Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Baina gurasoen hizkuntza gaitasuna eta lehen hizkuntza ez dira prozesu horri eragiten dioten aldagai bakarrak. Maila desberdineko hizkuntza gaitasuna duten bikoteen kasuan, transmisio prozesuaren emaitzetan eragiten duen hirugarren aldagai bat da: euskaraz ondo dakien kidea aita ala ama izatea.
‎Gure ikerketarako hautatu ditugun seme alaba guztietatik %75, 3k hizkuntza gaitasun bertsuko gurasoak dituzte. Ondorioz, gutxi gorabehera seme alaben laurdena (%24, 7) maila desberdineko hizkuntza gaitasuna duten bikoteetatik datoz. Ehuneko txikia dirudien arren, seme alaba horien multzoa 114.097 lagunekoa da, eta horrek erakusten digu zein garrantzitsua den.
‎Maila desberdineko hizkuntza gaitasuna duten bikotekideek osatutako hiru bikote mota daude, eta horietako bakoitzean hizkuntza transmisioa nolakoa den aztertuko dugu. Gainera, bikote mota bakoitzean euskaraz hitz egiten duena, edo ez duena, aita ala ama den kontuan hartuz, seme alabenganako hizkuntza transmisioan dauden aldeak ere zehazten saiatuko gara (5 irudia).
‎Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana. Harreman estuena, hala ere, hizkuntza gaitasunarekin du.
‎Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana. Harreman estuena, hala ere, hizkuntza gaitasunarekin du.
2009
‎Hugoenean jardungo duten idazleek, behin liburua kalean, lana non egin duten azaldu baitute, eta eskerrak eman. Gainera, hizkuntza gaitasunik balute, hitzaldiren bat edo beste eskainiko dute herrian eta herriko ikastetxeetan. Victor Hugok hasitako bidaiari jarraipena emango diote modu horretara.
2015
‎Lehenengo datuak hizkuntza gaitasunarekin du lotura zuzena. Aspaldian nago ni euskaldun kontzeptua, gaitasunari dagokionez bederen, orokorregi dela, eta garbiketaren beharra duela.
2016
‎Eskuineko orrialdeko taulan agertzen diren kolore berde gorriek profesionalek hizkuntza gaitasuna duten ala ez adierazten dute, eta alboko oharrak irakurrita jakin daiteke, eskakizuna albo batera utzita, medikua edo pediatra euskaraz egiteko gai den ala ez. Hala ere, horrek ez du esan nahi, demagun Etxalarren, urte osoan pediatra euskalduna dutenik.
‎elebakarrak diren herritarrek euren hizkuntzan hitz egingo dute beti, hizkuntza horretan maila handiagoa edo txikiagoa izan. Elebidunen kasuan ere, A hizkuntzan duten maila baino erabakigarriagoa izango da, gure hipotesiaren arabera, A eta B hizkuntzetako gaitasunetan duten desoreka.
‎Gai esoterikoei eta gizateriaren antzinateko mitoei buruzkoa zen sailik ugariena. Deigarriena zen liburu batzuen antzinatasuna, bai eta latinezkoak edo alemanezkoak izatea ere, ez bainekien nire osabak halako hizkuntza gaitasunik zuenik. Beldurrezko eta misteriozko literaturaren obra klasiko nagusiak ere aurkitu nituen apal haietan.
2018
‎Eremu urriko hizkuntzak biziberritzeko planetan, hizkuntza gaitasunaren agiria eskatzen da hizkuntza eskubideak defendatzeko, lanpostu publikoak eskuratzeko eta, sarri askotan, baita lanpostu pribatua eskuratzeko ere. Eremu urriko hizkuntza hiztunek hizkuntza gaitasuna dutela frogatzeko, ezinbestekoa dute gaitasun agiria, bai hizkuntza hori H1 dutenek, bai H2 dutenek. Oro har, lehen hizkuntza eremu urriko hizkuntza duten familietakoek harreman estuagoa eta ugariagoa dute eremu urriko hizkuntzarekin, eremu urriko hizkuntza hitz egiten ez duten familietakoek baino.
2019
‎Euskaldunak zirela ezin da ukatu; baina, agian, galdera garrantzitsuena hauxe da: noizkoak dira holako hizkuntza gaitasuna zuten gizon emakumeak?
‎Paleolitoan gaudela dudarik ez dago; baina, nola jakin Goi Paleolitoan ala Erdi Paleolitoan edo Behe Paleolitoan gauden. Isturitzen aurkitutako txilibitua egin zutenek edo Ekaineko zaldiak margotu zituztenek zer hizkuntza gaitasuna zuten. Ez ote ziren aditzak jokatuta erabiltzeko gai izan?
2021
‎I.6 azpiatalean zailtasunei heldu zaie, eta horietako bat literatura behar den patxadaz eta egokitasunaz irakasteko denbora falta da. Eta, denbora falta hori ikasleek hizkuntza gaitasunetan dituzten gabeziek handitzen dute, HIR1 ek azaltzen duenagatik," irakurzaletasunean dagoen gabezian eta irakurritakoaren ulermenean dauden zailtasunetan energia handia joaten zaigu". Hau da, ikasleek euskara gaitasunean oro har izan luketen maila izango balute, abiapuntu egokiagoa izango zela uste du literaturari beste sakontasun eta maila batez heltzeko.
2023
‎Hortaz, ahalegin handiagoa eskatzen dio egoera horrek eskolari: gizarte esparru guztietan euskaraz aritzeko pertsonak hezi behar ditugu, esparru horietan eraginkortasunez aritzeko hizkuntza gaitasuna duten gizarte eragileak, hain justu. Horrek guztiak, halabeharrez, hezkuntza soziolinguistikoaren
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia