2008
|
|
Hasierako urteak ingelesezko jatorrizko eredua aztertzen eta hainbat egokitzapen arakatzen pasatu zituen taldeak, hala nola Mexikoko gaztelaniazko bertsioa (Jackson Maldonado eta beste, 2003) eta galizierazkoa (Perez Pereira eta Garcia Soto, 2003). Erdaretako ereduez gain, haur euskaldunen
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko ikerketak eta datuak bildu ziren, besteez gain, taldeko hainbat kidek aurreko urteetan eginikoak. Halako lan batzuk oinarrizkoak eta beharrezkoak izan dira jatorrizko eredua euskarara egokitzeko, hala nola Almgren (2000), Almgren eta Barreña (2001), Barreña (1994, 1995, 1998, 2000, 2001), Ezeizabarrena (1991, 1994, 1996, 1997a, b) eta Zubirirenak (1995,1997).
|
2010
|
|
Gure autoreak, azkenik," bigarren hizkuntzaren eskurapenaren tradizioaz" dihardu: tradizio metodologiko hori, bada,"
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko ikerketa enpiriko sendoetan oinarritzen da" —orain artean ohikoa zena baino bitarteko berriagoak erabiliz— eta, zinez," teoria ikerketa horiek bigarren hizkuntzako ikasgeletan aplikatzen saiatzen da" 263 Hor biltzen diren metodoak, nola edo hala, jada aipatutako Krashenen printzipio batean oinarritzen dira, zeinen arabera bigarren hizkuntzaren" ika... Bada, horren haritik, 1980ko hamarkadan, hizkuntzak irakasteko hainbat metodo sortzen dira —adibidez" planteamendu naturala" eta" erantzun fisiko osoa" direlakoak—, ikaskuntzaren testuinguru naturala bereziki zaintzen duten eredu komunikatibotan oinarritzen direnak.
|
2013
|
|
Eta
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko diskurtso mailan. Eta migrazioaren gaian?
|
2014
|
|
bi kontzeptu garrantzitsu izango dira mintzagai (komunikazioa eta hizkuntza); ondoren, 8.2 azpiatalean hizkuntzaren elementu nagusiak gogoratuko dira (fonologia, morfologia, sintaxia, semantika eta pragmatika); gainera, 8.3 azpiatalean hizkuntzaren jabekuntza eta garapena bi aro nagusitan banatzen dela azalduko da: mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen urtean garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, zeinean hizkuntza gaitasuna hobetzen den; 8.4 azpiatalean,
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai. Amaitzeko, 8.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Orain arte
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko teoriei buruz esandakoaren arabera, hiru dira teoria garrantzitsuenak: ikaskuntzaren teoria, teoria natibista eta teoria interakzionista.
|
|
mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen urtean garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, hizkuntza gaitasuna hobetzen den aroa. Azken zatian,
|
hizkuntzaren
garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai: ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen.
|