Emaitzak: 7
2012 | ||
2 Deklarazio honek abiapuntutzat du hizkuntza eskubideak indibidualak eta kolektiboak direla. Horrela, hizkuntza eskubideen betetasunaren erreferentetzat hizkuntza komunitate historiko bat bere lurralde eremuan hartzen du, beti ere, eremu hau ulerturik komunitate hori bizi den eremu geografikoa ez ezik, bai eta | hizkuntzaren garapen osorako ezinbestekoa den espazio sozial eta funtzional gisa ere. Erreferente horretatik abiatuta ezar daitezke mailakatze edo continuum modura artikulu honetako 5 puntuan aipatzen diren hizkuntza taldeen eta zein bere komunitatearen lurraldetik at dauden pertsonen eskubideak. | |
2015 | ||
Battitu Coyosek jasotzen duenez, minorizazio egoeran dagoen hizkuntza, egoera horretatik atera eta gizarte esparru eta funtzio guztietara hedatzeko prozesua. Bide beretik, Sanchez Carrion Txepetx en arabera, normalizazioaren helburua | hizkuntzaren garapen osoa lortzea da; alegia, garaian garaiko funtzio guztiak bete ahal izatea. | |
Hizkuntza nazionalismoak, berriz, ez du hain zurruna izan behar puntu honetan, hizkuntza ziurtatzea baita garrantzitsuena. Estatu batek | hizkuntzaren garapen osoa ziurtatuko balio mugimendu nazionalistari, nahikoa dela erabaki lezake azkeneko honek. Ziurtatuko ez balio, aldiz, aurrera jotzeko jarrera har lezake eta, eskaerak areagotuz, hizkuntzaren garapen osoa estatu batek bakarrik berma dezakeela teoriza lezake, eta ezinbestez independentziarako bidean jar liteke. | |
Estatu batek hizkuntzaren garapen osoa ziurtatuko balio mugimendu nazionalistari, nahikoa dela erabaki lezake azkeneko honek. Ziurtatuko ez balio, aldiz, aurrera jotzeko jarrera har lezake eta, eskaerak areagotuz, | hizkuntzaren garapen osoa estatu batek bakarrik berma dezakeela teoriza lezake, eta ezinbestez independentziarako bidean jar liteke. Teorizatu esan dut, ezen hizkuntza baten bermea zeren arabera erabakitzen edo erdiesten den teorizazio konplexuen pean geratzen da. | |
2017 | ||
Bi elebitasun mota hauek A/ BA eta AB/ B ez direla nahasi behar nabarmendu egin dugu. Lehenbizikoan A/ BA jatorrizkoan osatu gabe daudenek, | hizkuntz garapen osoa lortzen dute bigarrenean, ama hizkuntzaren kaltetan (13). Bigarrenean AB/ B, aldiz, hiztun osoak beste mintzaira bat hasten dira ikasten. | |
2018 | ||
Txepetxek, hizkuntzaren espazio sinbolikoa aipatzen duenean, honako definizioa ematen du: | hizkuntzaren garapen osoa duen hiztunen gunea. Alegia, erabilera osoa, ezagutza osoa eta motibazio osoa batera dituzten hiztunen komunitatea (op.). | |
2023 | ||
Hortaz, ikasketa prozesu biak harremanetan daude, eta, bata bestearen osagarria izanik, biak behar beharrezkoak dira hiztunek | hizkuntz garapen osoa lor dezaten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 5 (0,03) |
hizkuntz | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza garapen | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza garapen oso | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |