatzen duelako eta
|
hizkuntzen
garapen sozialari buruzko eta hizkuntzen arteko elkarbizitzari buruzko planteamendu unibertsal eta irekia egiten duelako" (Arizmendi Ikastola, 2010: 9).
|
|
Jarraian (3.2 atalean), soziolinguistika eta hizkuntza ekologia terminoen inguruan jardungo dugu, hitz bakoitzaren definizioak emanez eta adituek horien inguruan esandakoak azalduz. Aipatu egungo egoerari aurre egiteko, hainbat adituren iritziak dakarzkigu ondoren (3.3 atalean), esan bezala,
|
hizkuntzen
garapen sozialari (soziolinguistika) eta hizkuntzen arteko elkarbizitzari (hizkuntza ekologia) buruzko ezagutza zientifikoa ikasleei transmititzeak eta horren inguruko hausnarketak egiteak, ikasleen hizkuntza ohituretan, kontzientzia linguistikoan eta hizkuntza aniztasunaren inguruko pertzepzio eta jarreretan positiboki eragin dezakeela defendatzen dutenak. Jarraian (3.4 atalean), Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Komunitateko eta Ipar Euskal Herriko curriculumek diotena jasoko da, etapa eta lurralde bakoitzerako ezarritako helburuak eta edukiak zein diren ezagutu ahal izateko.
|