2005
|
|
Baikor zaude herriari begira, baikor ere hizkuntzari begira. Baina berriki izan da eredukoen eta eredukoen
|
hizkuntza
gaitasuna oso dudan eman duen datu bat. Baikorra zara oraindik?
|
2008
|
|
Ikerketak dioenez, gurasoen
|
hizkuntza
gaitasuna oso garrantzitsua da seme alabei euskara transmititzeko orduan, eta gurasoek euskara ama hizkuntza izatea erabakigarria.
|
|
–Norberaren identitate atxikimendua eta
|
hizkuntza
gaitasuna oso lotuta daude. (?) Aldiz, gehienbat euskal herritar sentitzen direnen artean erdiek (%50) badakite euskaraz, eta euskal herritar eta nafar sentitzen direnen artean %32k.
|
2011
|
|
Hizkuntza asko egoteak erakusten du gizakiaren
|
hizkuntza
gaitasuna oso malgua dela eta itxura ezberdina hartu duela historiaren joan etorrian Lurreko txoko batzuetan eta besteetan. Ikuspuntu tipologikotik erabat aberasgarria da fenomeno baten aldaerak ugariak direnean horiek guztiak gordetzea.
|
|
Baina Francis eta Reyhnerren arabera, halakoak oso hedatuak dauden frogatu gabeko usteak izan ohi dira askotan. Are gehiago, hizkuntzaren ikuspegi purista batetik egindako juzguak egon ohi dira halako usteen atzean, irakasleen
|
hizkuntza
gaitasuna oso modu mugatuan epaitzea dakartenak.
|
|
Izan ere, Peru Abarkaren kasuan, ikasleak, hots, Maisu Juanek, Perurekin eta bestelako euskaldun zaharrekin baino ez zuen hitz egiten. Alegia, ahozkotasunean behintzat,
|
hizkuntza
gaitasun osoa zuten euskaldunak zituen solaskide. Sagastizabalen eleberrian, berriz, ikasleek euren artean hitz egiten dute eskoletan.
|
2017
|
|
Jaione Aiestaran kazetariak aztertu duenez," hiztunaren
|
hizkuntza
gaitasuna oso kontzeptu dinamikoa da, etengabe eraldatzen, mugatzen eta osatzen dena". Hortaz, hainbat faktore dira hizkuntzaren erabileran eragiten dutenak.
|
2018
|
|
Alegia, Ruiz Bikandik (2012: 68) azaltzen duen bezala, helburua ez litzateke europarren zenbait
|
hizkuntzatan
gaitasun osoa, maila bertsua eta jatorrizko hiztunen parekoa lortzea. Aldiz, zenbait eduki mota eskuratzea hizkuntza bakoitzean eta, horrela, ingurune kultural ezberdinetan jarduteko trebezia egokiak gureganatzea.
|
|
Bertso munduaz gain, euskarazko hainbat sare sozial esanguratsutan murgildurik bizi dira eta euskararekiko atxikimendu biziki azkarra dute.
|
Hizkuntza
gaitasun oso handikoak dira, eta euskararen erabilera trinkoa eta proaktiboa dute.
|
|
Ez du imajinazio asko behar irudikatzeko hizkuntzaren eremu funtzionala bat (irakaskuntza), migrazio prozesuekin (etorkinak) nahastu eta komunikazioaren teknologia berria bezalako gaiak edo identitatearenak elkarrekin jartzen direnean, eta ikastetxe (edota ikastetxe mota) arteko konparaketa egiten badugu, horietatik ondorioztatuko diren ikasleen
|
hizkuntz
gaitasunak oso modu ezberdinekoak izango direla, gainera zuzenean erabileran eragingo dutenak. Ariketa bera egin daiteke lan munduarekin ere edo beste eremu funtzionalekin ere.
|
2019
|
|
sail bakoitzerako adibide prototipiko argiak hartu ditugu, eta ikasketa automatikoko teknika estandarrak erabiliz (entropia maximoan oinarritutako erregresio logistiko multinomiala zehazki hosmer d, Lemeshow S, 1989 eta menard S, 2002), hazi horiek erreproduzitzen dituen sailkatzaile bat eraiki dugu. egindako esperimentuetan metodoaren eraginkortasuna txekeatu daiteke barneko irizpideez zein kanpokoez. Barneko irizpideetarako, sortutako sailkatzailearen kalitatea eta sendotasuna neurtzen da hazien perturbazioa eraginez, eta kanpoko irizpideetarako beste sailkapen eta multzokatze teknikak erabiltzen dira. egIdSi dagokion sinplifikazioaren parte bat aipatutako balio demografikoetatik dator. azterketa tradizionalean, egIdSek bere sailkapenerako, bereziki,
|
hizkuntzaren
gaitasun osoa duen azken belaunaldia hartzen du kontuan: belaunaldi hori umeena bada hizkuntza arriskuan kategorian dago (6b), gurasoena bada galeran (7), aitona amonena bada hilzorian (8a), bestela ia iraungita (8b). arlo digitalean hiztun batzuk esparru digitalean hizkuntza hori erabiltzen hasten direnean euren seme alabek eta bilobek ere hala egingo dute automatikoki, eta horregatik egIdSeko kategoria asko bakarrean kolapsatu daitezke. era berean, zenbaki txikiko kategoriak (0tik 3ra) kategoria bakar batean biltzea t (oparo) justifikatutzat jotzen dugu, estaldurak (nazioartekoa nazionala lurraldekoa) eta ofizialtasunak ez direlako hain garrantzizkoak esparru digitalean, nazioartekoa eta ez ofiziala izatea definizioz datozen ezaugarriak direlako. txinera klasikoa, sanskritoa eta latinaren kasuek adierazten dutenez, desagertuta dauden hainbat hizkuntza ikuspegi digitalean hornituago
|