Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Baikor zaude herriari begira, baikor ere hizkuntzari begira. Baina berriki izan da eredukoen eta eredukoen hizkuntza gaitasuna oso dudan eman duen datu bat. Baikorra zara oraindik?
2008
‎Ikerketak dioenez, gurasoen hizkuntza gaitasuna oso garrantzitsua da seme alabei euskara transmititzeko orduan, eta gurasoek euskara ama hizkuntza izatea erabakigarria.
‎–Norberaren identitate atxikimendua eta hizkuntza gaitasuna oso lotuta daude. (?) Aldiz, gehienbat euskal herritar sentitzen direnen artean erdiek (%50) badakite euskaraz, eta euskal herritar eta nafar sentitzen direnen artean %32k.
2011
‎Hizkuntza asko egoteak erakusten du gizakiaren hizkuntza gaitasuna oso malgua dela eta itxura ezberdina hartu duela historiaren joan etorrian Lurreko txoko batzuetan eta besteetan. Ikuspuntu tipologikotik erabat aberasgarria da fenomeno baten aldaerak ugariak direnean horiek guztiak gordetzea.
‎Baina Francis eta Reyhnerren arabera, halakoak oso hedatuak dauden frogatu gabeko usteak izan ohi dira askotan. Are gehiago, hizkuntzaren ikuspegi purista batetik egindako juzguak egon ohi dira halako usteen atzean, irakasleen hizkuntza gaitasuna oso modu mugatuan epaitzea dakartenak.
‎Izan ere, Peru Abarkaren kasuan, ikasleak, hots, Maisu Juanek, Perurekin eta bestelako euskaldun zaharrekin baino ez zuen hitz egiten. Alegia, ahozkotasunean behintzat, hizkuntza gaitasun osoa zuten euskaldunak zituen solaskide. Sagastizabalen eleberrian, berriz, ikasleek euren artean hitz egiten dute eskoletan.
2017
‎Jaione Aiestaran kazetariak aztertu duenez," hiztunaren hizkuntza gaitasuna oso kontzeptu dinamikoa da, etengabe eraldatzen, mugatzen eta osatzen dena". Hortaz, hainbat faktore dira hizkuntzaren erabileran eragiten dutenak.
2018
‎Alegia, Ruiz Bikandik (2012: 68) azaltzen duen bezala, helburua ez litzateke europarren zenbait hizkuntzatan gaitasun osoa, maila bertsua eta jatorrizko hiztunen parekoa lortzea. Aldiz, zenbait eduki mota eskuratzea hizkuntza bakoitzean eta, horrela, ingurune kultural ezberdinetan jarduteko trebezia egokiak gureganatzea.
‎Bertso munduaz gain, euskarazko hainbat sare sozial esanguratsutan murgildurik bizi dira eta euskararekiko atxikimendu biziki azkarra dute. Hizkuntza gaitasun oso handikoak dira, eta euskararen erabilera trinkoa eta proaktiboa dute.
‎Ez du imajinazio asko behar irudikatzeko hizkuntzaren eremu funtzionala bat (irakaskuntza), migrazio prozesuekin (etorkinak) nahastu eta komunikazioaren teknologia berria bezalako gaiak edo identitatearenak elkarrekin jartzen direnean, eta ikastetxe (edota ikastetxe mota) arteko konparaketa egiten badugu, horietatik ondorioztatuko diren ikasleen hizkuntz gaitasunak oso modu ezberdinekoak izango direla, gainera zuzenean erabileran eragingo dutenak. Ariketa bera egin daiteke lan munduarekin ere edo beste eremu funtzionalekin ere.
2019
‎sail bakoitzerako adibide prototipiko argiak hartu ditugu, eta ikasketa automatikoko teknika estandarrak erabiliz (entropia maximoan oinarritutako erregresio logistiko multinomiala zehazki hosmer d, Lemeshow S, 1989 eta menard S, 2002), hazi horiek erreproduzitzen dituen sailkatzaile bat eraiki dugu. egindako esperimentuetan metodoaren eraginkortasuna txekeatu daiteke barneko irizpideez zein kanpokoez. Barneko irizpideetarako, sortutako sailkatzailearen kalitatea eta sendotasuna neurtzen da hazien perturbazioa eraginez, eta kanpoko irizpideetarako beste sailkapen eta multzokatze teknikak erabiltzen dira. egIdSi dagokion sinplifikazioaren parte bat aipatutako balio demografikoetatik dator. azterketa tradizionalean, egIdSek bere sailkapenerako, bereziki, hizkuntzaren gaitasun osoa duen azken belaunaldia hartzen du kontuan: belaunaldi hori umeena bada hizkuntza arriskuan kategorian dago (6b), gurasoena bada galeran (7), aitona amonena bada hilzorian (8a), bestela ia iraungita (8b). arlo digitalean hiztun batzuk esparru digitalean hizkuntza hori erabiltzen hasten direnean euren seme alabek eta bilobek ere hala egingo dute automatikoki, eta horregatik egIdSeko kategoria asko bakarrean kolapsatu daitezke. era berean, zenbaki txikiko kategoriak (0tik 3ra) kategoria bakar batean biltzea t (oparo) justifikatutzat jotzen dugu, estaldurak (nazioartekoa nazionala lurraldekoa) eta ofizialtasunak ez direlako hain garrantzizkoak esparru digitalean, nazioartekoa eta ez ofiziala izatea definizioz datozen ezaugarriak direlako. txinera klasikoa, sanskritoa eta latinaren kasuek adierazten dutenez, desagertuta dauden hainbat hizkuntza ikuspegi digitalean hornituago
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia